MENU

Rail Baltica: Υπογραφή συμβολαίου-μαμούθ για τη σιδηροδρομική σύνδεση Πολωνίας – Λιθουανίας

Η DB Engineering & Consulting αναλαμβάνει τον σχεδιασμό της γραμμής που αλλάζει τον χάρτη μεταφορών στη Βαλτική

Η Rail Baltica προχωρά σε ένα καθοριστικό βήμα, υπογράφοντας συμβόλαιο ύψους 38,31 εκατ. ευρώ για υπηρεσίες μελέτης και επίβλεψης στο τμήμα μήκους 96 χλμ. από τα σύνορα Λιθουανίας–Πολωνίας έως το Kaunas (Jiesia). Το έργο ανατέθηκε μέσω ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού και η σύμβαση υπογράφηκε από την RB Rail AS (κοινοπραξία της Rail Baltica), σε συνεργασία με την LTG Infra – τον εθνικό φορέα υλοποίησης της Λιθουανίας – και την DB Engineering & Consulting.

Ο Eugenijus Sabutis, υπηρεσιακός Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της Λιθουανίας, υπογράμμισε την ανάγκη για ταχεία πρόοδο σε αυτό το διασυνοριακό τμήμα:

«Η σύνδεση της Rail Baltica με την Πολωνία είναι η πύλη μας προς τη Δύση. Περιμένουμε να είναι η πρώτη γραμμή όπου θα ξεκινήσουν να λειτουργούν υπερταχείες αμαξοστοιχίες ευρωπαϊκού εύρους. Είμαι ικανοποιημένος από την πορεία του έργου – μας φέρνει πιο κοντά όχι μόνο σε πιο γρήγορα και άνετα ταξίδια, αλλά και ενισχύει την ασφάλεια και την ανάπτυξη ολόκληρης της Βαλτικής περιοχής».

Ο Egidijus Lazauskas, CEO του LTG Group, τόνισε ότι ο ανάδοχος είναι διεθνής εταιρεία με παγκόσμια εμπειρία και αξιοπιστία, γεγονός που εξασφαλίζει ομαλή πρόοδο του έργου:

«Το τμήμα που μας συνδέει με την Πολωνία αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα. Συνεργαζόμαστε στενά με τον γειτονικό φορέα υποδομών, ενώ ήδη έχουν καθοριστεί τα προτεραιοποιημένα τμήματα που θα μελετηθούν πρώτα. Σχεδιάζουμε να προκηρύξουμε τον διαγωνισμό κατασκευής νωρίς, ώστε να εξασφαλίσουμε έγκαιρα τους πόρους και να ξεκινήσουμε τις προπαρασκευαστικές εργασίες το συντομότερο».

Η DB Engineering & Consulting θα αναλάβει τον σχεδιασμό της ηλεκτροκινούμενης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τα σύνορα της Πολωνίας, μέσω Marijampolė, έως το Kaunas (Jiesia). Η νέα γραμμή ευρωπαϊκού εύρους θα συνδεθεί με την υπάρχουσα γραμμή Rail Baltica, η οποία θα συνεχίσει να εξυπηρετεί κυρίως εμπορευματικές μεταφορές, περιλαμβανομένων φορτίων στρατιωτικής κινητικότητας. Το έργο περιλαμβάνει και την εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ελέγχου κυκλοφορίας, για ταχύτερες και αποδοτικότερες αμαξοστοιχίες.

Ο Marius Narmontas υπογράμμισε τη στρατηγική σημασία της συνεργασίας με την Πολωνία:

«Η Πολωνία είναι ο μόνος εταίρος της Rail Baltica με ήδη λειτουργικό δίκτυο 1435 mm, που συνδέει απευθείας με την υπόλοιπη Ευρώπη. Το μεγαλύτερο μέρος της πολωνικής διαδρομής έχει ήδη αναβαθμιστεί, ενώ το υπόλοιπο τμήμα προς τη Λιθουανία βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης. Το τμήμα Kaunas–Πολωνία είναι η πύλη που θα ξεκλειδώσει πλήρως το δυναμικό της Rail Baltica».

Ο Stefan Geisperger, Managing Director της DB Engineering & Consulting για τις διεθνείς αγορές και μέλος του Δ.Σ., δήλωσε:

«Η συμμετοχή μας στο έργο Rail Baltica διαρκεί ήδη οκτώ χρόνια, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της σιδηροδρομικής διασυνδεσιμότητας της Ευρώπης. Η νέα αυτή σύμβαση, από το Kaunas Urban Node έως τα σύνορα με την Πολωνία, είναι ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο. Μαζί με την RBR Rail AS και την AB LTG Infra, δημιουργούμε μια σύγχρονη, ηλεκτροκινούμενη γραμμή ευρωπαϊκού εύρους, που θα συνδέσει τις Βαλτικές χώρες με την Κεντρική Ευρώπη μέσω ενός βιώσιμου δικτύου υπερταχείας σιδηροδρομικής μεταφοράς».

Η DB Engineering & Consulting διαθέτει πλούσια εμπειρία στο έργο, έχοντας συμβάλει σε κομβικά τμήματα, όπως η κοινοπραξία Shadow Operator και ο σχεδιασμός της πρώτης διπλής οδικής–σιδηροδρομικής γέφυρας της περιοχής πάνω από τον ποταμό Daugava στη Ρίγα.

Η σύνδεση από τα σύνορα Πολωνίας–Λιθουανίας έως το Kaunas θα ενισχύσει σημαντικά τόσο την επιβατική όσο και την εμπορευματική κινητικότητα στον διάδρομο Βόρειας Θάλασσας–Βαλτικής. Για τους μεταφορείς εμπορευμάτων, θα προσφέρει μια πιο γρήγορη και πράσινη εναλλακτική έναντι των οδικών μεταφορών, συμβάλλοντας στους στόχους της Ευρώπης για απανθρακοποίηση και μετατόπιση μεταφορών προς το σιδηρόδρομο.

Το έργο βρίσκεται ήδη σε πλήρη φάση υλοποίησης και στα τρία κράτη της Βαλτικής. Έως το τέλος του 2025, το 43% της κύριας γραμμής αναμένεται να είναι έτοιμο για κατασκευή και σε εξέλιξη.

Σχετικά Άρθρα