Η αεροπορική χαμηλού κόστους Ryanair ανακοίνωσε ότι από τον Νοέμβριο θα δέχεται μόνο ψηφιακές κάρτες επιβίβασης.
Οι επιβάτες θα πρέπει να κάνουν check-in διαδικτυακά και να κατεβάζουν την κάρτα επιβίβασής τους μέσω της εφαρμογής myRyanair. Οι έντυπες κάρτες επιβίβασης σε χαρτί δεν θα γίνονται πλέον αποδεκτές.
Η απόφαση έχει προκαλέσει ανησυχία, κυρίως σε ηλικιωμένους ταξιδιώτες που ενδέχεται να μην διαθέτουν smartphone ή να δυσκολεύονται να το χρησιμοποιήσουν. Παράλληλα, αρκετοί αναρωτιούνται τι θα συμβεί σε περίπτωση που το κινητό τους σβήσει από μπαταρία, χαθεί, κλαπεί ή δεν έχουν πρόσβαση σε ίντερνετ.
Από τις 12 Νοεμβρίου, όλοι οι επιβάτες της Ryanair θα πρέπει να διαθέτουν την κάρτα επιβίβασής τους σε ψηφιακή μορφή μέσω της εφαρμογής myRyanair.
Η μετάβαση είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 3 Νοεμβρίου, αλλά μετατέθηκε ώστε να μη συμπέσει με την περίοδο αιχμής λόγω των σχολικών διακοπών στη Βρετανία.
Σύμφωνα με την εταιρεία, σχεδόν το 80% των επιβατών ήδη χρησιμοποιούν ψηφιακές κάρτες επιβίβασης. Η Ryanair τονίζει ότι η κίνηση ακολουθεί το παράδειγμα άλλων κλάδων, όπως φεστιβάλ, συναυλίες και αθλητικά γεγονότα, που έχουν περάσει επιτυχώς στην πλήρως ψηφιακή έκδοση εισιτηρίων.
Όπως δήλωσε ο CMO της Ryanair, Dara Brady:
«Η μετάβαση στο 100% ψηφιακές κάρτες επιβίβασης θα προσφέρει μια γρηγορότερη, εξυπνότερη και πιο “πράσινη” ταξιδιωτική εμπειρία για τους πελάτες μας».
Υπάρχουν περιπτώσεις όπου ένας ταξιδιώτης μπορεί να μην έχει πρόσβαση στην ψηφιακή κάρτα επιβίβασης:
Σε αυτές τις περιπτώσεις, η Ryanair επιβεβαίωσε ότι οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν έντυπη κάρτα επιβίβασης από τα γκισέ του αεροδρομίου.
Η κάρτα αυτή θα εκδίδεται δωρεάν, αρκεί ο ταξιδιώτης να έχει ολοκληρώσει έγκαιρα το online check-in.
Εξαίρεση αποτελούν και οι πτήσεις από το Μαρόκο, όπου οι αρχές απαιτούν υποχρεωτικά έντυπες κάρτες επιβίβασης. Και σε αυτή την περίπτωση, εφόσον ο επιβάτης έχει ήδη κάνει check-in διαδικτυακά, η κάρτα θα εκδίδεται χωρίς χρέωση στα γκισέ.