MENU

Ryanair: Δεν σκοπεύουμε να βάλουμε “όρθιες θέσεις” – Διαψεύδει τις φήμες η αεροπορική

Η viral... παρεξήγηση, οι παλιές δηλώσεις O’Leary και το μέλλον των low-cost αεροπορικών ταξιδιών

Η Ryanair αρνείται κατηγορηματικά ότι σχεδιάζει να εγκαταστήσει τις περιβόητες “όρθιες θέσεις” τύπου σέλας στα αεροσκάφη της, διαψεύδοντας μια σειρά από αναληθή και παραπλανητικά δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν μαζικά στα social media και ταξιδιωτικά blogs.

Η συγκεκριμένη φημολογία θέλει την ιρλανδική low-cost αεροπορική να συνεργάζεται με την ιταλική εταιρεία Aviointeriors, ώστε να προσφέρει στο προσεχές μέλλον – ακόμη και από το 2026 – έναν “υπερ-οικονομικό” τύπο θέσης όπου οι επιβάτες δεν κάθονται, αλλά… στηρίζονται σε μια στενή, κάθετα τοποθετημένη θέση που προσομοιάζει με σέλα ποδηλάτου, σε ημι-όρθια στάση.

Τι ακριβώς είναι αυτές οι θέσεις;

Το σχέδιο των “Skyrider” (όπως ονομάζεται το concept από την Aviointeriors) είχε παρουσιαστεί ως πρωτότυπο ήδη από το 2012. Περιλαμβάνει υποτυπώδες κάθισμα τύπου ποδηλάτου, ζώνες ασφαλείας τύπου σαμαριού και κάθετους στύλους για στήριξη, ώστε να διασφαλιστεί η σταθερότητα κατά την απογείωση, την προσγείωση και τις αναταράξεις.

Στόχος αυτού του πρωτοτύπου είναι να αυξηθεί η πυκνότητα επιβατών σε πτήσεις μικρής διάρκειας, ρίχνοντας δραματικά το κόστος ανά επιβάτη. Όμως, δεν ανήκει καν στη σημερινή προϊοντική σειρά της εταιρείας και δεν έχει υπάρξει καμία συμφωνία με τη Ryanair, όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Euronews.

Πώς προέκυψε η παρανόηση;

Η φήμη αυτή φαίνεται να έχει τις ρίζες της σε παλαιότερες, προβοκατόρικες δηλώσεις του CEO της Ryanair, Michael O’Leary, ο οποίος έχει στο παρελθόν αναφερθεί σε “όρθιες θέσεις” ή ακόμα και σε “τουαλέτες επί πληρωμή” και “φόρους για υπέρβαρους επιβάτες”, ιδέες που όμως παρουσιάστηκαν περισσότερο ως αστεία ή τρόποι για να τραβήξουν την προσοχή των media – παρά ως ρεαλιστικές προτάσεις.

Και μπορούν τελικά να χρησιμοποιηθούν αυτές οι θέσεις;

Αν και δεν υπάρχει ακόμα κάποια αεροπορική εταιρεία που να έχει υιοθετήσει τις “Skyrider” στην πράξη, τα τεστ ασφαλείας που έχουν γίνει υποδεικνύουν πως πληρούν βασικές προδιαγραφές, όσον αφορά τις συνθήκες έκτακτης ανάγκης και εκκένωσης.

Όμως, το κύριο εμπόδιο δεν είναι η ασφάλεια – αλλά η άνεση. Ακόμα και σε σύντομες πτήσεις, η ημι-όρθια στάση θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα κούρασης, κυκλοφορίας του αίματος, ακόμα και δυσανασχέτηση, με δεδομένο ότι ήδη υπάρχει γενικευμένη δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο χώρο στα οικονομικά καθίσματα.

Σχετικά Άρθρα