Την αντίθετη διαδρομή συνεχίζουν να ακολουθούν οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Tesla συγκριτικά με τη γενικότερη τάση της αγοράς, καθώς η εταιρεία παραγωγής EV του Elon Musk γνωρίζει πτώση 27,9% τον φετινό Μάιο, παρά την κυκλοφορία του αναθεωρημένου Model Y, την ώρα που οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή αυξήθηκαν κατά 27,2%.
Σε συνολικό επίπεδο δε, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 1,9%, με την ισχυρότερη ανάπτυξη να προέρχεται από τα plug-in υβριδικά και τα αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Ο Μάιος ήταν ο πέμπτος συνεχόμενος μήνας κατά τον οποίο οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Tesla σημειώνουν πτώση, καθώς οι πελάτες στρέφονται σε φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, ενώ φυσικά δεν λείπουν και οι διαμαρτυρίες του μέσου αγοραστή για την πολιτική του ιδιοκτήτη της εταιρείας, Elon Musk. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών λοιπόν, το μερίδιο αγοράς της Tesla στην Ευρώπη μειώθηκε σε μόλις 1,2% τον Μάιο από 1,8% πριν από ένα χρόνο.
Χωρίς ιδιαίτερο αντίκρισμα προχωρούν επομένως οι πωλήσεις του νέου, αναθεωρημένου Model Y της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στόχος του οποίου είναι η ανανέωση της γερασμένης γκάμας μοντέλων της εταιρείας, καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι Κινέζοι αντίπαλοι λανσάρουν ηλεκτρικά οχήματα με ταχύ ρυθμό εν μέσω εμπορικών εντάσεων.
Οι εξελίξεις στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης
Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάιο, στη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών αυξήθηκαν στα 1,11 εκατ. οχήματα, μετά από πτώση 0,3% τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Επίσης, οι ταξινομήσεις της κινεζικής κρατικής SAIC Motor και της γερμανικής BMW αυξήθηκαν κατά 22,5% και 5,6% αντίστοιχα, ενώ μειώθηκαν κατά 23% στην ιαπωνική Mazda.
Αυτό συμβαίνει παρά την αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV), plug-in υβριδικών (PHEV) και υβριδικών-ηλεκτρικών (HEV) να αυξάνονται κατά 26,1%, 15% και 19,8% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις BEV, HEV και PHEV στην ΕΕ αντιπροσώπευαν συνολικά το 58,9% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάιο, από 48,9% τον Μάιο του 2024.
Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ισπανία και τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 18,6% και 1,2% αντίστοιχα, ενώ τέλος, στη Γαλλία και την Ιταλία μειώθηκαν κατά 12,3% και 0,1%.