MENU

Σφίγγει ο κλοιός για τη Nissan – Στο «κάδρο» το κλείσιμο δυο εργοστασίων συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ιαπωνία

Το ένα από αυτά ξεκίνησε την παραγωγή του το μακρινό 1961, ενώ στο δεύτερο η Nissan συμμετέχει κατά 50%

Σε ριζικές αλλαγές φαίνεται πως οδηγείται η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, Nissan, αφού σύμφωνα με το Reuters, οι τελευταίες εξελίξεις κάνουν λόγο για σχέδια που αφορούν στο κλείσιμο δύο ακόμα εργοστασίων, αυτή τη φορά εντός χώρας, και συγκεκριμένα αυτά της συναρμολόγησης αυτοκινήτων, με στόχο φυσικά τη μείωση του κόστους.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει το εργοστάσιο Oppama της Ιαπωνίας, όπου η Nissan ξεκίνησε την παραγωγή το 1961 και το εργοστάσιο Shonan που λειτουργεί η Nissan Shatai, στο οποίο η Nissan συμμετέχει κατά 50%. Αν κλείσουν αυτά τα δυο εργοστάσια, η Nissan θα έχει μόνο τρία εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων στην Ιαπωνία.

Στο εξωτερικό, η Nissan εξετάζει το ενδεχόμενο να τερματίσει την παραγωγή σε εργοστάσια στη Νότια Αφρική, την Ινδία και την Αργεντινή, και να μειώσει τον αριθμό των εργοστασίων στο Μεξικό.

Η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας ανακοίνωσε νέες σαρωτικές περικοπές κόστους, λέγοντας, ότι θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά περίπου 15% και τα εργοστάσια παραγωγής σε 10 από 17 παγκοσμίως, καθώς επιδιώκει να προωθήσει ένα νέο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης.

Η εφημερίδα Yomiuri, η οποία πρώτη ανέφερε το πιθανό κλείσιμο εργοστασίων των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό, ανέφερε ότι εξετάζεται η κατασκευή δύο εργοστασίων στο Μεξικό. Η Nissan σε ανακοίνωσή της στον ιστότοπό της σημείωσε ότι οι αναφορές για πιθανό κλείσιμο ορισμένων εργοστασίων ήταν εικασίες και δεν βασίζονται σε καμία επίσημη πληροφορία της εταιρείας.

Τα πιο επιθετικά βήματα ανάκαμψης που αποκάλυψε ο νέος CEO, Ivan Espinosa, σηματοδοτούν μια απότομη ρήξη με τη στρατηγική της Nissan υπό τον προκάτοχό του Makoto Uchida, ο οποίος είχε μεγάλες ελπίδες για επέκταση της παγκόσμιας παραγωγής και είχε αρνηθεί να κλείσει εγχώρια εργοστάσια.

Οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για το οικονομικό έτος 2024 ανήλθαν σε 3,3 εκατ. οχήματα, μειωμένες κατά 42% από το οικονομικό έτος 2017, ενώ με ανακοίνωσή της τον Μάρτιο γνωστοποίησε, ότι η γαλλική συμμαχία Renault θα εξαγόραζε το μερίδιό της στην κοινή τους ινδική επιχείρηση, Renault Nissan Automotive India Private Ltd (RNAIPL).

Η Nissan έχει κλείσει το εργοστάσιο της στο Murayama το 2001

Η διατήρηση ανοιχτών μόνο τριών εγχώριων εργοστασίων, αυτού στο Τοτσίγκι και αυτών της Nissan Motor Kyushu και της Nissan Shatai Kyushu στη νότια περιφέρεια Φουκουόκα – θα ήταν υπεραρκετή για την εξυπηρέτηση της εγχώριας αγοράς και τη διατήρηση των εξαγωγών από την Ιαπωνία, ανέφερε μια πηγή.

Το εργοστάσιο στην Oppama έχει ετήσια δυναμικότητα περίπου 240.000 αυτοκινήτων και απασχολούσε περίπου 3.900 εργαζόμενους στα τέλη Οκτωβρίου. Το 2010, έγινε το πρώτο εργοστάσιο της Nissan που ξεκίνησε την παραγωγή του Leaf, το οποίο θεωρείται ευρέως το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο.

Το εργοστάσιο Shonan, το οποίο παράγει επαγγελματικά βαν, έχει ετήσια δυναμικότητα περίπου 150.000 μονάδων και απασχολεί περίπου 1.200 άτομα.

Σχετικά Άρθρα