MENU

Σταθερές οι πωλήσεις της Renault το β’ τρίμηνο του 2025 – Η πτώση στα φορτηγά αντισταθμίζει την αύξηση των επιβατικών οχημάτων

Οι πωλήσεις φορτηγών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 29%, αποτελώντας το 1/5 του όγκου πωλήσεων της Renault

Ένα… επιτόπιο άλμα πραγματοποίησε η Renault, η οποία ανακοίνωσε σήμερα (23/7) μηδενική αύξηση στον όγκο πωλήσεων του δεύτερου τριμήνου, καθώς η πτώση της ζήτησης για βαν στην Ευρώπη αντιστάθμισε την αύξηση των επιβατικών αυτοκινήτων.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία είχε προειδοποιήσει την περασμένη εβδομάδα για χαμηλότερους από τους αναμενόμενους όγκους πωλήσεων τον Ιούνιο, όπως μεταδίδει το Reuters, δήλωσε ότι οι πωλήσεις της στο δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 0,1%, παρά την πληθώρα κυκλοφοριών νέων οχημάτων. Υπενθυμίζεται, ότι στο α’ τρίμηνο, σημειώθηκε αύξηση κατά 2,8%.

Η εταιρεία, η οποία θα δημοσιεύσει τα πλήρη στοιχεία του εξαμήνου στις 31/7, προβλέπει αρνητική εξέλιξη για το περιθώριο κέρδους και τις ελεύθερες ταμειακές ροές για ολόκληρο το έτος.

Το best seller και η πτώση στα φορτηγά οχήματα

Ενώ οι πωλήσεις αυτοκινήτων μάρκας Renault αυξήθηκαν κατά 8,4% το πρώτο εξάμηνο, χάρη ιδίως στο, best seller στην Ευρώπη, Clio, οι πωλήσεις φορτηγών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, που αποτελούν το 1/5 του όγκου πωλήσεων της Renault, μειώθηκαν κατά 29%.

Η πτώση επιδεινώθηκε από ένα αρνητικό βασικό αποτέλεσμα και μια ενημέρωση στην προσφορά προϊόντων της. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 57%, ωστόσο, ξεπερνώντας μια αγορά που αυξήθηκε κατά 25%, χάρη στην επιτυχία του R5 στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία.

Το A290, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας Alpine premium sports της Renault, βοήθησε την εταιρεία να σημειώσει αύξηση 85% στις ταξινομήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2025, με ανθρώπους από το εσωτερικό της να δηλώνουν, ότι περιμένουν να ανακτήσουν το μερίδιο αγοράς στα επαγγελματικά οχήματα το δεύτερο εξάμηνο. Επιπλέον, υπάρχει η πεποίθηση ότι η συνολική ανάπτυξη θα είναι «σύμφωνη» με το πρώτο εξάμηνο, ενώ η μάρκα θα σημειώσει διψήφια ανάπτυξη εκτός Ευρώπης.

Η κυριαρχία των ευρωπαϊκών πωλήσεων και η επέκταση σε άλλες ηπείρους

Η Renault πραγματοποιεί περισσότερο από το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη, γεγονός που την έχει προστατεύσει από τις εμπορικές διαταραχές που συνδέονται με τους δασμούς των ΗΠΑ, αλλά την καθιστά ευάλωτη σε οποιαδήποτε επιβράδυνση στην ήπειρο, όπου ο ανταγωνισμός από νέους Κινέζους εισερχόμενους αυξάνεται.

Αναζητώντας αγορές υψηλότερης ανάπτυξης, η μάρκα Renault κυκλοφορεί νέα μοντέλα στη Λατινική Αμερική, την Τουρκία, το Μαρόκο και την Κορέα, κάτι που οδήγησε σε αύξηση 16,3% των πωλήσεων εκτός Ευρώπης κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Ένα οικονομικό πλαίσιο γεμάτο αβεβαιότητα

«Καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους, έχουμε δει ολοένα και πιο έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των παικτών στην ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικών οχημάτων», δήλωσε ο Ivan Segal, παγκόσμιος διευθυντής πωλήσεων και λειτουργιών της μάρκας Renault, η οποία αντιπροσωπεύει το 70% των πωλήσεων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Η ζήτηση είναι δύσκολη, διαισθανόμαστε ένα οικονομικό πλαίσιο γεμάτο αβεβαιότητα, που σίγουρα οδηγεί τις εταιρείες να αναβάλουν έναν ορισμένο αριθμό αγορών», δήλωσε στους δημοσιογράφους.

Σχετικά Άρθρα