Πυρά προς την Ευρωπαϊκή Ένωση εξαπέλυσε ο CEO της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, αναφορικά με το δεκαετές σχέδιο απαγόρευσης των οχημάτων που εκπέμπουν CO₂.
Ο ισχυρός άνδρας της γερμανικής πολυτελούς μάρκας αυτοκινήτων βρίσκεται σε κοινό μέτωπο με ηγέτες άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, που με τη σειρά τους αμφισβητούν κι αυτοί τους στόχους της ΕΕ.
Ο Kallenius, ένθερμος υποστηρικτής των plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην προώθηση της πρωτοβουλίας για νέα ηλεκτρικά μοντέλα σε μια επένδυση 12 δισ. δολ. στη νέα σειρά οχημάτων με μπαταρία της Mercedes-Benz.
Στο πλαίσιο της εν λόγω πρωτοβουλίας, έχει προτείνει και υποστηρίξει μια σειρά δέκα νέων και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Mercedes-Benz που κυκλοφορήσαν έως το 2022. Το πρώτο αυτοκίνητο ήταν το Mercedes-Benz EQC SUV, το οποίο κυκλοφόρησε το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Πλέον όμως, με την ηλεκτροκίνηση να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ανάπτυξή της στην Ευρώπη και με την πίεση από τους Κινέζους ανταγωνιστές να εντείνεται, ο Ola Kallenius ζητά να αναθεωρηθεί η απόφαση της ΕΕ, που προβλέπει ότι από το 2035 δεν θα επιτρέπεται η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που εκπέμπουν CO₂.
Ποιες κατηγορίες αυτοκινήτων βλέπουν το… απαγορευτικό της ΕΕ;
Μεταξύ των αυτοκινήτων που δεν θα επιτρέπεται να πωληθούν από το 2035, συγκαταλλέγονται αυτά με θερμικό κινητήρα καθώς και κάθε μορφής ενέργειας, τα οποία εκπέμπουν έστω και ένα γραμμάριο CO₂.
Ο «φάκελος» της αναγνώρισης αναμένεται να ανοίξει ξανά κατά το β’ εξάμηνο του 2025, με τους αντιμάχους της να σημειώνουν τη μειονεκτική θέση, στην οποία θα βρεθούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που ήδη αντιμετωπίζουν προβλήματα με την ασθενή ζήτηση, τον κινεζικό ανταγωνισμό και τις απογοητευτικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Ola Kallenius μάλιστα τόνισε, πως χωρίς μια αναθεώρηση της πραγματικότητας, η οποία κρίνεται αναγκαία, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες «οδεύουν με μεγάλη ταχύτητα πάνω σε τοίχο». Ο ίδιος υποστήριξε ότι οι καταναλωτές θα επιτάχυναν τις διαδικασίες, ώστε να αγοράσουν αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες ή πετρελαιοκινητήρες πριν από την απαγόρευση.
Απαραίτητη η απαλλαγή από εκπομπές άνθρακα, αλλά να γίνει με τεχνολογικά ουδέτερο τρόπο
Ο επικεφαλής του ευρωπαϊκού λόμπι αυτοκινήτων ACEA, ζήτησε φορολογικά κίνητρα και φθηνές τιμές ενέργειας στους σταθμούς φόρτισης, για να ενθαρρυνθεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Φυσικά και πρέπει να κάνουμε απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, αλλά αυτό πρέπει να γίνει με τεχνολογικά ουδέτερο τρόπο. Δεν πρέπει να χάσουμε από τα μάτια μας την οικονομία μας», δήλωσε ο Kallenius.
Σε ανάρτησή του το Automotive News Europe, αναφέρει, γιατί η απαγόρευση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ το 2035 αντιμετωπίζει αυξανόμενες πιέσεις.
Σε γενικότερες γραμμές, η αντίθεση στην προγραμματισμένη απαγόρευση της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2035 αυξάνεται, με κορυφαία στελέχη της Mercedes-Benz και της Toyota να εκφράζουν τη γνώμη τους για το θέμα, ενόψει μιας κρίσιμης αναθεώρησης της νομοθεσίας.