Ένα φιλόδοξο σχέδιο για τη μετακίνηση μέσα στις γειτονιές της πρωτεύουσας, το δίκτυο δημοτικής συγκοινωνίας Αθηνών παρουσίασε ο Δήμος Αθηναίων και εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο. Πρόκειται για ένα δίκτυο επτά γραμμών, συνολικού μήκους 72,57 χιλιομέτρων και 291 στάσεων, που φιλοδοξεί να καλύψει και τις επτά Δημοτικές Κοινότητες της Αθήνας και να λειτουργήσει συμπληρωματικά στο υφιστάμενο σύστημα αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, κάθε γραμμή θα συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές Δημοτικές Κοινότητες, ενισχύοντας τη διακοινοτική μετακίνηση και σπάζοντας τη λογική των μετακινήσεων αποκλειστικά προς και από το κέντρο. Παράλληλα, οι διαδρομές θα συνδέουν τις γειτονιές με τοπικούς πόλους έλξης, υπηρεσίες, αγορές, αλλά και με βασικούς κόμβους μετεπιβίβασης, όπως σταθμούς του Μετρό και άλλες γραμμές μέσων μαζικής μεταφοράς.
Η δημοτική αρχή υπογραμμίζει ότι η φιλοσοφία του εγχειρήματος δεν είναι μόνο συγκοινωνιακή, αλλά και κοινωνική. Όπως αναφέρεται, η Δημοτική Συγκοινωνία αντιμετωπίζεται ως εργαλείο κοινωνικής συνοχής, που θα διευκολύνει την καθημερινότητα κατοίκων με περιορισμένη πρόσβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ηλικιωμένων, μαθητών και εργαζομένων που κινούνται σε μικρές αποστάσεις εντός του δήμου.
Παρουσιάζοντας τη μελέτη ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας τόνισε ότι αποτελεί μια σημαντική παρακαταθήκη για την πόλη: ««Σκοπός μας είναι να αποκτήσει η Αθήνα τη δική της δημοτική συγκοινωνία. Το προτεινόμενο δίκτυο θα συμβάλλει σημαντικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης. Βασίζεται σε τεκμηριωμένη μελέτη και σχεδιάστηκε για να κάνει τη ζωή των Αθηναίων πιο απλή και να μειώσει την εξάρτηση από το Ι.Χ.». Οι επτά προτεινόμενες γραμμές της δημοτικής συγκοινωνίας είναι οι εξής:
Παρά την αποδοχή του σχεδίου, το οποίο φιλοδοξεί να επιλύσει ένα μείζον πρόβλημα της μετακίνησης από γειτονιά σε γειτονιά, το σχέδιο προκάλεσε ήδη ερωτήματα από δημοτικούς συμβούλους, τα οποία μένει να απαντηθούν. Κεντρικό ερώτημα παραμένει πώς ακριβώς θα επιτευχθεί η συμπληρωματικότητα με τον ΟΑΣΑ, ενώ ιδιαίτερη συζήτηση προκαλεί και η οικονομική βιωσιμότητα του συστήματος και συγκεκριμένα το κόστος του εγχειρήματος και ο τρόπος, με τον οποίο θα χρηματοδοτηθεί η λειτουργία του. Οι δημοτικοί σύμβουλοι ρώτησαν μετ’ επιτάσεως τις προβλέψεις για το κόμιστρο και το αν οι μετακινήσεις θα εκτελούνται δωρεάν ή θα θεσπιστεί κάποιο αντίτιμο εισιτηρίου.
Ανοιχτά παραμένουν και τα πρακτικά ζητήματα λειτουργίας μεταξύ των οποίων τι είδους οχήματα θα χρησιμοποιηθούν, αλλά και από πού θα προέλθει το απαραίτητο προσωπικό οδηγών και τεχνικής υποστήριξης, σε μια περίοδο που συνολικά οι συγκοινωνίες αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε αυτές τις ειδικότητες, καθώς επίσης και τα ωράρια λειτουργίας της δημοτικής συγκοινωνίας ώστε αυτή να αποτελέσει ένα πραγματικό εργαλείο μετακίνησης.
Ορισμένες από τις στάσεις που θα εξυπηρετεί η δημοτική συγκοινωνία είναι ήδη υφιστάμενες άλλων ΜΜΜ, ενώ κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου εκφράστηκε προβληματισμός και ως προς το εάν θα «θυσιαστούν» θέσεις στάθμευσης προκειμένου να προκύψουν οι νέες στάσεις.
Μετά το πράσινο φως του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας προϋπόθεση για να προχωρήσει το σχέδιο είναι η έγκρισή του τόσο από τον ΟΑΣΑ όσο και από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Να σημειωθεί πως στο διάστημα που προηγήθηκε έχουν ήδη γίνει κάποιες πρώτες συζητήσεις με τον Οργανισμό, οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν.
Περισσότερες ειδήσεις
Αυστηρό «manual» Χ. Δούκα για την αντιμετώπιση του χάους στο κέντρο της Αθήνας