Σταθερά προσηλωμένοι στις φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές παραμένουν οι Έλληνες καταναλωτές στον τομέα της αυτοκίνησης, με τα υβριδικά μοντέλα να κυριαρχούν στις ταξινομήσεις για ακόμη έναν μήνα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, σχεδόν ένα στα δύο νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας τον Μάιο ήταν υβριδικά, επιβεβαιώνοντας την στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Τα υβριδικά οχήματα σημείωσαν αύξηση 4,2% σε σχέση με τον Μάιο του 2024, κατακτώντας το 47,6% του συνόλου των πωλήσεων. Πρόκειται για μια επιλογή που φαίνεται να κερδίζει διαρκώς έδαφος, καθώς προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση και μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Θετική ήταν η πορεία και για τα plug-in υβριδικά μοντέλα, με άνοδο 2,1% και συνολικό μερίδιο 6,8%. Τα συγκεκριμένα οχήματα γεφυρώνουν το χάσμα ανάμεσα στα συμβατικά και στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσελκύοντας καταναλωτές που επιθυμούν μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία αλλά και την ευελιξία της χρήσης κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η αγορά plug-in υβριδικών ενισχύεται από το γεγονός ότι οι κατασκευαστές επενδύουν διαρκώς σε μοντέλα με αυτονομία έως και 200 χιλιόμετρα, καθιστώντας τα ιδανική επιλογή για καθημερινές μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους. Παράλληλα, αυτή η στρατηγική τους βοηθά να μειώσουν τον μέσο όρο εκπομπών CO₂, αποφεύγοντας σημαντικά πρόστιμα από την Ε.Ε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 7,9% των Ευρωπαίων επιλέγει αντίστοιχα plug-in μοντέλα.
Αύξηση 1,8% παρουσίασαν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, παρά τις καθυστερήσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Η αγορά αναμένει νέο κύμα ενδιαφέροντος, καθώς από τον επόμενο μήνα αναμένεται η ενεργοποίηση νέου προγράμματος επιδότησης, γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις.
Η άνοδος αυτή ενισχύθηκε από την εμφάνιση προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία δίνουν πλέον τη δυνατότητα σε μεγαλύτερο εύρος αγοραστών να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.
Εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση των αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (βενζίνη-υγραέριο ή φυσικό αέριο), με το 4,3% των συνολικών πωλήσεων να αφορά αυτή την κατηγορία – ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το ευρωπαϊκό 3,3%. Η επιλογή αυτή παραμένει δημοφιλής για όσους επιδιώκουν χαμηλότερο κόστος καυσίμου στις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Η προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών σε μικρότερα αυτοκίνητα (κατηγορία Β) επιβεβαιώθηκε και τον Μάιο, καθώς το 56% των συνολικών πωλήσεων αφορούσε αυτή την κατηγορία. Από αυτά, το 35,5% ήταν SUV, συνεχίζοντας την πολυετή τάση υπεροχής των συγκεκριμένων οχημάτων.
Ακολουθεί η κατηγορία C, με 21,4% (SUV 15,1%), ενώ τα μικρότερα της κατηγορίας Α σημείωσαν 13,2% (SUV 3%).