MENU

Στροφή στην «πράσινη» οδήγηση — Ένα στα δυό νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι υβριδικά

Υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το μερίδιο των υβριδικών – Ενισχύεται η ηλεκτροκίνηση παρά τις καθυστερήσεις στο πρόγραμμα επιδότησης

Νέα ώθηση καταγράφει η αγορά των “πράσινων” αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με τα υβριδικά οχήματα να καταλαμβάνουν σχεδόν το 50% των νέων ταξινομήσεων τον Ιούνιο. Οι καταναλωτές φαίνεται να στρέφονται σταθερά προς πιο αποδοτικές και φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει για μείωση εκπομπών και βιώσιμη κινητικότητα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 48,4% των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν το πρώτο εξάμηνο του 2025 στην Ελλάδα ήταν υβριδικά, καταγράφοντας αύξηση 3,3% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024. Το ποσοστό αυτό ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που διαμορφώνεται στο 35,1%, δείχνοντας τη σαφή μετατόπιση των Ελλήνων καταναλωτών προς τις φιλικότερες προς το περιβάλλον λύσεις.

Plug-in υβριδικά: Η γέφυρα προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση

Αξιοσημείωτη είναι και η πορεία των plug-in υβριδικών οχημάτων, τα οποία προσφέρουν αυτονομίες που καλύπτουν τις καθημερινές μετακινήσεις αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Πρόκειται για μια τεχνολογία που λειτουργεί ως σημαντικός μεταβατικός κρίκος προς την ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα επιτρέπει στους κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και να αποφύγουν τα οικονομικά πρόστιμα από τη μη συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς στόχους.

Παρά το γεγονός ότι η αγορά αναμένει την έναρξη του νέου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παρουσίασαν επίσης αύξηση. Τον Ιούνιο, το ποσοστό των ηλεκτρικών στην εγχώρια αγορά έφτασε το 5,9%, ανεβάζοντας τον μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου στο 5,5%. Αν και υστερεί σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 15,4%, η τάση παραμένει ανοδική.

Διπλό καύσιμο: Η σταθερή επιλογή για οικονομία

Ανοδικά κινήθηκε και η κατηγορία των οχημάτων διπλού καυσίμου, με βασικούς εκπροσώπους τη Renault και τη Dacia. Το ποσοστό τους έφτασε το 4,3% τον Ιούνιο, ενώ συνολικά το πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκε στο 2,9%, πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 3,3%.

Η πτωτική πορεία συνεχίζεται για τα παραδοσιακά καύσιμα. Τον Ιούνιο, τα βενζινοκίνητα οχήματα κατέγραψαν μείωση μεριδίου κατά 4,9%, περιοριζόμενα πλέον στο 32,1% της αγοράς. Ακόμη πιο έντονη ήταν η υποχώρηση στα πετρελαιοκίνητα, με πτώση 5,3%, οδηγώντας το μερίδιό τους μόλις στο 2%.

Η κατηγορία Β παρέμεινε η πρώτη επιλογή των Ελλήνων οδηγών, με ποσοστό 55,5%, ενώ σε αυτήν τα SUV κατέχουν το 31,1%. Ακολουθεί η κατηγορία C με 22,2% (SUV 17,3%) και η κατηγορία A με 11,5% (SUV 2,4%). Η ραγδαία διείσδυση των SUV συνεχίζει να διαμορφώνει τις προτιμήσεις, ενισχύοντας την εικόνα της ελληνικής αγοράς ως δυναμικά μεταβαλλόμενης.

Σχετικά Άρθρα