Η ιαπωνική Suzuki Motor ανακοίνωσε πως θα επενδύσει 700 δισ. ρουπίες (8 δισ. δολάρια) στην Ινδία μέσα στα επόμενα πέντε με έξι χρόνια, όπως δήλωσε ο πρόεδρός της την Τρίτη (26/8), με αφορμή την έναρξη παραγωγής του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της εταιρείας, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.
Μέσω της πλειοψηφικής συμμετοχής της στη Maruti Suzuki, η εταιρεία ήδη κατασκευάζει 17 διαφορετικά μοντέλα στην Ινδία, τα οποία εξάγει σε περίπου 100 χώρες – συμπεριλαμβανομένης και της Ιαπωνίας. Πλέον, η Ινδία θα αποτελέσει και το παγκόσμιο κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για τη Suzuki.
Οι μετοχές της Maruti Suzuki κατέγραψαν άνοδο 2,6%, φτάνοντας σε ιστορικό υψηλό, μετά την ανακοίνωση της επένδυσης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που σηματοδότησε την έναρξη εμπορικής παραγωγής του μεσαίου μεγέθους SUV “e Vitara” στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Gujarat, στο χωριό Hansalpur Becharaji.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Maruti, RC Bhargava, η εταιρεία θα εξάγει 50.000 – 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει ακόμα χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία του e Vitara στην Ινδία – την τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο – όπου η Suzuki κατέχει μερίδιο 40%, χάρη στις προσιτές τιμές των μοντέλων της. Ο λόγος της καθυστέρησης είναι το υψηλό κόστος των μπαταριών, που θα έκανε ακριβότερα τα EVs για τους Ινδούς καταναλωτές.
Το e Vitara θα ανταγωνιστεί άμεσα μοντέλα όπως το Creta της Hyundai και το XEV 9e της Mahindra.
Νωρίτερα φέτος, η Suzuki Motor είχε περικόψει τον στόχο πωλήσεων στην Ινδία – τη μεγαλύτερη αγορά της σε όγκο και έσοδα – και είχε μειώσει τα πλάνα της για την ηλεκτροκίνηση, λόγω της έντασης του ανταγωνισμού στην περιοχή αλλά και της παγκόσμιας επιβράδυνσης στις πωλήσεις EVs.
Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ινδία εξακολουθούν να αυξάνονται ταχύτερα από τη συνολική αγορά, με τα EVs να αντιστοιχούν ήδη σε 4,5% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων για το τρέχον οικονομικό έτος (από 1η Απριλίου). Η κυβέρνηση διατηρεί τον στόχο για 30% διείσδυση μέχρι το 2030.
Το εργοστάσιο στο Gujarat προορίζεται να εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους παραγωγής αυτοκινήτων παγκοσμίως, με σχεδιαζόμενη δυναμικότητα 1 εκατομμυρίου οχημάτων ετησίως, όπως δήλωσε ο πρόεδρος και CEO της Suzuki Motor, Toshihiro Suzuki.
Η μονάδα πλαισιώνεται από εκτεταμένες βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλού υψομέτρου, που στεγάζουν προμηθευτές της Suzuki αλλά και άλλων εταιρειών.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Ινδός πρωθυπουργός Narendra Modi, ο οποίος αναμένεται να επισκεφθεί την Ιαπωνία την επόμενη εβδομάδα. Ο Modi χαρακτήρισε το νέο εργοστάσιο και την παραγωγή του e Vitara ως ένα «μεγάλο άλμα» προς τον στόχο της κυβέρνησης “Make in India”.
Παράλληλα, κάλεσε ξανά τους πολίτες να στηρίζουν τα εγχώρια προϊόντα, επισημαίνοντας πως αυτό ισχύει για οποιοδήποτε προϊόν παράγεται σε ινδικό έδαφος, ανεξάρτητα από το ποιος κάνει την επένδυση – ακόμα και στην περίπτωση των αυτοκινήτων της Maruti.