Με… βουτιά στα λειτουργικά της κέρδη κατά 76% έκλεισε το έκλεισε το τέταρτο οικονομικό της τρίμηνο η Honda, χάνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών, καθώς οι εμπορικές εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες φαίνεται να πλήττουν ήδη την απόδοση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία:
Όπως αναφέρει το CNBC, στο σύνολο της οικονομικής χρήσης που έληξε στις 31 Μαρτίου, η Honda εμφάνισε αύξηση εσόδων κατά 6,2% στα 21,69 τρισ. γεν, όμως τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 12,2% στο 1,21 τρισ. γεν. Τα καθαρά κέρδη σημείωσαν πτώση 24,5%, διαμορφούμενα στα 835,84 δισ. γεν.
Η απογοητευτική επίδοση έρχεται σε μία περίοδο όπου οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει 25% δασμούς σε εισαγόμενα αυτοκίνητα, γεγονός που επηρεάζει ιδιαίτερα τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Honda, προκειμένου να περιορίσει τις επιπτώσεις, αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή του νέου Civic hybrid από το Μεξικό στην Ιντιάνα, στις ΗΠΑ.
Παρά τη σχετική ανθεκτικότητα στην αμερικανική αγορά, όπου εξακολουθεί να κατατάσσεται στην τέταρτη θέση σε πωλήσεις μεταξύ των κατασκευαστών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Carpro, η Honda εμφανίστηκε ιδιαίτερα επιφυλακτική για το μέλλον.
Στην παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, η εταιρεία αναθεώρησε προς τα κάτω σχεδόν όλους τους χρηματοοικονομικούς της στόχους για το επόμενο έτος (λήξη Μαρτίου 2026).
Συγκεκριμένα:
Η Honda χαρακτήρισε τις επιπτώσεις των παγκόσμιων δασμολογικών πολιτικών ως «ιδιαίτερα σημαντικές», επισημαίνοντας ότι οι συνεχείς αναθεωρήσεις καθιστούν δύσκολη τη διαμόρφωση αξιόπιστων προβλέψεων. «Θα αξιολογούμε προσεκτικά τον αντίκτυπο των πολιτικών αυτών και θα ενισχύσουμε τα μέτρα ανάκαμψης, στοχεύοντας σε βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, η Honda ανακοίνωσε αλλαγή στη μερισματική της πολιτική, περνώντας από αναλογία μερίσματος/κερδών σε αναλογία μερίσματος/ιδίων κεφαλαίων. Το μέρισμα προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2 γεν, φτάνοντας τα 70 γεν ανά μετοχή.