Επίσπευση των διαδικασιών για την ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων χωρίς ανθρώπινο έλεγχο ζητούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τις ΗΠΑ και την κυβέρνηση Trump, καθώς οι νέες δοκιμές ρομποτικής τεχνολογίας επεκτείνονται.
Τα τελευταία χρόνια επικρατεί μια… ανισορροπία και διάσταση απόψεων, για το αν θα πρέπει να ψηφιστεί νομοθεσία για την αντιμετώπιση των εμποδίων ανάπτυξης, καθώς η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας δεν έχει κινηθεί γρήγορα για να ξαναγράψει τους κανόνες ασφαλείας ή να επιτρέψει εξαιρέσεις για έως και 2.500 οχήματα χωρίς ανθρώπινο έλεγχο ετησίως.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται έναν λειτουργικό και αποτελεσματικό ρυθμιστή ασφάλειας, κάτι που σήμερα δεν διαθέτουμε», δήλωσε ο CEO της Συμμαχίας για την Καινοτομία στην Αυτοκινητοβιομηχανία, John Bozzella, την Πέμπτη (26/6).
O Jeff Farrah από την άλλη, (Διευθυντής της Ένωσης Βιομηχανίας Αυτόνομων Οχημάτων) προέτρεψε το Κογκρέσο να ψηφίσει μια εθνική νομοθεσία, που έχει καθυστερήσει εδώ και καιρό, ώστε να επιτρέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες να ηγηθούν παγκοσμίως στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς η Κίνα ανεβαίνει διαρκώς στον εν λόγω τομέα. «Αυτή τη στιγμή αγωνιζόμαστε με το ένα χέρι δεμένο πίσω από την πλάτη μας», δήλωσε ο Farrah.
Ο Υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Sean Duffy, είχε δηλώσει πριν δυο μήνες, ότι ένα νέο πλαίσιο του Υπουργείου για την ενίσχυση των αυτόνομων οχημάτων θα βοηθούσε τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν τους Κινέζους.
Η NHTSA από την άλλη, δήλωσε λίγες μέρες πριν, ότι θα επιταχύνει τα αιτήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων, που δεν θα διαθέτουν τα απαιτούμενα ανθρώπινα χειριστήρια, όπως τιμόνια, πεντάλ φρένων ή καθρέφτες.
Ο Frank Pallone, βουλευτής από το Νιου Τζέρσεϊ επικαλέστηκε αναφορές που δείχνουν ότι η NHTSA έχει χάσει έως και 35% του εξειδικευμένου προσωπικού της φέτος μέσω απολύσεων και άλλων αποχωρήσεων, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την ικανότητα του οργανισμού να λειτουργεί.
Η NHTSA διευκρίνισε, ότι «έχουν φύγει σημαντικά λιγότεροι άνθρωποι» από ό,τι υποστήριξε ο Pallone και ότι παραμένει «ελεγχόμενη για να συνεχίσει να εκτελεί όλες τις κρίσιμες για την ασφάλεια και την αποστολή εργασίες».
Εν τω μεταξύ, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στις ΗΠΑ παραμένουν αισθητά πάνω από τα επίπεδα πριν από την COVID. Παρά τη μείωση κατά 3,8% το 2024 σε 39.345, εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότεροι από τους 36.355 νεκρούς το 2019 και διπλάσιοι από τον μέσο όρο άλλων χωρών υψηλού εισοδήματος.
«Η NHTSA δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη», δήλωσε στους νομοθέτες ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ασφάλισης Αυτοκινητοδρόμων, David Harkey. «Τα τελευταία χρόνια, έχει προσεγγίσει το έργο της χωρίς την απαραίτητη προσοχή, χρησιμοποιώντας λανθασμένες μεθοδολογίες που υποτιμούν τα οφέλη για την ασφάλεια», πρόσθεσε.
Η NHTSA συστηματικά αποτυγχάνει να συντάξει κανονισμούς ακόμη και όταν τους δίνει οδηγίες το Κογκρέσο και συχνά έχει περάσει χρόνια χωρίς ηγέτη επικυρωμένο από τη Γερουσία.