MENU

Toyota: Επεκτείνει το εργοστάσιό της στην Τσεχία για την κατασκευή νέου EV – Χρονιά ορόσημο το 2028

Το εργοστάσιο μέχρι σήμερα διαθέτει παραγωγική δυναμική περίπου 220.000 οχημάτων ετησίως

Τα σχέδιά της για κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος στο Κολίν της Τσεχίας επιβεβαίωσε η Toyota, χωρίς ωστόσο να φανερώνει την ταυτότητα του μοντέλου αυτού.

Το εργοστάσιο, στο οποίο πρόκειται να κατασκευαστεί το νέο EV, το Toyota Motor Manufacturing Czech Republic πρόκειται να επεκταθεί από 152.000 σε 173.000 τετραγωνικά μέτρα για τον σκοπό αυτό. Ο επιπλέον χώρος θα χρησιμοποιηθεί για μια νέα γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών, νέες εγκαταστάσεις βαφής και συγκόλλησης, καθώς και για την παραγωγή του ίδιου του νέου οχήματος. Δεν είναι ακόμη γνωστό πότε θα ενταθεί η παραγωγή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ωστόσο οι πιο πρόσφατες φήμες λένε, ότι αυτό θα γίνει το 2028.

Όπως είναι ήδη γνωστό, η επένδυση ανέρχεται σε 680 εκατ. ευρώ, με τα 64 εξ αυτών να προέρχονται από την τσεχική κυβέρνηση ως επιδοτήσεις για τη συναρμολόγηση μπαταριών.

Μέχρι σήμερα, το εργοστάσιο διαθέτει παραγωγική δυναμική περίπου 220.000 οχημάτων ετησίως. Η επέκτασή του για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποσκοπεί στην αύξηση της χωρητικότητας του εργοστασίου, αλλά η Toyota δεν έχει προσδιορίσει συγκεκριμένο νέο αριθμό. Επί του παρόντος, όπως μεταδίδει το electrive, 3.200 άτομα εργάζονται στο εργοστάσιο και το 65% των εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται προέρχονται από εγχώριους προμηθευτές.

P. Fiala: Κρίσιμο έργο για το μέλλον της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας – 245 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή

«Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί περίπου το 10% του ΑΕΠ μας και, αν θέλουμε να τη διατηρήσουμε, πρέπει να κάνουμε βήματα μπροστά. Ακριβώς τέτοια έργα είναι κρίσιμα για το μέλλον της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά της και υποστηρίζουν την καινοτομία, δημιουργώντας παράλληλα νέες εξειδικευμένες θέσεις εργασίας. Σε αυτήν την περίπτωση, θα δημιουργηθούν 245 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή. Οι ξένες επενδύσεις είναι αποτέλεσμα της μακροχρόνιας προσπάθειάς μας και θα εργαστούμε για να διασφαλίσουμε ότι η Τσεχική Δημοκρατία θα παραμείνει μια ισχυρή χώρα που μπορεί να επιτύχει στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο ανταγωνισμό», δήλωσε ο Petr Fiala, Πρωθυπουργός της Τσεχικής Δημοκρατίας, κατά τη διάρκεια των σχετικών ανακοινώσεων.

Το εργοστάσιο ιδρύθηκε το 2002 ως κοινοπραξία με την Peugeot για την κατασκευή της οικογένειας μικρών αυτοκινήτων, όπως τα Toyota Aygo, Peugeot 107 (αργότερα 108) και Citroën C1. Το 2021, η ιαπωνική εταιρεία ανέλαβε πλήρως το εργοστάσιο και πλέον κατασκευάζονται μόνο Toyota. Συνολικά, η πρώην κοινοπραξία και η ίδια η Toyota έχουν ήδη επενδύσει 1,32 δισ. ευρώ στις εγκαταστάσεις.

Y. Nakata: Εξέλιξη που αποδεικνύει την αφοσίωση των εργαζομένων στο όραμά μας

«Αυτή η νέα παραγωγή ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία αποτελεί απόδειξη της αφοσίωσης των εργαζομένων μας και του οράματος που μοιραζόμαστε με την Τσεχική Κυβέρνηση για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και της καινοτομίας. Εκτιμούμε πλήρως αυτήν την επένδυση, την ιστορική υποστήριξη και αναγνώριση της Τσεχικής Δημοκρατίας, και η συμβολή μας στην τσεχική κοινωνία θα συνεχιστεί ως η “καλύτερη στην πόλη” εταιρεία», δήλωσε ο Yoshihiro Nakata, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Motor Europe.

Σχετικά Άρθρα