Αυξάνεται το ποσοστό των οχημάτων που αποτυγχάνουν στους υποχρεωτικούς τεχνικούς ελέγχους στη Γερμανία, καθώς η γήρανση του στόλου οδηγεί σε ολοένα και περισσότερες βλάβες.
Η νέα έκθεση της TÜV, η οποία βασίστηκε σε 9,5 εκατομμύρια ελέγχους οχημάτων μεταξύ 1ης Ιουλίου 2024 και 30ης Ιουνίου 2025, καταγράφει σημαντική αύξηση στις αποτυχίες, με σχεδόν ένα στα πέντε αυτοκίνητα να εμφανίζει σοβαρά ή επικίνδυνα ελαττώματα.
Η αξιολόγηση καλύπτει 216 μοντέλα, μεταξύ των οποίων 18 αμιγώς ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με την TÜV:
• Το 21,5% των οχημάτων απέτυχε λόγω «σημαντικών» ή «επικίνδυνων» ελαττωμάτων – αύξηση 0,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
• Το 12,3% εμφάνισε μικρά ελαττώματα – αυξημένο κατά 0,8%.
Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι όσο αυξάνεται η ηλικία του στόλου, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες σοβαρών τεχνικών προβλημάτων.
Η έκθεση δείχνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εμφανίζονται όλο και πιο συχνά στους ελέγχους, με διαφοροποιημένες επιδόσεις:
Καλύτερες επιδόσεις (2–3 ετών):
• Mini Cooper SE
• Audi Q4 e-tron
• Fiat 500e
Παράλληλα, VW ID.3 και ID.4/ID.5 είχαν θετικά αποτελέσματα, ενώ Skoda Enyaq και Dacia Spring κατέγραψαν χαμηλότερη αξιοπιστία.
Χειρότερες επιδόσεις:
• Tesla Model Y – τελευταία θέση στις ηλικίες 2–3 ετών, με 17,3% ελαττώματα
• Tesla Model 3 – επίσης χαμηλά, με 13,1%
Στην κατηγορία οχημάτων 2–3 ετών, το Mazda 2 κατέγραψε τα καλύτερα αποτελέσματα, με μόλις 2,9% ελαττώματα.
Άλλες κορυφαίες επιδόσεις κατά ηλικία:
• 4–5 ετών: VW Golf Sportsvan, VW T-Roc
• 6–7 ετών: VW T-Roc
• 8–9 ετών: Mazda CX-3
• 10–11 ετών: Mercedes B-Class
• 12–13 ετών: VW Touareg
Η έρευνα υπογραμμίζει τη σαφή συσχέτιση ηλικίας–ελαττωμάτων:
• Μετά από 5 χρόνια, 1 στα 10 οχήματα αποτυγχάνει στον δεύτερο υποχρεωτικό έλεγχο.
• Μετά από 11 χρόνια, το ποσοστό φτάνει 22,9%.
• Στα 15 χρόνια, το 32,9% δεν περνάει τον έλεγχο.
Αυτό σχετίζεται με το γεγονός ότι πάνω από 27,4% των επιβατικών αυτοκινήτων στη Γερμανία είναι 15 ετών και άνω – συνολικά περίπου 13,5 εκατομμύρια οχήματα.
Εκτός από τα σημαντικά ελαττώματα, οι οργανισμοί επιθεώρησης εντοπίζουν και σοβαρούς κινδύνους:
• διαρροές σε σωληνώσεις φρένων,
• φθαρμένα ή χαλαρά εξαρτήματα τιμονιού,
• σπασμένα αμορτισέρ.
Περίπου 135.000 οχήματα ετησίως εμφανίζουν τέτοια επικίνδυνα προβλήματα, ενώ άλλα 12.000 κρίνονται μη ασφαλή και αποσύρονται άμεσα από την κυκλοφορία. Περίπου το 90% αυτών είναι άνω των 10 ετών.
Περισσότερες ειδήσεις
«Μάχη» της Ευρώπης με την Κίνα – Βουτιά της Tesla και BYD… για φίλημα
Είναι επικίνδυνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Η γερμανική ADAC απαντά
BYD: Η κινεζική «απειλή» που κατακτά την Ισπανία με ηλεκτρικά 10.000 ευρώ φθηνότερα από VW και Peugeot