MENU

Β. Κικίλιας: Έρχεται νομοσχέδιο για τη μείωση γραφειοκρατίας στη ναυτική εκπαίδευση

Ο ΥΝΑΝΠ ζητά ρεαλισμό, στήριξη στις υποδομές και παγκόσμια συνεργασία υπό τον ΙΜΟ για την στήριξη της ναυτιλίας

Νομοσχέδιο που θα μειώνει τη γραφειοκρατία στη ναυτική εκπαίδευση και θα επανεξετάζει συνολικά τις δημόσιες και ιδιωτικές σχολές, ώστε να ενισχυθεί η είσοδος και παραμονή των νέων στον ναυτιλιακό κλάδο, ο οποίος παραμένει πυλώνας απασχόλησης και υψηλών αποδοχών, θα φέρει σύντομα η κυβέρνηση, σύμφωνα με εξαγγελία που έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στη Ναυτιλιακή Σύνοδο της Κύπρου, τονίζοντας ότι «η ναυτιλία χρειάζεται βιώσιμη πορεία – τόσο περιβαλλοντικά όσο και οικονομικά».

Ο υπουργός επεσήμανε ότι η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία πρέπει να βασίζεται σε ρεαλιστικές και μακροπρόθεσμες αποφάσεις, τονίζοντας πως η Ευρώπη δεν έχει πλέον χρόνο. Όπως ανέφερε, «συμφωνούμε με το πλαίσιο για μια πιο “πράσινη” ναυτιλία, όμως πρέπει να κινηθούμε με ρεαλισμό».

Ο κ. Κικίλιας υπενθύμισε ότι το LNG έχει αποδείξει την αξιοπιστία του και πρέπει να αξιοποιηθεί ως μεταβατικό καύσιμο, δεδομένου ότι καύσιμα μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών δεν είναι ακόμη διαθέσιμα σε επαρκή κλίμακα. Παράλληλα, υπογράμμισε πως το κόστος της ενεργειακής μετάβασης είναι υψηλό και «σημαντικό μέρος αυτού πρέπει να επιστρέφει στη ναυτιλιακή βιομηχανία και στις υποδομές που τη στηρίζουν».

Το πλαίσιο του ΙΜΟ και η ανάγκη για παγκόσμια, όχι τιμωρητικά, μέτρα

Αναφερόμενος στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), ο υπουργός τόνισε ότι ο κλάδος «ζητά παγκόσμια μέτρα, όχι τιμωρητικά».
Όπως σημείωσε, οφείλουμε να προσφέρουμε στη ναυτιλία «τα κατάλληλα εργαλεία, με συμβατό τρόπο, ώστε να παραμείνει οικονομικά βιώσιμη, να στηρίξει το παγκόσμιο εμπόριο και να διασφαλίσει θέσεις εργασίας».

«Αυτό σημαίνει ανάπτυξη, ενεργειακή ασφάλεια και έναν καλύτερο κόσμο», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι «χρειάζεται δράση τώρα, με κοινό σχέδιο για το πώς θα προσαρμοστεί η συμφωνία του ΙΜΟ ώστε να υπηρετεί το κοινό συμφέρον. Όχι τιμωρία, αλλά πραγματική βιωσιμότητα – οικονομική και περιβαλλοντική – με καθαρούς κανόνες».

«Η ναυτιλία είναι η ισχυρότερη αγορά της ΕΕ – αλλά υστερούμε σε ανταγωνιστικότητα»

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ, χάρη στους ανθρώπους της, ωστόσο η Ευρώπη υστερεί σε ανταγωνιστικότητα έναντι των ΗΠΑ και της Κίνας.
Όπως επισήμανε, «είναι ώρα κρίσης αλλά και σχεδίου. Η έκθεση Ντράγκι το ξεκαθάρισε: ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε, αλλά ο χρόνος περνά χωρίς ουσιαστική πρόοδο. Τώρα είναι η ώρα για πράξεις».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Βασίλης Κικίλιας προανήγγειλε το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου που θα αφορά:

  • Μείωση της γραφειοκρατίας στη ναυτική εκπαίδευση,
  • Αξιολόγηση των δημόσιων και ιδιωτικών σχολών,
  • Και βελτίωση της πρόσβασης των νέων σε ένα κλάδο με εξασφαλισμένες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Το υπουργείο, όπως ανέφερε, στοχεύει να αναβαθμίσει την ποιότητα εκπαίδευσης και να προσελκύσει νέες γενιές στο επάγγελμα του ναυτικού, εξασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Σχετικά Άρθρα