Μιλώντας σε ραδιοφωνική συνέντευξη, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, παρουσίασε το τριπλό κυβερνητικό σχέδιο που αφορά την επιτάχυνση των επενδύσεων στα ελληνικά λιμάνια, την ανακούφιση των πολιτών από τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τη στήριξη της νησιωτικής Ελλάδας με οικονομικά μέτρα.
Με εντολή του Πρωθυπουργού, οι διαδικασίες για τις περιβαλλοντικές και στρατηγικές μελέτες, τους διαγωνισμούς μέσω ΤΑΙΠΕΔ και τα master plan λιμένων εισέρχονται σε φάση ταχείας υλοποίησης, ενώ την ίδια στιγμή παγώνουν οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στα συμβατικά πλοία, με σημαντικές μειώσεις ήδη να εφαρμόζονται στα ταχύπλοα.
Παράλληλα, επαναφέρεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα καύσιμα και ενισχύεται το Fuel Pass για τους νησιώτες, σε ένα ολοκληρωμένο πλέγμα μέτρων που ενισχύει τη βιώσιμη κινητικότητα και τη νησιωτικότητα.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας αποκάλυψε ότι η Κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο την επιτάχυνση όλων των αναγκαίων διαδικασιών για τα λιμάνια της χώρας, ακολουθώντας τους ρυθμούς υλοποίησης που έχει θέσει το σχέδιο «ΑΙΓΙΣ».
«Ο Πρωθυπουργός μου έχει δώσει εντολή να προχωρήσουμε, σε ρυθμούς “ΑΙΓΙΣ”, όλες τις περιβαλλοντικές μελέτες, τις μελέτες beta, τα master plan, τους διαγωνισμούς με το ΤΑΙΠΕΔ και τις επενδύσεις στα λιμάνια μας», τόνισε χαρακτηριστικά.
Όπως ανέφερε, οι δράσεις αυτές δεν είναι μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα, αλλά θα υλοποιηθούν εντός του πολιτικού χρόνου που απομένει:
«Στους 24 μήνες που μένουν μέχρι τις εθνικές εκλογές, θα γίνει από όλους, υποχρεωτικά, ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να τρέξουν οι επενδύσεις σε όλα τα λιμάνια», δεσμεύτηκε ο Υπουργός.
Στο σκέλος της χρηματοδότησης, τα έργα προβλέπεται να προχωρήσουν είτε με κρατικούς πόρους είτε μέσω παραχωρήσεων. «Όπου δεν υπάρχουν (κρατικοί πόροι), θα γίνουν μέσω ΤΑΙΠΕΔ, με παραχώρηση της χρήσης των λιμανιών μας – προκειμένου να αναβαθμιστούν – και σε ιδιώτες, αν αυτό απαιτείται. Υπάρχουν τέτοια επιτυχημένα μοντέλα», επεσήμανε.
Αναφερόμενος στο ευαίσθητο ζήτημα της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ο κ. Κικίλιας ανακοίνωσε μια πολύπλευρη πολιτική συγκράτησης του κόστους για τους επιβάτες, με έμφαση τόσο στα συμβατικά όσο και στα ταχύπλοα πλοία.
Την ίδια στιγμή, τα ταχύπλοα, τα οποία έχουν ήδη μεταβεί σε νέο μείγμα καυσίμου, προχώρησαν σε μειώσεις έως και 32% στα εισιτήρια, με μέσο όρο μείωσης 25% για όλους τους προορισμούς.
Ο Υπουργός εξήγησε πως η ενίσχυση του ανταγωνισμού μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών αποτελεί έναν επιπλέον μηχανισμό ελάφρυνσης για τον πολίτη. «Θα λειτουργήσει και ο ανταγωνισμός στις εταιρείες», ανέφερε με νόημα.
Έμφαση δόθηκε και στην οικονομική ανακούφιση των κατοίκων των νησιών, με στοχευμένες παρεμβάσεις, ειδικά στο ενεργειακό και μεταφορικό κόστος:
«Ξανά, χρήματα στην άκρη για τους κατοίκους των νησιών», υπογράμμισε ο Υπουργός, δίνοντας έμφαση στη στοχευμένη φροντίδα της πολιτείας για τις τοπικές κοινωνίες.
Ο Βασίλης Κικίλιας χαρακτήρισε τις πρωτοβουλίες αυτές ως καίριες κινήσεις στήριξης της ελληνικής ναυτιλίας και του τουρισμού, δύο κλάδων που αποτελούν βασικά έσοδα της χώρας.
Τόνισε ότι, μετά από χρόνια αβεβαιότητας, η ψυχολογία της αγοράς έχει πλέον βελτιωθεί αισθητά. Οι δύο τομείς λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, επηρεάζοντας θετικά:
«Αν όλα αυτά μεγαλώσουν ως μεγέθη στη μεσαία τάξη, στους πολλούς, σ’ αυτούς που πρέπει να στηριχθούν, τότε θα υπάρχει δυνατότητα μέχρι το φθινόπωρο – με την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου – να έχει να πει ακόμα περισσότερα πράγματα ο Πρωθυπουργός», δήλωσε ο Υπουργός, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο περαιτέρω πρωτοβουλιών.