MENU

Βιετνάμ: «Καμπανάκι» της Ιαπωνίας για το σχέδιο μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης – Κίνδυνος διατάραξης μιας αγοράς 4,6 δισ. δολ.

Το Βιετνάμ πρόσφατα αποφάσισε την απαγόρευση βενζινοκίνητων μοτοσικλετών στο κέντρο της πρωτεύουσας από τα μέσα του 2026

Στην προειδοποίηση, πως η σχεδιαζόμενη απαγόρευση των βενζινοκίνητων μοτοσικλετών στο Ανόι του Βιετνάμ, αναμένεται να προκαλέσει πλήγμα ύψους έως και 4,6 δισ. δολ. σε μια αγορά που κυριαρχείται από την Honda, προχώρησαν η ιαπωνική κυβέρνηση και ορισμένοι από τους κορυφαίους κατασκευαστές της χώρας.

Τον περασμένο Ιούλιο, όπως υπενθυμίζει το Reuters, ο πρωθυπουργός του Βιετνάμ, Pham Minh Chinh, εξέδωσε οδηγία που απαγορεύει την είσοδο βενζινοκίνητων μοτοσικλετών στο κέντρο της πρωτεύουσας από τα μέσα του 2026, καθώς η χώρα επιδιώκει να μειώσει τα υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ευρύτεροι περιορισμοί αναμένονται το 2028 και οι απαγορεύσεις αναμένεται να εξαπλωθούν σε άλλα μέρη της χώρας.

Σε απάντηση, η ιαπωνική πρεσβεία στο Ανόι με επιστολή προς στις βιετναμέζικες αρχές τόνισε συνοπτικά, ότι μια ξαφνική απαγόρευση θα μπορούσε «να επηρεάσει την απασχόληση σε υποστηρικτικούς κλάδους» όπως οι έμποροι μοτοσικλετών και οι προμηθευτές ανταλλακτικών..

Η πρεσβεία προέτρεψε επίσης τις βιετναμέζικες αρχές να εξετάσουν ένα «κατάλληλο οδικό χάρτη» για την ηλεκτροκίνηση, που θα περιλαμβάνει μια περίοδο προετοιμασίας και σταδιακή εφαρμογή των κανονισμών.

Η αγορά δικύκλων του Βιετνάμ είναι μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο – η αξία της εκτιμάται σε 4,6 δισ. δολ. φέτος, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Mordor Intelligence, με τον αριθμό των καταχωρημένων μοτοσικλετών πέρυσι να πλησιάζει το 80% του πληθυσμού της χώρας των 100 εκατ., ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ιδιοκτησίας παγκοσμίως.

Οι αντιδράσεις των κατασκευαστών

Ο κύριος εμπορικός όμιλος ξένων κατασκευαστών μοτοσικλετών στο Βιετνάμ, με επικεφαλής την Honda και συμπεριλαμβανομένης της Yamaha και της Suzuki, έστειλε τη δική του επιστολή στην κυβέρνηση τον Ιούλιο, προειδοποιώντας ότι η απαγόρευση θα μπορούσε να οδηγήσει σε «διακοπές παραγωγής και κίνδυνο πτώχευσης» για εταιρείες στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι κατασκευαστές δήλωσαν ότι η απαγόρευση θα μπορούσε να έχει «επιπτώσεις» σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και ανέφεραν πιθανές διαταραχές για σχεδόν 2.000 αντιπροσώπους και περίπου 200 προμηθευτές εξαρτημάτων.

Προέτρεψαν τέλος, για την εφαρμογή μιας μεταβατικής περιόδου «με ελάχιστο χρόνο προετοιμασίας τα δυο-τρία χρόνια» για να τους δοθεί χρόνος να προσαρμόσουν τις γραμμές παραγωγής, ενώ παράλληλα επεκτείνεται ένα δίκτυο σταθμών φόρτισης και τα πρότυπα ασφαλείας.

Οι Βιετναμέζοι αξιωματούχοι έχουν μέχρι στιγμής αρνηθεί να ενεργήσουν στα αιτήματα της ιαπωνικής κυβέρνησης και των κατασκευαστών, δηλώνοντας ότι η απαγόρευση είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των υψηλών επιπέδων ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Ανόι. Οι αρχές στην πόλη Χο Τσι Μινχ, τη μεγαλύτερη μητρόπολη του Βιετνάμ, έχουν επίσης σηματοδοτήσει σχέδια για τον περιορισμό των βενζινοκίνητων οχημάτων.

Αντιμετωπίζοντας τις ανησυχίες σχετικά με τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, ο πρωθυπουργός Chinh δήλωσε τον Αύγουστο ότι η μείωση των εκπομπών είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα που απαιτεί κοινές προσπάθειες «για την επιλογή της βέλτιστης λύσης με έναν κατάλληλο οδικό χάρτη».

Σχετικά Άρθρα