Τις προετοιμασίες για να βρει χώρους έκθεσης στην Ευρώπη για τα ηλεκτρικά της οχήματα ξεκίνησε η Xiaomi αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο μελλοντικής τοπικής παραγωγής, καθώς σχεδιάζει την επέκτασή της στην περιοχή, αποκάλυψε κορυφαίο στέλεχος της κινεζικής εταιρείας στο CNBC.
Η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο είχε ανακοινώσει τον περασμένο μήνα ότι θα φέρει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα — που γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία στην Κίνα — στην Ευρώπη το 2027. Με την κίνηση αυτή, η Xiaomi εντάσσεται στις κινεζικές εταιρείες Xpeng και Guangzhou Automobile Group (GAC) που επίσης επιδιώκουν δυναμική παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά EV.
Σε εκτενή συνέντευξη που μεταδόθηκε την Πέμπτη, ο Xu Fei, αντιπρόεδρος της Xiaomi, αποκάλυψε νέες λεπτομέρειες για το ευρωπαϊκό λανσάρισμα:
«Κάναμε επιτόπια έρευνα εδώ τον Ιούνιο. Μερικά στελέχη ηγήθηκαν της έρευνας για να προετοιμάσουμε το δίκτυο πωλήσεων και τις συνεργασίες. Ολόκληρος ο οργανισμός έχει ήδη κινητοποιηθεί», είπε χαρακτηριστικά.
Η Xiaomi μπήκε στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μόλις πέρυσι, με το sedan SU7, ενώ ακολούθησε το SUV YU7. Μέσα σε αυτό το διάστημα έχει παραδώσει πάνω από 300.000 αυτοκίνητα. Η επιτυχία αυτή εκτόξευσε τη μετοχή της κατά 170% μέσα σε έναν χρόνο, καθιστώντας τις φιλοδοξίες της εκτός Κίνας κεντρικό σημείο ενδιαφέροντος για τους επενδυτές.
Ο Xu ανέφερε ότι η εταιρεία σκοπεύει να ανοίξει στην Ευρώπη showrooms αντίστοιχα με αυτά στην Κίνα:
«Οι χρήστες χρειάζονται εμπειρία με το αυτοκίνητο, όχι μόνο ένα test drive… πρέπει να γνωρίσουν ολόκληρο το οικοσύστημα της Xiaomi», σημείωσε, αναφερόμενος στο εύρος προϊόντων της εταιρείας — από smartphones έως οικιακές συσκευές.
Παρότι δεν αποκάλυψε ποιο μοντέλο θα κυκλοφορήσει πρώτο στην Ευρώπη, ξεκαθάρισε ότι δεν θα σχεδιαστεί «εντελώς νέο προϊόν» αποκλειστικά για την αγορά.
Το λανσάρισμα γίνεται ενώ η ΕΕ διατηρεί δασμούς στα κινεζικά EV, γεγονός που αναγκάζει πολλές εταιρείες να επανεξετάσουν στρατηγικές ή να εξετάσουν τοπική παραγωγή.
Ο Xu ξεκαθάρισε ότι η κατασκευή εργοστασίου στην Ευρώπη δεν είναι «το πρώτο βήμα» της Xiaomi, αλλά είναι πιθανή στο μέλλον:
«Θεωρητικά, σίγουρα θα το κάνουμε. Η λογική είναι απλή: θέλουμε να είμαστε μέσα στους πέντε κορυφαίους παίκτες παγκοσμίως σε 15-20 χρόνια. Για να το πετύχεις, πρέπει να έχεις δικό σου εργοστάσιο εδώ», είπε.
Η είσοδος της Xiaomi στην Ευρώπη το 2027 θα την φέρει αντιμέτωπη με ανταγωνιστές όπως η BYD και η Xpeng, που έχουν ήδη πατήσει πόδι στη Γηραιά Ήπειρο με φιλόδοξα σχέδια. Η Guangzhou Automobile Group, για παράδειγμα, στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις EV στην Ευρώπη 17 φορές τα επόμενα δύο χρόνια και επίσης εξετάζει τοπική παραγωγή.
Η Xu υπερασπίστηκε τη σχετικά πιο αργή στρατηγική της Xiaomi:
«Χρειαζόμαστε χρόνο για να κάνουμε σωστές προετοιμασίες και να εξασφαλίσουμε ότι τα αυτοκίνητα θα πληρούν πολύ υψηλά στάνταρ για την ευρωπαϊκή αγορά. Δεν φέρνουμε απλώς ένα ακόμη κινέζικο προϊόν. Φέρνουμε ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για την καλύτερη δυνατή εμπειρία του Ευρωπαίου χρήστη», υπογράμμισε.