MENU

ΥΠΑ: Από δημόσια υπηρεσία σε Νομικό Πρόσωπο με ευρωπαϊκές προδιαγραφές

Σκοπός της μετατροπής η ευρωπαϊκή συμμόρφωση και λειτουργική ανεξαρτησία

Σημαντική θεσμική τομή για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) δρομολογείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως παρουσίασε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Υπουργός Χρίστος Δήμας. Το νέο Σχέδιο Νόμου προβλέπει τη μετατροπή της ΥΠΑ από αυτοτελή δημόσια υπηρεσία σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), σηματοδοτώντας έναν ευρύτατο διοικητικό και λειτουργικό μετασχηματισμό.

Σκοπός της μετατροπής η ευρωπαϊκή συμμόρφωση και λειτουργική ανεξαρτησία

Ο σχεδιασμός αποσκοπεί στην:

  • Εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές κανονιστικές υποχρεώσεις και στην αποκατάσταση εκκρεμοτήτων συμμόρφωσης,
  • Ενίσχυση της θεσμικής και επιχειρησιακής ανεξαρτησίας της ΥΠΑ,
  • Αποτελεσματικότερη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και των εναέριων μεταφορών.

Οι βασικοί στόχοι της ρύθμισης

Η κυβερνητική πρόταση επικεντρώνεται στους εξής πυλώνες:

  • Θεσμική αναμόρφωση με λιτή, αποδοτική οργανωτική δομή,
  • Οικονομική αυτοτέλεια και διοικητική ευελιξία,
  • Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού,
  • Τεχνολογική αναβάθμιση κρίσιμων λειτουργιών,
  • Υλοποίηση σχεδίου δράσης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

346 σημεία δράσης σε χρονοδιάγραμμα 3,5 ετών

Το υπουργείο έχει ήδη συμφωνήσει και καταρτίσει Σχέδιο Δράσης 346 σημείων, οργανωμένο σε σαφείς θεματικούς άξονες και εξαμηνιαία παρακολούθηση. Η εφαρμογή του ξεκινά τον Ιούνιο του 2025 και ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο του 2028.

Με την ολοκλήρωση της διοικητικής μεταρρύθμισης, επιδιώκεται:

  • Πλήρης συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και αποφυγή κυρώσεων,
  • Αναβάθμιση της ασφάλειας και της εξυπηρέτησης στην εναέρια κυκλοφορία,
  • Ενίσχυση του επιβατικού και τουριστικού προφίλ της χώρας,
  • Οργανωτική και τεχνολογική αναβάθμιση της ΥΠΑ,
  • Στήριξη του εθνικού συμφέροντος με σύγχρονη και λειτουργική προσέγγιση.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, επεσήμανε πως η διοικητική μεταρρύθμιση της ΥΠΑ «αντιμετωπίζει παθογένειες του παρελθόντος και στοχεύει στη δημιουργία ενός ανεξάρτητου, αποτελεσματικού και σύγχρονου δημόσιου φορέα αεροπορικής πολιτικής, συμβατού με τις ανάγκες των επιβατών και τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις».

Όπως σημείωσε, απώτερος στόχος είναι η ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας για τον επιβάτη και η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σχετικά Άρθρα