MENU

Χτίζοντας απ’ την αρχή και υπομένοντας τις δοκιμασίες – Το στοιχείο που ξεχωρίζει έναν επιτυχημένο επιχειρηματία

Το ζεύγος Lazerow αποκαλύπτει το πώς κατάφερε από το ναδίρ να φτάσει στο ζενίθ μέσα από κόπους, προσπάθειες και θυσίες

O Mike και η Kass Lazerow είχαν λίγο μετά τον μήνα του μέλιτος το 2000 πούλησαν την startup εταιρεία του, Golf.com, που όπως λέει και το όνομα, καταπιάνεται με το άθλημα του γκολφ, ωστόσο έξι μήνες αργότερα δεν είχαν κάτι πάνω στο οποίο να πατήσουν και έτσι αποφάσισαν να πάρουν πίσω την εταιρεία.

Οι συνέπειες ήταν πολλές και μεγάλες, αφού οι όποιες οικονομίες, που είχε το ζευγάρι στην άκρη, πήγαν στράφι, ενώ οι κοινωνικές σχέσεις τους χάθηκαν επίσης σε μεγάλο βαθμό.

Το ζευγάρι λέει στο CNBC, ότι κατάφερε να αγοράσει πίσω την Golf.com και τελικά να την πουλήσει στην Time Warner για 24 εκατ. δολ. το 2006.

Είχαν πουλήσει την startup τους τον Γενάρη του 2000 στην Chipshot, μια αναδυόμενη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που πουλούσε μπαστούνια γκολφ. Με σχεδόν 50 εκατ. δολ. σε χρηματοδότηση επιχειρηματικών κεφαλαίων, η Chipshot υποστηρίχθηκε από μεγάλους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των Sequoia Capital και Oracle Venture Fund, και ετοιμαζόταν να εισαχθεί στο χρηματιστήριο όταν απέκτησε την Golf.com και τους 35 υπαλλήλους της για 250.000 δολάρια.

Στα τέλη Ιουλίου, ωστόσο, ένας γύρος χρηματοδότησης για την εταιρεία απέτυχε. Τότε ήταν που ο Mike ειδοποιήθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Chipshot, Brian Sroub, πως η εταιρεία οδεύει προς την πτώχευση, χωρίς να έχει απομείνει κεφάλαιο.

«Είχαμε πουλήσει την επιχείρηση», θυμάται ο Mike. «Έτσι είχαμε υπαλλήλους που δεν επρόκειτο να πληρωθούν». Όλα τα περιουσιακά στοιχεία της Golf.com είχαν ενοποιηθεί υπό την Chipshot μέσω της συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένων των Mike και Kass, οι οποίοι παρέμειναν για να διαχειρίζονται την ομάδα Golf.com. Όταν η Chipshot πτώχευσε λίγους μήνες αργότερα, πτώχευσε και η Golf.com, λέει η Kass.

Αυτό που πραγματικά «ήταν άσχημο», σημειώνει η Kass, ήταν ότι έπρεπε να πουν στην οικογένεια και τους φίλους που βοήθησαν στη χρηματοδότηση της εταιρείας ότι οι επενδύσεις τους είχαν επίσης πάει χαμένες.

Χτίζοντας τα πάντα απ’ την αρχή

Η οικογένεια Lazerow δεν ήθελε να εγκαταλείψει την ιδέα της. Ο Mike λέει ότι σχεδόν αμέσως αποφάσισαν να προσπαθήσουν να αγοράσουν ξανά την εταιρεία, κάτι που κατάφεραν μέσα σε τρεις μήνες. Πώς; Συγκεντρώνοντας μια νέα επενδυτική ομάδα και αποκτώντας ξανά την εταιρεία στην τιμή ευκαιρίας των 500.000 δολαρίων.

«Είμαι ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό άτομο και απλά δεν μπορούσα να δεχτώ αυτή την απώλεια», τονίζει η Kass. «Ήξερα αμέσως ότι ήθελα να προσπαθήσω να το ξανακάνω και να ξεκινήσω από την αρχή».

Για δύο χρόνια, το Golf.com ήταν ως επί το πλείστον νεκρό και εν μέρει ζωντανό. Κάποια στιγμή, η εταιρεία περιορίστηκε σε τέσσερα άτομα: τον Mike, την Kass, τον τρίτο συνιδρυτή τους, Mike Casper, και έναν άλλο υπάλληλο.

Το φαινόμενο Tiger Woods

Και κάπου εκεί ήρθε στο προσκήνιο ο Tiger Woods, ένα νεαρό φαινόμενο εκείνη την εποχή, που μάγευε τον κόσμο. Με διαδοχικές νίκες σε τουρνουά Masters το 2001 και το 2002, οι διαφημιστές έσπευσαν στην αγορά του γκολφ, αναζητώντας μέρη, για να πραγματοποιήσουν στοχευμένες καμπάνιες και το Golf.com έγινε ένας αγαπημένος προορισμός, λέει ο Mike Lazerow.

Συνειδητοποιώντας ότι το Golf Magazine χρειαζόταν μια ισχυρότερη διαδικτυακή παρουσία, η Time Inc. (εκδότης του Golf Magazine) υπέβαλε προσφορά και τελικά απέκτησε το Golf.com το 2006. H Kass λέει ότι οι τρεις ιδρυτές έλαβαν 1,8 εκατ. δολ. ο καθένας από την εξαγορά των 24 εκατ. δολαρίων.

H υπομονή είναι πικρή, αλλά ο καρπός της γλυκός

Κοιτάζοντας πίσω στην απόφαση να αγοράσουν ξανά το Golf.com και να ξεκινήσουν από την αρχή, η Kass λέει: «Νομίζω ότι ήμασταν απλώς ανόητοι, για να σας πω την αλήθεια. Δεν ξέραμε τίποτα το ωφέλιμο και είχαμε συμβιβαστεί με τα βάσανα». Ήξεραν ότι δεν ήθελαν παραδοσιακές δουλειές γραφείου και ένιωθαν ένα αίσθημα σκοπού στη δημιουργία και την υλοποίηση του αρχικού τους οράματος, προσθέτει.

Για να πετύχει κανείς χρειάζεται να περάσει κάποιες δοκιμασίες που είναι μεγαλύτερες από τη βεβαιότητα των περισσότερων ανθρώπων που μπαίνουν στην αγορά σήμερα. Οι Lazerow πούλησαν την επόμενη εταιρεία τους, Buddy Media, για 745 εκατ. δολ. το 2012. Τώρα, υποστηρίζουν άλλους ιδρυτές μέσω προσωπικών επενδύσεων σε μετοχές και δίνουν συμβουλές μέσα από το συγγραφικό τους έργο.

«Ξεκινάμε πράγματα επειδή εκεί βρίσκουμε το δικό μας νόημα», λέει ο Mike Lazerow. «Οι πιο επιτυχημένοι επιχειρηματίες μαθαίνουν να αγαπούν και να συμφιλιωθούν με τη δυστυχία, τα βάσανα και τους αγώνες».

Σχετικά Άρθρα