MENU

Η πιο υποτιμημένη «δεξιότητα» στον χώρο εργασίας – Μπορεί αθόρυβα να σας ανεβάσει ένα επίπεδο

Μάθετε να είστε δεκτικός στην κριτική, όταν αυτή προέρχεται από άτομα που σας νοιάζονται και αξιολογήστε αντικειμενικά τον εαυτό σας σε κάθε περίσταση

Περισσότερες πιθανότητες για πρόοδο και σταδιοδρομία σε μια επαγγελματική καριέρα έρχονται όταν μπορείς να δεχτείς κάποιο αρνητικό σχόλιο, το οποίο όμως έρχεται καλοπροαίρετα και «περιτυλίγεται» με ενδιαφέρον.

Στην παραπάνω διαπίστωση έφτασε ο οργανωτικός ψυχολόγος, Adam Grant, από το Wharton σε μια ανάρτηση στις 22 Μαΐου, την οποία μοιράστηκε στο CNCB.

«Η πιο υποτιμημένη επαγγελματική δεξιότητα είναι η ικανότητα να δέχεσαι σκληρή αγάπη. Η απόκτηση γνώσης είναι εύκολη, αλλά λήψη εποικοδομητικής κριτικής δύσκολη. Αν δεν μπορείς να διαχειριστείς την αλήθεια, οι άνθρωποι σταματούν να σου μιλούν κατ’ αυτόν τον τρόπο. Αυτοί που εξελίσσονται περισσότερο είναι αυτοί που δέχονται καλύτερα τα σχόλια», τονίζει ο Grant.

Η… απορρόφηση μιας καλοπροαίρετης κριτικής στον τομέα της δουλειάς είναι συχνά πιο εύκολη στα λόγια παρά στην πράξη. Είναι φυσικό να παίρνεις αμυντική στάση, είπε ο Grant στο επεισόδιο του Μαρτίου 2018 του podcast του «WorkLife». Σε απάντηση, μπορεί να απαριθμήσεις τους λόγους για τους οποίους έχεις δίκιο ή να αμφισβητήσεις τα κίνητρα του άλλου ατόμου.

«Τα αρνητικά σχόλια χτυπούν τον συναγερμό, αγγίζουν ένα νεύρο στο σώμα σας και το μυαλό σας τρέχει. Αυτόματα στήνετε “ασπίδες” και ξεκινάτε την αντεπίθεσή σας», σημειώνει ο Grant. Η κατάλληλη αντίδραση ωστόσο, μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της απόδοσης στην εργασία σας, της ικανοποίησής σας και των σχέσεών σας στην εργασία.

Η διαδικασία αποδοχής της σκληρής κριτικής ξεκινά τη στιγμή που τη λαμβάνετε, σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα ηγεσίας και πρώην στέλεχος της Procter & Gamble, Scott Mautz. «Πριν απαντήσετε», συμβουλεύει, «ξεκινήστε παίρνοντας μια βαθιά ανάσα. Στη συνέχεια, απαντήστε ήρεμα και επαγγελματικά».

Όταν απομονωθείτε και έχετε καθαρό μυαλό, μπορείτε να αποφασίσετε πώς να ερμηνεύσετε και να φιλτράρετε την κριτική που δέχεστε.

Ακολουθούν ορισμένα βήματα που μπορείτε να κάνετε, σύμφωνα με τον Mautz:

Αποφασίστε εάν το άτομο, από το οποίο προέρχεται η κριτική, βρίσκεται σε δικαιολογημένη θέση να σας επικρίνει.

Συνεργάζεστε στενά με το άτομο; Είναι πιθανό να κατανοεί την εργασία σας και γιατί λάβατε συγκεκριμένες αποφάσεις; Να θυμάστε ότι οι αξιόλογες συμβουλές προσφέρουν σαφείς προτάσεις για το πώς μπορείτε να βελτιωθείτε ή να σημειώσετε πρόοδο προς τους επαγγελματικούς σας στόχους, όπως η προαγωγή.

Αναδιατυπώστε την κριτική. Υποθέστε ότι το άτομο έχει καλές προθέσεις και θυμηθείτε ότι είναι καλύτερο να σας κρίνουν παρά να το αγνοούν.

Καταλάβετε, τι θα μπορούσε να σας κάνει πιο δυνατούς. Κοιτάξτε καθαρά γύρω σας και αξιολογήστε ουδέτερα και αντικειμενικά. Η όλη κριτική φαίνεται δίκαιη και χρήσιμη; Ευθυγραμμίζεται με τα σχόλια που έχετε λάβει στο παρελθόν; Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να εφαρμόσετε τα μέρη που είναι πιο χρήσιμα και έχουν νόημα.

Η αλλαγή του τρόπου σκέψης και αντίδρασης στην κριτική μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που εργάζεστε σε ένα μεγαλύτερο επίπεδο, είπε ο Grant στο podcast του. Σκεφτείτε τον εαυτό σας ως έναν Ολυμπιονίκη που θέλει να μάθει πώς να γίνει καλύτερος, αντί να του λένε απλώς ότι είναι καλός, πρόσθεσε. «Ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσετε τον εαυτό σας, είναι να δείξετε ότι είστε πρόθυμοι να βελτιωθείτε», κατέληξε ο Grant .

Σχετικά Άρθρα