Οι περισσότεροι ηγέτες αποφεύγουν το δύσκολο feedback μέχρι να είναι πολύ αργά. Μια μικρή Πολλοί ηγέτες αποφεύγουν να δώσουν δύσκολο feedback στους εργαζόμενους, μέχρι τη στιγμή που είναι πλέον αργά. Ένα μικρό ζήτημα, που θα μπορούσε να λυθεί έγκαιρα, εξελίσσεται σε μεγάλο και πολύπλοκο πρόβλημα.
Η διαφορά έρχεται όταν αλλάζουμε οπτική: το feedback δεν είναι σύγκρουση, είναι πράξη φροντίδας.
Γιατί η αποφυγή της αλήθειας; Δεν είναι καλοσύνη. Είναι δειλία μεταμφιεσμένη σε ενσυναίσθηση.
Οι σπουδαιότεροι ηγέτες καταφέρνουν να δίνουν feedback που έχει ουσία:
Αυτό είναι που ξεχωρίζει το feedback που χτίζει, από εκείνο που πληγώνει.
Οι άνθρωποι καταλαβαίνουν πότε συγκρατείσαι. Και το νιώθουν σε κάθε αλληλεπίδραση.
Η πραγματική φροντίδα σημαίνει να μιλήσεις ανοιχτά τώρα, αντί να τους αφήσεις να παλεύουν για μήνες χωρίς κατεύθυνση.
Η φράση «είσαι ανοργάνωτος» ακούγεται διαφορετικά από το «στις τελευταίες τρεις αναφορές έλειπαν βασικά δεδομένα». Η πρώτη κριτική στιγματίζει ευθέως τον δέκτη. Η δεύτερη δίνει έναν ξεκάθαρο δρόμο βελτίωσης.
Δεν αρκεί να επισημαίνεις τι δεν λειτουργεί. Χτίσε μαζί με τον συνεργάτη σου τη γέφυρα προς το καλύτερο. Μια απλή ερώτηση, όπως «πώς θα έμοιαζε η επιτυχία σε αυτή την περίπτωση;», μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για λύσεις.
Ένας ηγέτης που λέει «θα έπρεπε να έχω πιο ρεαλιστικές προσδοκίες» ή «δεν έδωσα τα εργαλεία που χρειάζονταν» δημιουργεί περιβάλλον ασφάλειας. Και η ασφάλεια είναι το θεμέλιο της ουσιαστικής ανάπτυξης.
Το feedback δεν είναι μεμονωμένη πράξη. Είναι μια συνεχής διαδικασία.
Η κουλτούρα μιας ομάδας διαμορφώνεται από αυτή τη συνέπεια.
Οι καλύτεροι άνθρωποι σε μια ομάδα διψούν για feedback. Δεν χρειάζονται «προστασία», αλλά ευκαιρίες για ανάπτυξη. Και όσοι δυσκολεύονται; Αξίζουν μια δίκαιη ευκαιρία να βελτιωθούν, όχι το σοκ μιας αιφνίδιας τιμωρίας.
Οι ομάδες να αλλάζουν ριζικά όταν οι ηγέτες δίνουν feedback με ειλικρίνεια, εγκαίρως και με πραγματική φροντίδα. Όχι επειδή τα λόγια ήταν τέλεια, αλλά γιατί ήταν αυθεντικά και χτισμένα πάνω σε σεβασμό.
Η ηγεσία δεν κρίνεται στην αποφυγή, αλλά στη διαχείριση της αλήθειας. Και το feedback, όταν δίνεται με σαφήνεια και ενσυναίσθηση, γίνεται το ισχυρότερο εργαλείο για ανάπτυξη, κουλτούρα εμπιστοσύνης και πραγματική πρόοδο.