Ένα κομπλιμέντο μπορεί να διαφέρει αναλόγως με το άτομο που το κάνει και φυσικά μπορεί να εκληφθεί με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά από τον αποδέκτη του.
Δεν είναι λίγες οι στιγμές που ένα κομπλιμέντο «πιάνει», ανοίγοντας τον δρόμο για κάποιον, όπως επίσης δεν είναι λίγες οι φορές που αυτό θα τον φέρει σε δύσκολη θέση, μιας και ο αποδέκτης του θα το εκλάβει ως χειραγώγηση ή μέθοδο προσέγγισης για κάποιο όφελος.
Το τελευταίο, όπως δηλώνει στο CNBC η Jennifer Schielke, ειδικός ηγεσίας και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας προσωπικού και προσλήψεων, Summit Group Solutions, συμβαίνει και στις επιχειρήσεις, αφού οι προϊστάμενοι τείνουν να επαινούν υπερβολικά τους υπαλλήλους τους όταν θέλουν να τους συμπαθούν όλοι.
Αυτά τα κομπλιμέντα, όπως λέει, κρύβουν ένα κίνητρο και ένα συμφέρον και έτσι πολλές φορές μια κολακεία ή κάτι παρεμφερές, γυρίζει… μπούμερανγκ.
Όταν κάποιος κάνει τα πάντα στη δουλειά, πιθανότατα αξίζει κάποιον έπαινο. Αλλά το να βασίζεσαι υπερβολικά στην κολακεία υποδηλώνει «ανασφάλεια» και έλλειψη ηγετικών δεξιοτήτων, λέει η Schielke. «Απλώς δεν βλέπω κανένα όφελος από αυτό, πραγματικά».
Η ηγεσία δεν χρειάζεται να είναι ένας διαγωνισμός δημοτικότητας
Πιθανότατα γνωρίζετε, πότε κάποιος ανώτερος κάνει άστοχα κομπλιμέντα. Για παράδειγμα, μπορεί να συμβεί, να κάνατε κακή δουλειά στην εκτέλεση ενός έργου, αλλά το αφεντικό σας σας λέει ότι εντυπωσιάστηκε πραγματικά με αυτό. Ή επαινεί συνεχώς τις δεξιότητές σας, σε σημείο που φαίνεται ανειλικρινές.
«Η ηγεσία δεν χρειάζεται να είναι ένας διαγωνισμός δημοτικότητας», λέει η Schielke. «Σημαίνει πραγματικά να επενδύεις στους υπαλλήλους, να είσαι ευγενικός και να αντιμετωπίζεις τα δύσκολα ζητήματα».
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι τείνουν να συμπαθούν ένα αφεντικό που είναι «κοινωνικό άτομο», κάποιον που έχει πηγαίες αλληλεπιδράσεις με τους άλλους και λεπτούς χειρισμούς όπως η ενσυναίσθηση, η συμπόνια και η επικοινωνία, για να δημιουργήσει μια φιλόξενη κουλτούρα στον χώρο εργασίας, σύμφωνα με τον ειδικό στην κουλτούρα του χώρου εργασίας, Tom Gimbel.
Τελική συμβουλή: Όσο πιο αυθεντικοί είστε, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα σας εκτιμήσουν
«Όσο πιο αυθεντικοί είστε, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα σας εκτιμήσουν και θα απολαύσουν την παρέα και ηγεσία σας», δήλωσε η Gimbel στο CNBC.
Η Schielke αρέσκεται να αφιερώνει συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας σε μια άσκηση ομαδικής εργασίας, όπως το «Tell Me About Yourself Tuesdays», όπου οι εργαζόμενοι αφιερώνουν λεπτά, ή μερικές φορές ώρες, συζητώντας θέματα που είναι σημαντικά για αυτούς. Η εταιρεία της έχει επίσης «Wacky Wednesdays», όπου αναθέτει ιδιόρρυθμα θέματα στους εργαζόμενούς της, οι οποίοι στη συνέχεια παρουσιάζουν διάφορους τρόπους αντιμετώπισής τους: από τους πιο σοβαρούς, μέχρι τους πιο… κωμικούς.
Αντί να κολακεύετε υπερβολικά τους εργαζομένους, μπορείτε να τους κάνετε να αισθάνονται ότι τους εκτιμάτε στην εργασία απλώς δίνοντας προσοχή στις απόψεις και τις ανάγκες τους, τονίζει η Schielke. Εάν ο συγκεκριμένος χώρος εργασίας σας επιθυμεί υβριδική εργασία ή κάποιο είδος εθελοντισμού, καλό θα ήταν να αποδεχτείτε αυτό το αίτημα, προσθέτει, για να καταλήξει:
«Αυτές οι προσπάθειες είναι πολύ ουσιαστικές και πολύτιμες για τους εργαζομένους, ανεξάρτητα από το συνολικό εγχείρημα και το τελικό αποτέλεσμα. Κάποιες φορές μπορεί να μην οδηγήσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα οι δεσμοί εντός της ομάδας θα ισχυροποιηθούν σε σημαντικό βαθμό».