Έχουμε κουραστεί να ακούμε, ότι η σκληρή δουλειά είναι αυτή που θα μας φέρει ένα βήμα πιο μπροστά, αναφορικά με πιο… χειροπιαστά αποτελέσματα (αύξηση μισθού, προαγωγή κλπ) και ότι αργά ή γρήγορα θα μας ανταμείψει.
Η αλήθεια ωστόσο, όπως εξηγεί ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Stanford, Jeffrey Pfeffer, μιλώντας στο CNBC, δεν βρίσκεται και τόσο κοντά σε αυτό. Οι περισσότεροι νέοι θεωρούν, πως αν κάνουν καλή δουλειά, κάποιος θα το προσέξει, κάτι που μπορεί μεν να συμβεί, αλλά δεν είναι και δεδομένο.
Αυτό στο οποίο εστιάζει ο Pfeffer, αφορά περισσότερο στην ταπεινοφροσύνη και τον… συμβιβασμό των εργαζομένων. Συγκεκριμένα τονίζει, πως «Το να κρατάτε το κεφάλι σας χαμηλά απλώς σας υποτιμά. Οι πιο επιτυχημένοι εργαζόμενοι ξεχωρίζουν από τους συναδέλφους τους, λόγω του θάρρους τους, αφού μιλούν ανοιχτά για αυτό που θέλουν», για να καταλήξει: «Επομένως, το πώς εμφανίζεστε είναι εξίσου σημαντικό με αυτό που πραγματικά κάνετε».
Με άλλα λόγια, αν μείνετε σιωπηλοί και απλώς κάνετε ό,τι απαιτεί η θέση σας, το πιο πιθανό είναι να τεθείτε στο περιθώριο, ειδικά σε σύγκριση με αυτόν τον επίμονο συνάδελφό σας που σηκώνει το χέρι του συνεχώς για ερωτήσεις, παρατηρήσεις, προτάσεις και γενικά χτίζει μια σχέση με το αφεντικό του.
Νιώστε άνετα να μοιραστείτε μια ιδέα ή να εκφράσετε την απορία σας για κάτι
Το να μιλήσετε ανοιχτά και να ορθώσετε ανάστημα, μπορεί να είναι δύσκολο, ειδικά αν είστε ντροπαλοί, συγκρατημένοι ή ιδιαίτερα συγκεντρωμένοι στην εργασία σας. «Δεν με νοιάζει αν είστε εσωστρεφείς, εξωστρεφείς, οτιδήποτε. Πρέπει να κάνετε τη δουλειά, σωστά;» λέει ο Pfeffer. «Δεν πρόκειται για προσωπικότητα, πρόκειται για συμπεριφορά».
Ο Pfeffer συνιστά να νιώθετε άνετα να μοιράζεστε τις ιδέες σας σε συναντήσεις, να χτίζετε το επαγγελματικό σας δίκτυο (είτε μέσω LinkedIn, είτε μέσω συζητήσεων για καφέ κλπ) και να καταβάλλετε μια σκόπιμη προσπάθεια για να ενισχύσετε τη σχέση σας με το αφεντικό σας. Μην διστάζετε να χρησιμοποιείτε κάποια επαγγελματική, κατάλληλη για τον χώρο εργασίας κολακεία.
Θα μπορούσατε για παράδειγμα, να πείτε στο αφεντικό σας ότι εκτιμήσατε τον τρόπο με τον οποίο διεξήγαγε μια έκτακτη για συνάντηση ή να του ζητήσετε μερικές συμβουλές. Ακόμα και μικρές χειρονομίες μπορούν να σας βοηθήσουν να παραμείνετε στην κορυφή της προσοχής, λέει ο Pfeffer.
Ένα κομπλιμέντο είναι πάντα απαραίτητο, όπως επίσης και η εξωτερική μας εικόνα
«Δεν χρειάζεται να κολακεύω τους συναδέλφους μου. Πρέπει να κολακεύω», τονίζει. «Τα άτομα στην ιεραρχία είναι τα άτομα που είναι υπεύθυνα για την καριέρα σας».
Ο Pfeffer προσφέρει επίσης μια συμβουλή για να ξεχωρίζετε, που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική απόδοση της εργασίας σας: Ντυθείτε λίγο πιο όμορφα και επαγγελματικά από τους ανθρώπους γύρω σας, για να προβάλλετε κάποια επιπλέον αυτοπεποίθηση και μια αίσθηση ικανότητας.
Η παραπάνω συμβουλή ευθυγραμμίζεται με μια παρόμοια σύσταση από τους ειδικούς στυλ Stacey London και Clinton Kelly, οι οποίοι επίσης μίλησαν στο CNBC, τον Ιούνιο. «Το να είσαι ευσυνείδητος με την γκαρνταρόμπα σου δηλώνει ότι πιθανότατα θα είσαι ευσυνείδητος με την εργασία σου».