Η περίοδος αξιολόγησης αναμφίβολα είναι ένα σημείο που δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ευχάριστων στιγμών.
Όπως μεταδίδει το CNBC, πολλοί εργαζόμενοι πέφτουν στην παγίδα της άμυνας και της ταραχής, κάτι που λειτουργεί ανασταλτικά για την αξιολόγησή τους, όσο κι αν ένας υπεύθυνος δεν θέλει να βάλει αρνητικά σχόλια ή χαμηλή βαθμολογία στον έλεγχο ενός υπαλλήλου.
Το καλύτερο πράγμα που μπορούν να κάνουν οι εργαζόμενοι για τον εαυτό τους είναι να εξασκήσουν τη «συναισθηματική διαχείριση», σύμφωνα με την προπονήτρια καριέρας Sarah Baker Andrus. Ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεστε την αξιολόγηση της απόδοσής σας μπορεί να «καθορίσει τη σχέση σας με τον προϊστάμενό σας» στο μέλλον, επομένως είναι σημαντικό να το κάνετε σωστά, λέει.
Ακολουθούν ορισμένα κοινά λάθη αξιολόγησης απόδοσης που πρέπει να αποφεύγουν οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με την Andrus.
1) Προετοιμασία αυτοαξιολόγησης
Η Andrus αναφέρει, ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να έρχονται στις αξιολογήσεις απόδοσής τους «έχοντας σκεφτεί τι συνέβαλε στις νίκες τους και τι συνέβαλε στα μέρη όπου πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να τα είχαν πάει καλύτερα».
Ένα κοινό λάθος είναι ότι πολλοί εργαζόμενοι απλώς αντιγράφουν τις αυτοαξιολογήσεις τους από το προηγούμενο έτος, αντί να γράψουν μια νέα. Αυτό στέλνει ένα μήνυμα ότι δεν είστε αφοσιωμένοι στην ανάπτυξη και την εξέλιξη. Θα πρέπει να βλέπουν τις αυτοαξιολογήσεις ως «ένα αρχείο της απόδοσής τους στο οποίο θα αναφέρονται άλλοι άνθρωποι. Δεν είναι απλώς ένα κομμάτι χαρτί. Όλοι μισούν να το κάνουν, αλλά πρέπει να το πάρεις στα σοβαρά, αλλιώς δεν παίρνεις τον εαυτό σου στα σοβαρά».
2) Αποφύγετε την αντίδραση στα αρνητικά σχόλια
Ένα ακόμα συχνό λάθος είναι η άμεση αντίδραση σε κάποιο αρνητικό σχόλιο.
Η Andrus αναγνωρίζει ότι η λήψη αρνητικών σχολίων μπορεί να είναι δύσκολη αλλά συνιστά να σκεφτείτε ψύχραιμα πριν απαντήσετε: «Δεν λέω ότι δεν μπορείς να είσαι συναισθηματικός, όλοι έχουμε συναισθήματα». Εάν δεν συμφωνείτε με την κριτική μπορείτε να εκφραστείτε για το πώς νιώθετε ή τι προτίθεστε να κάνετε από εκεί κι έπειτα.
Είναι εντάξει να διαφωνείς, λέει, αλλά η έντονη αντίδραση δεν εξυπηρετεί κανέναν στην κατάσταση και θα μπορούσε ενδεχομένως να βλάψει τη σχέση σου με τον διευθυντή σου.
3) Προσέχετε να μην βγείτε εκτός θέματος
Ένα επιπλέον συνηθισμένο λάθος που παρατηρεί η Andrus είναι ότι οι εργαζόμενοι θα «αναφέρουν ζητήματα και προβλήματα που αξίζουν τη δική τους συνάντηση» κατά τη διάρκεια των αξιολογήσεων απόδοσής τους, όπως μια σύγκρουση με έναν συνάδελφο ή ανησυχίες σχετικά με τον προγραμματισμό.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, «και οι δύο πλευρές του τραπεζιού μοιράζονται την ευθύνη» όταν συμβαίνει αυτό, οπότε οι διευθυντές θα πρέπει να συναντώνται με τους υπαλλήλους τους αρκετά συχνά ώστε να μπορούν να συζητούν θέματα καθώς προκύπτουν.
Η Andrus συμβουλεύει τους υπαλλήλους να επικεντρωθούν στο θέμα. Η συνάντηση για αξιολόγηση της απόδοσής σας είναι η ευκαιρία σας να συζητήσετε επαγγελματικούς στόχους και ευκαιρίες ανάπτυξης για το επόμενο έτος, τονίζει, υπενθυμίζοντας, πως ο χρόνος είναι περιορισμένος.
Γι’ αυτό είναι σημαντικό «να θέτουμε ζητήματα καθώς προκύπτουν και να μην περιμένουμε την αξιολόγηση της απόδοσης», καταλήγει.
Περισσότερες ειδήσεις
Η πιο υποτιμημένη «δεξιότητα» στον χώρο εργασίας – Μπορεί αθόρυβα να σας ανεβάσει ένα επίπεδο
Ξεχάστε την «τέλεια στιγμή» — Πώς να διεκδικήσετε την προαγωγή που αξίζετε
ΗΠΑ: Χάσμα φιλοδοξίας μεταξύ των δυο φύλων στον εργασιακό τομέα