MENU

Τρία βήματα-κλειδιά για να «σκίσετε» σε μια συνέντευξη σε μόλις 90 δευτερόλεπτα

Πόσο διαρκεί η πολυπόθητη «πρώτη εντύπωση» και πώς να κερδίσετε τη προσοχή του συνεντευξιαστή σας

Οι επιστήμονες ψυχολογίας αναφέρουν, ότι τα πρώτα 7 δευτερόλεπτα στη διαδικασία συνέντευξης για μια δουλειά είναι αρκετά, για να κάνετε μια πρώτη εντύπωση.

Ο καθηγητής του Columbia Business School, Michael Chad Hoeppner, μιλώντας στο CNBC, θεωρεί υπερβολική αυτή τη διατύπωση, δίνοντας κάποιο επιπλέον διάστημα για αυτή την πολυσυζητημένη «πρώτη εντύπωση».

Όπως ο ίδιος τονίζει λοιπόν, η αρχή έχει πραγματικά μεγάλη σημασία, οπότε έχετε περίπου 90 δευτερόλεπτα για να τραβήξετε την προσοχή του συνεντευξιαστή σας. Και ο τρόπος που μιλάτε είναι το κλειδί.

Η σαφής επικοινωνία δεν έχει να κάνει μόνο με αυτό που λέτε, αλλά και με το πώς το λέτε, όπως βεβαιώνει ο Hoeppner στο τελευταίο του βιβλίο «Don’t Say Um: How to Communicate Effectively to Live a Better Life». Ο τρόπος με τον οποίο κάποιος παρέχει πληροφορίες «έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με το πώς ακούμε ο ένας τον άλλον και με το ποιανού τις ιδέες λαμβάνουμε σοβαρά ή όχι σοβαρά», λέει.

Ακολουθούν οι συμβουλές του Hoeppner για να κάνετε την καλύτερη πρώτη εντύπωση στις συνεντεύξεις εργασίας.

Ξεκινήστε δυναμικά

Ο Hoeppner, ο οποίος προπονεί επίσης πολιτικούς υποψηφίους, συγκρίνει την έναρξη μιας συνέντευξης με την έναρξη ενός προεδρικού debate. Μερικοί κάνουν το λάθος να αντιμετωπίζουν την πρώτη ερώτηση ως «προθέρμανση», αλλά ο Hoeppner προειδοποιεί ότι οι συχνά αποσυνδέονται μετά τα πρώτα λεπτά.

«Το εύρος προσοχής των ανθρώπων είναι χειρότερο από ποτέ. Έχει καταληφθεί πλήρως και έτσι τείνουμε να έχουμε λιγότερο χρόνο για να κάνουμε πραγματικά εντύπωση», αναφέρει και συνεχίζει: «Το ίδιο ισχύει και για τις συνεντεύξεις εργασίας: Μπορεί να λάβετε μόνο μία απάντηση στην οποία ο καθένας δίνει πραγματικά προσοχή, οπότε πρέπει να βεβαιωθείτε ότι μία απάντηση μετράει».

Ακόμα και απλές, ανοιχτές ερωτήσεις όπως «Πείτε μου για τον εαυτό σας» παρέχουν κρίσιμες ευκαιρίες για να υποστηρίξετε την υπόθεσή σας ως υποψήφιος. «Έχετε τεράστιο περιθώριο κέρδους με αυτές τις ερωτήσεις και συχνά μπορείτε να τις πάρετε οπουδήποτε θέλετε», λέει. Ο Hoeppner συνιστά να ξεκινάτε τις απαντήσεις σας μιλώντας σε κάποιον βαθμό μεταφορικά, ώστε οι συνεντευκτές «να θυμούνται τι στο καλό λέτε και να καταλαβαίνουν πραγματικά τι εννοείτε».

Εστίαση στην απόδοση

Κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων, ο Hoeppner σημειώνει ότι οι υποψήφιοι, που διακατέχονται από νευρικότητα, συχνά αλλάζουν τον φυσικό τους τόνο και τον τρόπο ομιλίας τους σε μια προσπάθεια να φαίνονται επαγγελματίες. Αντίθετα, καταλήγουν να φαίνονται ως μια ρομποτική, «λιγότερο ενδιαφέρουσα εκδοχή» του εαυτού τους: «Μιλούν με πιο μονότονη φωνή, συγκρατούν τις χειρονομίες τους και διατηρούν την οπτική επαφή ανεπαίσθητα καθ’ όλη τη διάρκεια».

Ο Hoeppner συνιστά να χαλαρώνετε τη στάση και τη γλώσσα του σώματός σας, να έχετε ουσιαστική (αλλά όχι συνεχή) οπτική επαφή και να μιλάτε καθαρά και με αυτοπεποίθηση. Αυτές οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι κρίσιμες σε όλους τους τομείς της εργασίας, ενώ στο γραφείο, οι επικοινωνιακές σας δεξιότητες μπορούν να είναι εξίσου σημαντικές με την ποιότητα της εργασίας σας.

Ακόμη και οι καριέρες των πιο λαμπρών υπαλλήλων μπορεί να μείνουν στάσιμες επειδή δεν μπορούν να επικοινωνήσουν τις ιδέες τους με δυναμικό τρόπο. Αυτό που συμβαίνει τότε είναι ότι «δεν λαμβάνουν προαγωγές για να βρίσκονται σε ρόλους που απευθύνονται σε πελάτες ή σε ηγετικούς ρόλους», τονίζει ο Hoeppner.

Εξασκηθείτε φωναχτά

Ο μόνος τρόπος για να βελτιωθείτε στην ομιλία είναι να εξασκηθείτε φωναχτά, λέει ο Hoeppner. Για να προετοιμαστείτε για μια συνέντευξη, ο Hoeppner προτείνει μια μέθοδο που αποκαλεί «φωναχτή εξάσκηση»: δίνοντας στον εαυτό σας μια ανοιχτή προτροπή και απαντώντας την επανειλημμένα δυνατά.

«Την πρώτη φορά που θα το κάνετε, θα είναι κακό. Δεν πειράζει. Κάντε το ξανά και ξανά και ξανά». Το νόημα αυτής της άσκησης είναι να εξασκηθείτε στην απάντηση ερωτήσεων με φυσικό τρόπο, θεωρεί ο Hoeppner. Μερικοί υποψήφιοι για εργασία προετοιμάζονται για συνεντεύξεις, σημειώνοντας προετοιμασμένες δηλώσεις, αλλά συχνά ακούγονται δύσκαμπτες και αφύσικες.

«Ο τρόπος με τον οποίο μιλάμε είναι διαφορετικός από τον τρόπο που γράφουμε» τονίζει επίσης. «Συχνά, οι άνθρωποι ανοίγουν το στόμα τους στις συνεντεύξεις και “πετάνε” ένα σωρό πολυσύλλαβα άχρηστα πράγματα». Σε γενικές γραμμές, ο Hoeppner συνιστά «να προπονείτε την ομιλία σας» συνομιλώντας αδιάφορα με άτομα που συναντάτε και αλλάζοντας τις τηλεφωνικές σας κλήσεις σε FaceTime.

Σύμφωνα με τον Hoeppner, οι δεξιότητες επικοινωνίας πρόσωπο με πρόσωπο θα αποκτήσουν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία με την άνοδο της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης. Με σχεδόν απεριόριστη πρόσβαση σε πληροφορίες, ο Hoeppner ρωτάει: «Τι καθορίζει την προσοχή που θα λάβουν οι εκάστοτε ιδέες;», ενώ την απάντηση δίνει ο ίδιος: «Πολύ πιθανόν ο τρόπος και το ύφος που τις λες».

Σχετικά Άρθρα