MENU

Βρίσκεστε σε διαρκή «πάλη» με το άγχος της δουλειάς σας; Κάντε αυτή τη μικρή, αλλά… μαγική ερώτηση

Πώς μπορεί κανείς να τα βγάλει πέρα με την πίεση και το στρες της δουλειάς του; Απλές τακτικές που βοηθούν σε μεγάλο βαθμό την ψυχολογία μας

Σε μια εργασία το άγχος και το στρες βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο, καθώς αναζητείται συνεχώς αρχικά τρόπος αποφυγής τους κι έπειτα -εφόσον αυτό δεν καταστεί δυνατό- αντιμετώπισής τους.

Σύμφωνα με την Jamie Wood, CEO της εταιρείας βιοτεχνολογίας, Autonomic, η οποία προσφέρει οργάνωση βασισμένη στη νευροεπιστήμη, μπορείτε να μειώσετε το εργασιακό στρες και να απελευθερώσετε την ψυχική σας ενέργεια θυμούμενοι μια απλή φράση πέντε λέξεων.

Όταν λοιπόν αντιμετωπίζετε ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα και… σπάτε το κεφάλι σας, έχοντας πάντα στο νου σας τον φόβο της επίπληξης ενός ανωτέρου σας ή την πίεση χρόνου, σκεφτείτε απλώς: «Απειλεί αυτό τη ζωή μου;».

«Όταν κάνετε στον εαυτό σας αυτή την ερώτηση, τότε αυτό που συμβαίνει είναι ότι ο εγκέφαλός σας μετακινείται από αυτόματες αντιδράσεις σε ήρεμες αξιολογήσεις», θεωρεί η Wood. «Σας βοηθά να χαλαρώσετε και να σκεφτείτε πιο καθαρά, πώς να λύσετε προβλήματα και να διαχειριστείτε τα συναισθήματά σας», προσθέτει.

Οι ερωτήσεις στον εαυτό μας ηρεμούν το μυαλό και το σώμα μας

Το να κάνετε στον εαυτό σας ήρεμα ερωτήσεις μπορεί να ενεργοποιήσει το λογικό μέρος του εγκεφάλου σας, το οποίο επεξεργάζεστε τα συναισθήματα, εξηγεί η Wood στο CNBC, και κάνοντας αυτό το συνειδητό βήμα είναι σημαντικό, επειδή μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε περισσότερη νοητική ενέργεια για άλλους στόχους ή υποχρεώσεις αργότερα μέσα στη μέρα σας.

«Κάνοντας τη συγκεκριμένη ερώτηση στον εαυτό μας, στην πραγματικότητα τον προσκαλούμε να σκεφτεί: “Είναι σώφρον να εξαντληθώ για αυτό;“. Η απάντηση μάλλον είναι “όχι”, οπότε, ας εξοικονομήσουμε την ενέργειά σας για πραγματικά κρίσιμα θέματα».

Μην προσπαθείτε να πείσετε τον εαυτό σας να μην αισθάνεται άσχημα, αλλά αντίθετα, αφιερώστε χρόνο για να καταλάβετε τι θα μπορούσε να σημαίνει η νευρικότητά σας για τις αξίες σας. Μπορεί να είστε νευρικοί για ένα λάθος που κάνατε στη δουλειά, επειδή ο επαγγελματισμός και η ανάπτυξη είναι σημαντικά για εσάς. Θεμιτό, αλλά όχι καταδικαστέο.

Για να επεξεργαστείτε το άγχος σας, δοκιμάστε να γράψετε για το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε, πώς σας κάνει να νιώθετε και τυχόν συμπεριφορές που προκύπτουν για να χτίσετε αυτογνωσία. Εάν ανησυχείτε για αυτό το λάθος στη δουλειά σας, μπορεί να ξαναδιαβάζετε ή να αποφεύγετε με εμμονή ένα email από το αφεντικό σας.

Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθένωση

Η Wood ίδρυσε την Autonomic μετά από τη δική της εμπειρία με προβλήματα ψυχικής υγείας. Σύμφωνα με την ίδια, μετά από πρώιμες περιόδους εργασίας σε τράπεζα και επενδυτικό ταμείο, υπέφερε από μια σημαντική επαγγελματική εξουθένωση κάπου λίγο πριν τα 30 της, που την ώθησε να αλλάξει την πορεία της καριέρας της.

«Αντιμετώπιζα αϋπνία, ένιωθα πολλή κόπωση, και μετά ένιωθα μια πραγματική έλλειψη κινήτρου, κάτι που ήταν πραγματικά άγνωστο για μένα», λέει η Wood. «Ήμουν τόσο συνηθισμένη στο να έχω έναν στόχο, να εργάζομαι προς την επίτευξη αυτού», θυμάται. Όταν ήταν σε επαγγελματική εξουθένωση, «ένιωθα σαν κάποιος άλλος να πήρε τον έλεγχο της ζωής μου αντί για μένα».

Η γνώση τακτικών ενσυνειδητότητας, όπως η ανακατεύθυνση των σκέψεών της και η πιο συνειδητή προσέγγιση σχετικά με το πού να εστιάσει την ψυχική της ενέργεια, τη βοήθησε να ανακάμψει. Τώρα, έχει μια αυστηρή πρωινή ρουτίνα, η οποία περιλαμβάνει το να μην κοιτάζει το τηλέφωνό της για τουλάχιστον 30 λεπτά μετά το ξύπνημα, να πίνει ένα ζεστό ποτήρι νερό με λεμόνι ή μέντα και στη συνέχεια να ασκείται ελαφρά για πέντε λεπτά για να προετοιμάσει τον εγκέφαλό της για την ημέρα.

«Πολλές φορές οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι δεν χρειάζεται πολύς χρόνος, δεν χρειάζεται να παρακολουθήσετε ένα ειδικό μάθημα, απλώς χρειάζεστε την όρεξη να φροντίσετε τον εαυτό σας για μερικά λεπτά», καταλήγει.

Σχετικά Άρθρα