MENU

Αυξημένα έσοδα και κέρδη για τη Γέφυρα ΑΕ – Θα διανείμει μέρισμα 10,6 εκατ. ευρώ σε Vinci και Άκτωρ Παραχωρήσεις

Τα έσοδα της εταιρίας που κατασκεύασε και διαχειρίζεται το έργο της γέφυρας Ρίο – Αντίρριο ανήλθαν το 2024 στα 54,7 εκατ. ευρώ και τα κέρδη στα 21,7 εκατ. ευρώ

Τη διανομή κερδών ύψους 10,652 εκατ. ευρώ προς τους μετόχους της, ποσό που προέρχονται από τις χρήσεις 2021 και 2022 αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας Γέφυρα ΑΕ, παραχωρησιούχου της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου που στις 12 Αυγούστου συμπλήρωσε μάλιστα 21 χρόνια λειτουργίας.

Ως γνωστόν μέτοχοι της εταιρείας που έχει την παραχώρηση της υποδομής μέχρι το έτος 2039 είναι η γαλλική Vinci με ποσοστό 72,30% και η Άκτωρ Παραχωρήσεις με 27,70%. Το 2022 η κατασκευαστική Άβαξ που συμμετείχε με ποσοστό 20,53% στην Γέφυρα ΑΕ αποεπένδυσε έναντι 60 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το ποσοστό συμμετοχής της Άκτωρ Παραχωρήσεις στη Γέφυρα ΑΕ προς το παρόν εντάσσεται στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου Ελλάκτωρ, εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία πώλησης του κλάδου προς τον όμιλο Aktor.

Το 2024 η παραχωρησιούχος εταιρία κατέγραψε αύξηση εσόδων, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 54,7 εκατ. ευρώ από 49 περίπου εκατ. ευρώ το 2023 (αύξηση 11,6%), ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων για την τελευταία ολοκληρωμένη χρήση διαμορφώθηκαν στα 21,7 εκατ. ευρώ από 19,35 εκατ. ευρώ το 2023 (αύξηση σε ποσοστό 12,1%).

Υπενθυμίζεται πως το συνολικό κόστος του έργου, με τη συνεκτίμηση των χρηματοοικονομικών εξόδων κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου, ανήλθε σε περίπου 800 εκατ. ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε με 10% equity του παραχωρησιούχου, με 45% από την χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου και με 45% από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με την εγγύηση ομίλου εμπορικών τραπεζών κατά την περίοδο κατασκευής.

Έργο υψηλών προδιαγραφών και αντοχής

Το μήκος της γέφυρας που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2.280 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φτάνει γύρω στα 2.880 μέτρα. Η γέφυρα αναπτύχθηκε και ολοκληρώθηκε, παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, ενώ το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φθάνει τα 65 μέτρα υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Πρόκειται για μία καλωδιωτή γέφυρα, οι αντοχές της οποίας είναι εντυπωσιακές.

Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να αντέξει σε σεισμό μεγαλύτερο από αυτόν που σημειώθηκε στις 17 Αυγούστου 1999 στο Ισμίτ της Τουρκίας, ο οποίος ήταν μεγέθους 7,4 της κλίμακας Ρίχτερ. Έχει υπολογιστεί, επίσης, πως αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση τάνκερ εκτοπίσματος 180.000 τόνων, καθώς και σε ταχύτητα ανέμου 265 χλμ/ώρα, ταχύτητα που αντιστοιχεί σε τυφώνα Κατηγορίας 5, το ανώτατο δυνατό επίπεδο στην κλίμακα Σαφίρ – Σίμπσον.

Τέλος, η γέφυρα είναι σχεδιασμένη να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση. Η γέφυρα περιλαμβάνει και πεζόδρομο/ποδηλατόδρομο, η χρήση των οποίων απαλλάσσεται πληρωμής διοδίων.

Σχετικά Άρθρα