MENU

Black Friday 2025: «Το πάλεψαν» οι επιχειρήσεις, χαμηλός ο τζίρος – Υπό πίεση το λιανεμπόριο

Η έρευνα της ΕΣΕΕ καταγράφει μέτρια ικανοποίηση, αυξημένη... γκρίνια και ελπίδες για την εορταστική περίοδο

Πολλές υποσχέσεις, «χλιαρά» αποτελέσματα: αυτό τον απόηχο άφησε στην αγορά η φετινή Black Friday, καθώς, σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ, 52% των επιχειρήσεων δηλώνει μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις του, σε σχέση με τις προσδοκίες του, ένα αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει ότι η δυναμική του λιανεμπορίου παραμένει σημαντικά πιεσμένη.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης, σχολίασε πως τα στοιχεία «δυστυχώς επιβεβαιώνουν την αρνητική πορεία του τζίρου», τόσο συγκριτικά με την περσινή Black Friday όσο και συνολικά για το φθινόπωρο.

Αν και οι επιχειρήσεις άνοιξαν τις προσφορές τους νωρίς και σε μεγάλο μέρος του καταλόγου τους, οι πωλήσεις έμειναν χαμηλότερα των προσδοκιών, με το υψηλό λειτουργικό κόστος να εξακολουθεί να πιέζει. Οι έμποροι στρέφουν πλέον το βλέμμα στην εορταστική περίοδο, ελπίζοντας σε μια «ανάσα» στο τέλος του 2025.

Τι έδειξε το ΕΣΕΕ

Η έρευνα, που έγινε σε τυχαίο δείγμα 258 επιχειρήσεων λιανικής οι οποίες συμμετέχουν στις εκπτώσεις, κατέγραψε τα εξής:

48% των επιχειρήσεων σημείωσε επιδείνωση πωλήσεων σε σχέση με την περσινή Black Friday.
– Για 2 στις 3 επιχειρήσεις με χαμηλότερες πωλήσεις, η πτώση δεν ξεπέρασε το 10%.
– Αν και οι 52% δηλώνουν μέτρια ικανοποίηση από τις φετινές πωλήσεις, το ποσοστό όσων δηλώνουν χαμηλή ικανοποίηση υπερδιπλασιάστηκε (38% έναντι 15% το 2024).
– Η συμμετοχή των επιχειρήσεων έμεινε υψηλή στο 81%, στα ίδια επίπεδα με το 2024.
– Το 48% συμμετείχε καθ’ όλη την εβδομάδα της Black Friday, ενώ 26% έκανε προσφορές όλο τον Νοέμβριο.
– Μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξε εκπτώσεις 31%–40%, ενώ 31% κινήθηκε στο εύρος 21%–30%.
34% των επιχειρήσεων έκανε εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα και 28% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών.
– Η ικανοποίηση από την επισκεψιμότητα παρέμεινε χαμηλή για τις μισές επιχειρήσεις (54%).
– Για 4 στις 10, η κίνηση κορυφώθηκε το τριήμερο Black Friday–Σαββατοκύριακο· για 1 στις 5, αποκλειστικά την Παρασκευή.
– Το πλαστικό και ηλεκτρονικό χρήμα κυριάρχησαν, με τα μετρητά να συρρικνώνονται.
8 στις 10 επιχειρήσεις είδαν τις φθινοπωρινές τους πωλήσεις να μένουν στάσιμες ή χαμηλότερες από το 2024.
6 στις 10 δήλωσαν ότι οι προμηθευτές δεν τις διευκόλυναν στις τιμές Black Friday.
– Μόνο 1 στις 5 συμμετείχε στη Cyber Monday.
– Το 64% αμφισβητεί συνολικά την αξία της Black Friday, θεωρώντας ότι ευνοεί μεγάλες αλυσίδες και πλατφόρμες, όχι μικρές επιχειρήσεις με χαμηλά περιθώρια κέρδους.
– Για τις μισές επιχειρήσεις (47%) κυρίαρχο κανάλι προώθησης ήταν τα μηνύματα στη βιτρίνα, ενώ ισχυρή ήταν και η παρουσία στα social media.

Περισσότερες ειδήσεις

Αλλιώτικη η φετινή Black Friday – Πού στρέφουν το βλέμμα τους οι καταναλωτές

Οι 10 χρυσοί κανόνες για έξυπνες αγορές ρούχων — Το μυστικό για να έχεις πάντα κάτι να φορέσεις

Χριστουγεννιάτικα ταξίδια 2025: Οι 6 συμβουλές για να απολαύσετε τις γιορτές εντός… budget


Σχετικά Άρθρα