MENU

ΕΞΑΑΑ: Ελπιδοφόρο ξεκίνημα για τον αθηναϊκό τουρισμό το α’ τρίμηνο του 2025

Διψήφια αύξηση σε πληρότητα, έσοδα και τιμές δωματίου – Ενισχύεται η θέση της πόλης έναντι Βαρκελώνης και Ρώμης

Αισιόδοξα μηνύματα στέλνει ο τουριστικός κλάδος της Αθήνας, καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2025 καταγράφει αξιοσημείωτες αυξήσεις σε όλους τους βασικούς ξενοδοχειακούς δείκτες, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της πόλης ως city break προορισμού.

Αύξηση σε πληρότητα, ADR και RevPar – Η Αθήνα σε πορεία σταθερής ανόδου

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ):

  • Η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας διαμορφώθηκε στο 63,5%, σημειώνοντας αύξηση 5,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.
  • Η μέση τιμή δωματίου (ADR) ανήλθε στα 125,00 ευρώ, αυξημένη κατά 7,8%.
  • Το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) έφτασε τα 79,43 ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο 13,5%.

Μάρτιος ο καλύτερος μήνας – Σταδιακή ανάκαμψη και στους «πλάγιους μήνες»

Η καλύτερη επίδοση του τριμήνου σημειώθηκε τον Μάρτιο, με μέση πληρότητα 71,3% έναντι 68% του Μαρτίου 2024.

Ακολουθούν:

  • Φεβρουάριος: 65,4% πληρότητα (+2,5% από το 2024 και +19,1% σε διετία).
  • Ιανουάριος: 54% πληρότητα (+9,6% από το 2024 και +12,4% από το 2023), παρά το γεγονός ότι παραδοσιακά θεωρείται δύσκολος μήνας για τον ξενοδοχειακό κλάδο.

Η βελτίωση καταγράφεται σταθερά, με την Αθήνα να ενισχύει το προφίλ της ως city break προορισμός καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Συγκρίσεις με ανταγωνίστριες πόλεις – Η Αθήνα «κοντράρει» Ρώμη, Μαδρίτη και Βαρκελώνη

Στο ίδιο διάστημα:

  • Η Μαδρίτη σημείωσε οριακή αύξηση πληρότητας (+0,3%), η Βαρκελώνη παρουσίασε πτώση (-0,4%), ενώ Ρώμη και Κωνσταντινούπολη κατέγραψαν αυξήσεις 2,7% και 1,2% αντίστοιχα.
  • Όσον αφορά το ADR, η Αθήνα σημείωσε άνοδο 7,8%, έναντι 11,4% της Μαδρίτης, 7,6% της Βαρκελώνης, 5,3% της Ρώμης και 2,2% της Κωνσταντινούπολης.
  • Στο RevPar, η Αθήνα υπερέβη με 13,5% αύξηση, έναντι 11,7% της Μαδρίτης, 7,1% της Βαρκελώνης, 8,1% της Ρώμης και 3,4% της Κωνσταντινούπολης.

Η Αθήνα συνεχίζει να βελτιώνει σταθερά τη θέση της στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό χάρτη.

ΕΞΑΑΑ: “Η ανάπτυξη απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό και ποιοτικές υποδομές”

Στην ανακοίνωσή της, η ΕΞΑΑΑ επισημαίνει ότι η βελτίωση των ποσοτικών δεικτών πρέπει να συνοδευτεί από επενδύσεις στην ποιότητα και τις υποδομές:

«Η τουριστική κίνηση και τα έσοδα της Αθήνας μπορούν να διατηρήσουν αναπτυξιακή τροχιά μόνο αν υπάρξει συνεργασία μεταξύ των φορέων του τουρισμού και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με μακρόπνοο σχέδιο για την αναβάθμιση της εικόνας της πόλης».

Η Ένωση τονίζει την ανάγκη για:

  • Καλύτερη εξυπηρέτηση σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία
  • Σύγχρονα και ασφαλή δίκτυα υποδομών
  • Προσαρμογή των υπηρεσιών στις νέες ανάγκες διαχείρισης πληθυσμού

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη διασύνδεση του Εμπορικού και Ιστορικού Κέντρου με τις παράκτιες περιοχές της Αττικής και στα συγκοινωνιακά δίκτυα του Αργοσαρωνικού, ώστε να ενισχυθεί η τουριστική κινητικότητα.

Η Ένωση Ξενοδόχων ανακοινώνει την έναρξη νέων ερευνών για τα προβλήματα και τις ανάγκες της πόλης, καθώς και τη διεξαγωγή της Ετήσιας Έρευνας Ικανοποίησης των ξένων επισκεπτών και Απόδοσης των ξενοδοχείων της Αττικής, η οποία υλοποιείται σταθερά επί 21 συναπτά έτη.

Σχετικά Άρθρα