MENU

Nielsen IQ: Άνοδος 7,6% στο λιανεμπόριο τροφίμων — Ποιες οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων

Το “Homing” και ο τουρισμός ανεβάζουν τις πωλήσεις – Μικρότερη δυναμική στα προϊόντα υγιεινής και οικιακής χρήσης

Ανοδική τροχιά συνεχίζει να καταγράφει το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται κατά 7,6% στο εννεάμηνο του 2025 (έως 28 Σεπτεμβρίου), σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ. Η αύξηση αυτή, όπως επισημαίνεται, οφείλεται κυρίως στην άνοδο των πωλούμενων όγκων, και όχι μόνο στις τιμές.

Οι κατηγορίες που «οδηγούν» την ανάπτυξη

Τα φρέσκα και τα τυποποιημένα προϊόντα σε πρώτο πλάνο

Η μεγαλύτερη ώθηση προέρχεται από τα φρέσκα προϊόντα (+11%) και τα τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά (+7,3%), τα οποία συνεχίζουν να αποτελούν τον κορμό της αγοράς.
Αντίθετα, τα προϊόντα οικιακής χρήσης και προσωπικής υγιεινής εμφανίζουν πιο ήπιες αυξήσεις (+1,8% και +3% αντίστοιχα), με τάσεις αποπληθωρισμού, σε αντίθεση με τον τομέα των τροφίμων και ποτών όπου η μέση τιμή παραμένει αυξημένη σε σχέση με το 2024.

Το “Back to Basics” και το “Homing” αλλάζουν τον χάρτη των πωλήσεων

Η στροφή των καταναλωτών προς την κατανάλωση στο σπίτι και η γενικότερη τάση “Back to Basics” φαίνεται να διαμορφώνουν τη νέα κανονικότητα.
Σύμφωνα με τη NielsenIQ, οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες στην ψυχαγωγία εκτός σπιτιού (HO.RE.CA) και ενισχύουν τη ζήτηση στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Παράλληλα, η μετάβαση από τα παραδοσιακά σημεία πώλησης (ψιλικατζίδικα, περίπτερα) προς τα μικρά σύγχρονα καταστήματα εγγύτητας των αλυσίδων (convenience stores) δίνει νέα ώθηση στις πωλήσεις, χάρη σε ανταγωνιστικές τιμές, ευελιξία και προσαρμογή στις ανάγκες “on the go”.

Ο τουρισμός ενισχύει τη ζήτηση

Η ανάπτυξη του Airbnb φέρνει τζίρο στα ράφια των super market

Η τουριστική δραστηριότητα και η άνοδος των βραχυχρόνιων μισθώσεων (Airbnb) λειτουργούν ως επιπλέον «καύσιμο» για την αγορά, αυξάνοντας τη ζήτηση για προϊόντα καθημερινής κατανάλωσης και τροφίμων για κατανάλωση εντός καταλυμάτων.
Η NielsenIQ επισημαίνει ότι η συμβολή των τουριστικών περιοχών στην ανάπτυξη του κλάδου είναι όλο και πιο καθοριστική, ειδικά τους θερινούς μήνες και τον Σεπτέμβριο, σε αντίθεση με την πιο ήπια εικόνα που εμφανίζουν τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Η περιφέρεια ενισχύεται, Αθήνα και Θεσσαλονίκη σταθερές

Η περιφέρεια, και κυρίως οι περιοχές με έντονη τουριστική δραστηριότητα, καταγράφουν μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων, ενώ η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη παρουσιάζουν σταθερότερη πορεία, χωρίς σημαντικές διακυμάνσεις.

Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με την NielsenIQ, επιβεβαιώνει τη σταδιακή αποκέντρωση της κατανάλωσης και τη δυναμική των τοπικών αγορών που τροφοδοτούνται από τουρισμό και εσωτερική ζήτηση.

Σχετικά Άρθρα