MENU

Οι πολίτες βαθμολογούν το Δημόσιο – 65.000 συμμετοχές στη νέα πλατφόρμα αξιολόγησης

Αποκαλυπτικά τα ευρήματα για κρατικές και δημοτικές υπηρεσίες στην παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε παρουσία του Πρωθυπουργού

Με «πυξίδα» τη φωνή των πολιτών, η δημόσια διοίκηση αλλάζει πρόσωπο. Πάνω από 65.000 πολίτες συμμετείχαν εθελοντικά στην πρώτη μεγάλη έρευνα αξιολόγησης των υπηρεσιών του Δημοσίου μέσω της πλατφόρμας axiologisi.ypes.gov.gr, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή διαφάνειας, λογοδοσίας και βελτίωσης της κρατικής λειτουργίας. Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, από τον Υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο και την Υφυπουργό Βιβή Χαραλαμπογιάννη.

Η μεγαλύτερη “δημοσκόπηση” του Δημοσίου από τους ίδιους τους πολίτες

Για πρώτη φορά, το ελληνικό Δημόσιο ζήτησε την άποψη των πολιτών για την απόδοση των υπηρεσιών του — και εκείνοι ανταποκρίθηκαν μαζικά. Η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με 65.000 πολίτες να αξιολογούν υπηρεσίες όπως:

  • Κρατικές δομές: ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, ΔΥΠΑ, Υπηρεσίες Αλλοδαπών
  • Τοπική αυτοδιοίκηση: Οδικό δίκτυο, καθαριότητα, ΚΕΠ
  • Ψηφιακές υπηρεσίες: gov.gr και πλατφόρμες του κεντρικού κράτους

Οι πολίτες κατέθεσαν επίσης προτάσεις για νέες υπηρεσίες που πρέπει να ψηφιοποιηθούν και ιεράρχησαν κρίσιμες παρεμβάσεις για την καθημερινότητά τους.

Όλα τα αναλυτικά αποτελέσματα έχουν δημοσιοποιηθεί στην πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr, τόσο ανά κατηγορία υπηρεσίας, όσο και γεωγραφική περιοχή και ΟΤΑ. Η έρευνα θα επαναλαμβάνεται ανά εξάμηνο.

Μητσοτάκης: “Καθρέφτης της πραγματικότητας η φωνή των πολιτών”

Ο Πρωθυπουργός χαρακτήρισε την έρευνα ως τον μεγαλύτερο καθρέφτη της καθημερινότητας, όπως την βιώνουν οι πολίτες, και τόνισε ότι:

«Τώρα είναι στο δικό μας χέρι τα αποτελέσματα να μετουσιωθούν σε δράσεις που αναβαθμίζουν τις κρατικές υπηρεσίες», επισημαίνοντας την υποχρέωση των δημάρχων να λάβουν σοβαρά υπόψη τους την αξιολόγηση των πολιτών.

Αναγνώρισε ως θετικό αποτύπωμα την υψηλή βαθμολογία του gov.gr, το οποίο «έχει ριζώσει στην καθημερινότητά μας», αλλά και τις ψηφιακές υπηρεσίες εισιτηρίων στους αγώνες.

Αντίθετα, σημείωσε ως προβληματικές τις τοπικές υπηρεσίες δόμησης και τις δομές αδειοδότησης εποχιακών εργατών, ενώ τόνισε την ανάγκη δραστικής παρέμβασης στον τομέα αυτό.

Λιβάνιος: “Το Δημόσιο κοίταξε τον καθρέφτη χωρίς φόβο”

Ο Υπουργός Εσωτερικών υπογράμμισε πως:

«Είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο ζήτησε τη γνώμη των πολιτών χωρίς να ωραιοποιεί την κατάσταση», σημειώνοντας πως μόνο με επίγνωση της πραγματικότητας μπορεί να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση.

Εσωτερική αξιολόγηση: 172.474 δημόσιοι υπάλληλοι συμμετείχαν το 2024

Παράλληλα με την εξωτερική αξιολόγηση, παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης για το 2024, με συμμετοχή 172.474 υπαλλήλων (εκ των οποίων 22.725 προϊστάμενοι) και 186.836 τεθέντες στόχους.

Σε όσους πέτυχαν τους στόχους τους, διανεμήθηκαν μπόνους ύψους 29,1 εκατ. ευρώ.

Η Υφυπουργός Βιβή Χαραλαμπογιάννη δήλωσε ότι:

«Στόχος μας είναι ένα ψηφιακό, αποτελεσματικό και ανθρωποκεντρικό Δημόσιο, σύμμαχος του πολίτη και της ανάπτυξης».

Μέτρηση και αξιολόγηση ως εργαλείο μεταρρύθμισης

Ο Πρωθυπουργός έστειλε σαφές μήνυμα προς όσους αντιστέκονται στη λογοδοσία, σημειώνοντας πως η μέτρηση είναι θεμέλιο της βελτίωσης:

«Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση, ουσιαστικά αρνούνται να λογοδοτήσουν».

Ολοκληρώνοντας, χαρακτήρισε την προσπάθεια ως καταλύτη αλλαγής του Δημοσίου, με στόχο τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την ποιότητα εξυπηρέτησης.

Σχετικά Άρθρα