Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), το οποίο προβλέπει το κλείσιμο άνω των 200 καταστημάτων σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού μετασχηματισμού και της δημοσιονομικής εξυγίανσης του οργανισμού. Ήδη σε πολλά υποκαταστήματα έχουν αναρτηθεί ανακοινώσεις που ενημερώνουν τους πολίτες για τα σημεία εξυπηρέτησης μετά τη διακοπή λειτουργίας, ενώ δεν υπάρχει ακόμη επίσημη τοποθέτηση από την εταιρεία.
Το σχέδιο περιλαμβάνει, πέραν των λουκέτων, προγράμματα εθελουσίας εξόδου και αναδιοργάνωση των υπηρεσιών, με στόχο τον περιορισμό των ελλειμμάτων, καθώς η δραστηριότητα στην παραδοσιακή αλληλογραφία έχει συρρικνωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Τα ΕΛΤΑ ανήκουν στο Υπερταμείο από το 2018 και υλοποιούν σταδιακά τον μετασχηματισμό τους, με εκατοντάδες καταστήματα να έχουν ήδη κλείσει την τριετία 2020–2023.

Η είδηση του νέου κύματος λουκέτων έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην περιφέρεια. Δήμαρχοι και βουλευτές κάνουν λόγο για «αιφνιδιασμό» και «πλήγμα» στις τοπικές κοινωνίες, ειδικά στις αγροτικές και νησιωτικές περιοχές. Καταστήματα αναμένεται να κλείσουν, μεταξύ άλλων, σε Ορχομενό, Ερέτρια, Αλιβέρι, Ψαχνά, Άγιο Στέφανο, Χαϊδάρι, Μαραθώνα, Χολαργό, Χανιά, Λέσβο και Ικαρία.
Ο δήμαρχος Τυρνάβου έκανε λόγο για «απαράδεκτη εξέλιξη που αφήνει εκτός εξυπηρέτησης ηλικιωμένους, συνταξιούχους και αγρότες», ενώ ο δήμαρχος Σικυωνίων επισήμανε ότι τα ΕΛΤΑ, ως φορέας καθολικής υπηρεσίας, έχουν υποχρέωση ισότιμης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες, κάτι που «παραβιάζεται με τις αιφνιδιαστικές αποφάσεις».
Αντίστοιχα, ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης, ζήτησε επανεξέταση της απόφασης και προτείνει τη λειτουργία κινητών μονάδων ή τοπικών πρακτορείων, ώστε να μη μείνουν αποκομμένες οι νησιωτικές περιοχές. Στον ίδιο τόνο και ο δήμαρχος Ικαρίας, Φανούρης Καρούτσος, που απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας για το υποκατάστημα Ραχών.
Παράλληλα, σειρά βουλευτών διαφόρων κομμάτων έχουν υποβάλει ερωτήσεις στη Βουλή και επιστολές προς το Υπερταμείο, ζητώντας να υπάρξει επίσημη ενημέρωση και να διασφαλιστεί η συνέχιση των βασικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες περιοχές.

Σε ανακοίνωσή τους, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία απαντούν στις αντιδράσεις των τοπικών φορέων, υπογραμμίζοντας ότι η αναδιοργάνωση του δικτύου είναι στοχευμένη και απαραίτητη για τη βιωσιμότητα της εταιρείας, ενώ διαβεβαιώνουν ότι οι πολίτες θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κανονικά σε όλη τη χώρα.
Σύμφωνα με τα ΕΛΤΑ, η αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα «ολοκληρώνει τον εξορθολογισμό του δικτύου», διασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη λειτουργία του οργανισμού. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «η συναλλακτική δραστηριότητα στα φυσικά καταστήματα αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 10% των εσόδων, αλλά απορροφά πάνω από το 50% των εξόδων».
Η εταιρεία σημειώνει πως οι ταχυδρομικές υπηρεσίες παρέχονται αδιάλειπτα σε όλη τη χώρα, μέσω 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών, 400 πρακτόρων courier και αγροτικών διανομέων, ενώ σε περιοχές χωρίς φυσικό κατάστημα, οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται κατ’ οίκον μέσω ραντεβού ή κινητών μονάδων.
Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για ηλικιωμένους και απομακρυσμένες κοινότητες, με δυνατότητα συναλλαγών μέσω φορητών POS και PDA που διαθέτουν οι ταχυδρόμοι, ενώ εξετάζονται συνεργασίες με ιδιώτες για λειτουργία σημείων εξυπηρέτησης υπό το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier.
Τέλος, η εταιρεία τονίζει ότι ο μετασχηματισμός της είναι «θέμα επιβίωσης» και στόχο έχει να εξασφαλίσει ένα βιώσιμο, σύγχρονο και ανταγωνιστικό δίκτυο, με έμφαση στις νέες τεχνολογίες, την ηλεκτροκίνηση και τις επενδύσεις σε υποδομές logistics, διατηρώντας την καθολική παροχή υπηρεσιών ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας.