Μερικώς αλλάζει το χρονοδιάγραμμα του κλεισίματος των 204 καταστημάτων της η διοίκηση των ΕΛΤΑ, βάζοντας προσωρινή αναστολή στην εφαρμογή του μέτρου στην περιφέρεια, προκειμένου να «κερδίσει χρόνο» για διάλογο και εξέταση πρακτορείων.
Στον απόηχο των σφοδρών αντιδράσεων από βουλευτές, αντιπολίτευση και τοπικές κοινωνίες, το κλείσιμο καταστημάτων ξεκινάει μόνο από τα αστικά κέντρα, ενώ το μέλλον της εξυπηρέτησης στην περιφέρεια θα καθοριστεί εντός τριμήνου. Όπως έγραφε και χθες το energodromio.gr, οι ερωτήσεις στη Βουλή διαδέχονται η μία την άλλη, ενώ την επόμενη Τρίτη (4/11) σε κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών και Δημόσιας Διοίκησης, υπουργοί, Υπερταμείο και διοίκηση ΕΛΤΑ θα επιχειρήσουν να δώσουν εξηγήσεις με τον υπουργό Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη να έχει ήδη μιλήσει πάντως για «δύσκολες αποφάσεις»
Το δεύτερο κύμα λουκέτων μέσα σε δύο χρόνια αφήνει συνολικά 345 κλειστά καταστήματα με τη διοίκηση να υπόσχεται ταχυδρόμο κατόπιν …τηλεφωνικού ραντεβού στο 212 0000 700, τους συνταξιούχους να αγωνιούν – παρά τις διαβεβαιώσεις – για το αν θα πάρουν τις συντάξεις τους, ολόκληρους δήμους χωρίς κατάστημα και τους ταχυδρομικούς να μιλούν για ιστορική συρρίκνωση, αβεβαιότητα, διαρκή εκχώρηση έργου σε ιδιώτες και κατάσταση που εξυπηρετεί τον ανταγωνισμό.
Η σχετική ανακοίνωση:
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται αντιμέτωπα με τη μεγαλύτερη πρόκληση της ιστορίας τους.
Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες καταγράφουν ζημιές, λειτουργώντας σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ριζικά και ραγδαία. Επιπλέον, οι Ευρωπαϊκοί κανόνες δεν επιτρέπουν πλέον καμία κρατική ενίσχυση. Αν δεν ληφθούν τώρα οι απαραίτητες αποφάσεις, μέσα στους επόμενους έξι έως εννέα μήνες οι συνέπειες θα είναι μη αναστρέψιμες – απειλώντας τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ.
Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα, η διοίκηση επιλέγει να δράσει με ευθύνη και ρεαλισμό. Ο μετασχηματισμός που εφαρμόζεται δεν έχει στόχο τη συρρίκνωση, αλλά τη διάσωση και την αναγέννηση των ΕΛΤΑ ως μια σύγχρονη, αποδοτική εταιρεία υπηρεσιών.
Αντιμετωπίζονται χρόνια φαινόμενα αδράνειας, που κρατούσαν δεκάδες εργαζομένους χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο, ενώ ταυτόχρονα έλειπαν εκεί όπου υπήρχε πραγματική ανάγκη. Με το νέο πλάνο, αυτοί οι πόροι επανατοποθετούνται στο έργο της διανομής και της εξυπηρέτησης του πελάτη – εκεί όπου χτίζεται καθημερινά η αξιοπιστία και η εικόνα των ΕΛΤΑ.
Τίποτα από όλα αυτά δεν αναιρεί τον κοινωνικό ρόλο της εταιρείας. Αντίθετα, τον ενισχύει μέσα από νέα εργαλεία και τεχνολογία. Οι υπηρεσίες που κάποτε απαιτούσαν φυσική παρουσία στο κατάστημα, σήμερα παρέχονται στην πόρτα του πολίτη, μέσω του προγράμματος «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» και του ψηφιακού ταχυδρόμου, που εξοπλίζεται με tablet και POS για να εξυπηρετεί τους πελάτες γρήγορα, με ασφάλεια και συνέπεια. Η πλειονότητα των συναλλαγών –επιστολές, δέματα, πληρωμές– πραγματοποιείται πλέον εκτός καταστήματος. Το φυσικό κατάστημα, που άλλοτε αποτελούσε τον πυρήνα της δραστηριότητας, έχει σε πολλές περιοχές περιοριστεί σε ελάχιστο αντικείμενο.
Τα ΕΛΤΑ μεταβάλλουν το μοντέλο λειτουργίας τους, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα την λειτουργία τους και με τρόπο που θα εγγυάται την καλύτερη δυνατή υπηρεσία στην πόρτα του κάθε πολίτη ακόμη και της πιο απομακρυσμένης περιοχής της χώρας μας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση των ΕΛΤΑ ανακοινώνει ότι έχοντας αξιολογήσει το σύνολο των καταστημάτων που διατηρεί στην επικράτεια με βασικό κριτήριο τον όγκο των υπηρεσιών που εκτελούνται σε αυτά προχωράει σε πρώτη φάση στην αναστολή λειτουργίας μόνο των καταστημάτων που βρίσκονται σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες των νομών της χώρας όπου υπάρχουν και άλλα καταστήματα
Για όλες τις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας, οι μεταβολές θα γίνουν εντός τριμήνου, ώστε να υπάρξει ο χρόνος να εξηγηθεί η αναγκαιότητα των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν, πάντα με κριτήριο την παροχή καλύτερων υπηρεσιών και να εξετασθεί η λειτουργία πρακτορείων, εφ΄όσον υπάρχει ενδιαφέρον και είναι εφικτό σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.