MENU

Σε πρότυπο προορισμό βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στοχεύει να καταστεί η Αττική – Βαρόμετρο η ελληνική ομογένεια

Διακήρυξη διαγωνισμού για την υλοποίηση δράσεων τουριστικής προβολής και τουριστικής ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής για το 2025-2026

Ενα φιλόδοξο και στοχευμένο Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης για τη διετία 2025 – 2026 θέτει σε εφαρμογή η Περιφέρεια Αττικής επιχειρώντας να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη ύστερα από τις εξαιρετικές επιδόσεις της το 2024. Εμφαση θα δοθεί μεταξύ άλλων στον αθλητικό και θαλάσσιο τουρισμό, τις νέες θεματικές εμπειρίες και την ενίσχυση των δεσμών με την ελληνική ομογένεια με στόχο η Αττική να αναδειχθεί σε πρότυπο προορισμό βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.

Στην κατεύθυνση αυτή η Περιφέρεια προχώρησε στην προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού με αντικείμενο τις «Δράσεις Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής για τη χρονική περίοδο 2025 – 2026» εκτιμώμενης αξίας 21 εκατομμυρίων ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η νέα στρατηγική της Περιφέρειας προβλέπει πλέγμα δράσεων με στόχο την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της Αττικής, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προσέλκυση τουριστών υψηλής προστιθέμενης αξίας. Το σχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη διοργάνωση στοχευμένων πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, την ενίσχυση της προβολής θεματικών μορφών τουρισμού, και δράσεις στις αγορές της ελληνικής ομογένειας.

Να σημειωθεί ότι το 2024 αποτέλεσε χρονιά-ορόσημο, καθώς σύμφωνα με το Στατιστικό Δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ, η Αττική κατέγραψε αύξηση 12,6% στις αφίξεις ξένων επισκεπτών, ξεπερνώντας τα 7,5 εκατομμύρια αφίξεις στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών μέχρι και τον Νοέμβριο. Το γεγονός αυτό εδραιώνει περαιτέρω την περιοχή ως έναν από τους κορυφαίους city break και πολιτιστικούς προορισμούς της Ευρώπης.

Η ισχυρή της παρουσία αποτυπώνεται και στα οικονομικά στοιχεία: μόνο το 2023, τα έσοδα από τον τουρισμό στην Περιφέρεια ξεπέρασαν τα 5,5 δισ. ευρώ, αποτελώντας το 19% των συνολικών τουριστικών εσόδων της Ελλάδας, ενώ η άμεση συμβολή του τουρισμού στο περιφερειακό ΑΕΠ εκτιμάται στο 5%.

Σημαντική στο τελικό αποτέλεσμα ήταν η συμβολή του πολιτιστικού πλούτου της Περιφέρειας καθώς το 2024, τα μουσεία της Αττικής δέχτηκαν πάνω από 3 εκατομμύρια επισκέπτες, ποσοστό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 48% του συνόλου των επισκεπτών μουσείων σε όλη την Ελλάδα. Το Μουσείο της Ακρόπολης διατήρησε την κυρίαρχη θέση του, συγκεντρώνοντας το 62% των επισκεπτών της Περιφέρειας. Αντίστοιχα, η Ακρόπολη ως αρχαιολογικός χώρος προσέλκυσε 4,39 εκατομμύρια επισκέπτες, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 74% του συνολικού αριθμού επισκεπτών σε αρχαιολογικούς χώρους της Αττικής. Η Αττική, άλλωστε, διαχρονικά προσελκύει σχεδόν το 50% του συνόλου της πολιτιστικής επισκεψιμότητας της χώρας. 

Αθλητικός τουρισμός και η επένδυση στην «ελληνική ομογένεια»

Το σχέδιο της Περιφέρειας δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στον αθλητικό τουρισμό. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η καθιέρωση διεθνών ιστιοπλοϊκών αγώνων με αφετηρία την Αθηναϊκή Ριβιέρα και σταθμούς στα νησιά του Σαρωνικού. Η συγκεκριμένη διοργάνωση φιλοδοξεί να φιλοξενήσει στην Αττική ένα διεθνές ναυταθλητικό γεγονός, προσελκύοντας αθλητές και επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και ο Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος Αττικής, με διαδρομές που θα διατρέχουν αστικά, παραθαλάσσια και ορεινά τοπία. Η πολιτιστική στρατηγική της Περιφέρειας περιλαμβάνει και την ανάδειξη του σύγχρονου πολιτισμού μέσα από την υλοποίηση ετήσιων εκδηλώσεων που θα ενσωματώνουν καινοτόμες μορφές τέχνης, όπως ψηφιακές και διαδραστικές τέχνες, τεχνητή νοημοσύνη και animation.

Ο προγραμματισμός της Περιφέρειας δίνει βαρύτητα και στην ελληνική ομογένεια, η οποία αποτελεί σημαντική δεξαμενή επισκεπτών με έντονο συναισθηματικό δεσμό με τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, η Περιφέρεια προγραμματίζει τη διοργάνωση εκδηλώσεων πολιτιστικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα σε ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία. Σκοπός αυτών των δράσεων είναι η ενίσχυση των δεσμών με τους αποδήμους Έλληνες, η προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Αττικής και η τόνωση των τουριστικών ροών από αυτές τις χώρες.

Αλλωστε σημαντική διάσταση στον νέο σχεδιασμό λαμβάνει η στρατηγική προσέγγιση «long haul» αγορών, όπως οι ΗΠΑ, η Αυστραλία και η Κίνα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ, η ταξιδιωτική πρόθεση των Αυστραλών και Αμερικανών για την Ελλάδα παραμένει υψηλή. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 3η θέση προτίμησης για τους Αυστραλούς και στην 4η για τους Αμερικανούς και τους Κινέζους, έναντι άλλων ανταγωνιστικών μεσογειακών προορισμών.

Στο αντικείμενο του διαγωνισμού της Περιφέρειας για την τουριστική της προβολή περιλαμβάνεται σειρά ερευνών πεδίου για την κατανόηση των προτιμήσεων των επισκεπτών της Αττικής με στόχο την περαιτέρω τεκμηρίωση του Στρατηγικού Σχεδιασμού και την προσαρμογή του τουριστικού προϊόντος. Επίσης εντάσσονται και δράσεις τουριστικής προβολής που εκτείνονται από τη συμμετοχή της σε επιλεγμένες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, την ανάπτυξη θεματικών μορφών τουρισμού, την ενίσχυση του πολιτιστικού και αθλητικού τουρισμού καθώς επίσης και την ενδυνάμωση της παρουσίας της Περιφέρειας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω της κατάρτισης μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής ψηφιακού περιεχομένου και social media για την προβολή της στις διεθνείς αγορές-στόχους, αλλά και της προβολής της σε διεθνή ΜΜΕ.

Σχετικά Άρθρα