MENU

Ταχυφορτιστές EV: SOS για υγεία και περιβάλλον εκπέμπει μελέτη στις ΗΠΑ

Αν και τα βενζινοκίνητα εξακολουθούν να αποτελούν πολύ πιο ισχυρό κίνδυνο για την υγεία, αποδεικνύεται, ότι και στην ηλεκτροκίνηση υποβόσκουν αρκετοί κίνδυνοι

Μπορεί τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να είναι κατά κοινή παραδοχή πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή τα πετρελαιοκίνητα, ωστόσο μια έρευνα του Bloomberg έρχεται να ανατρέψει ένα μεγάλο ποσοστό αυτής της άποψης.

Στην πραγματικότητα, το διεθνές μέσο αναφέρεται στους εκατοντάδες δημόσιους ταχυφορτιστές που υπάρχουν στις ΗΠΑ, για να εξυπηρετήσουν τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως αναφέρει λοιπόν, αυτοί οι ταχυφορτιστές σημαδεύονται από έναν κίνδυνο που αφορά στην ατμοσφαιρική ρύπανση, ερχόμενοι σε αντιδιαστολή με τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα που φέρνουν τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι ΗΠΑ πρόσθεσαν 703 σταθμούς φόρτισης υψηλής ταχύτητας το δεύτερο τρίμηνο, ανεβάζοντας το σύνολο σε όλη τη χώρα σε 11.400, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ενέργειας. Οι εταιρείες φόρτισης σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν εκατοντάδες ακόμη πριν από το τέλος του έτους, γεγονός που καθιστά σημαντικό να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι για την υγεία τώρα, προτού η υποδομή εδραιωθεί.

Η πηγή του προβλήματος

Το πρόβλημα «μπορεί να λυθεί», δήλωσε ο Yuan Yao, συν-συγγραφέας της μελέτης και μεταδιδακτορικός ερευνητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Fielding του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι καθαρή», αναφέρει το Bloomberg.

Οι εκπομπές πιθανότατα συνδέονται με τους ανεμιστήρες που χρησιμοποιούνται στα ερμάρια των ταχυφορτιστών συνεχούς ρεύματος. Ενώ βοηθούν στη διατήρηση της ψύξης του εξοπλισμού, η πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι πιθανότατα έχουν την ακούσια παρενέργεια να εκτοξεύουν σωματίδια από ελαστικά, φρένα και σκόνη στον αέρα.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μετρήσεις της ποιότητας του αέρα σε 50 σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος στην κομητεία του Λος Άντζελες, η πλειονότητα των οποίων ήταν τοποθεσίες υπερφόρτισης της Tesla.

Η μέση συγκέντρωση λεπτών σωματιδίων στον αέρα στα σημεία φόρτισης ήταν 15,2 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, ελαφρώς υψηλότερη από αυτήν που διαπίστωσαν οι ερευνητές στα βενζινάδικα και σημαντικά υψηλότερη από ό,τι σε άλλες αστικές περιοχές, όπως τα πάρκα. Σχεδόν τα μισά από τα σημεία φόρτισης είχαν ημερήσιες εκπομπές λεπτών σωματιδίων που υπερέβαιναν τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την ποιότητα του αέρα(Η μελέτη επικεντρώθηκε σε εκπομπές εκτός καυσαερίων και ως εκ τούτου δεν μέτρησε πολλά είδη ρύπανσης που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης), σημειώνει το Bloomberg.

Οι εταιρείες φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να συμπεριλάβουν φιλτράρισμα στους θαλάμους φόρτισης για τον μετριασμό της ρύπανσης, ανέφεραν οι συγγραφείς της μελέτης. Μπορούν επίσης να αποφύγουν την τοποθέτηση των φορτιστών κοντά σε μέρη όπως σχολεία και κατοικημένες περιοχές. Ορισμένες εταιρείες λένε ότι έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη μείωση των κινδύνων από τα σωματίδια.

Τα βενζινοκίνητα εξακολουθούν να αποτελούν πολύ πιο ισχυρό κίνδυνο για την υγεία – Η γνώμη των ειδικών

«Σε όλους τους τρέχοντες ταχυφορτιστές DC, η ChargePoint επιβάλλει ένα ελάχιστο ύψος για την εισαγωγή και την εξαγωγή αέρα για να περιορίσει την είσοδο σκόνης, υπολειμμάτων και νερού», δήλωσε εκπρόσωπος της ChargePoint Holdings Inc., η οποία διαχειρίζεται το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης στις ΗΠΑ. Η εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει φίλτρα αέρα στους «φορτιστές DC για να μειώσει περαιτέρω τον κίνδυνο εισόδου σκόνης ή νερού στο σύστημα ή την αποβολή σωματιδίων».

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να αποτελούν πολύ πιο ισχυρό κίνδυνο για την υγεία, τόσο λόγω των εκπομπών τους όσο και λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των βενζινάδικων, δήλωσε ο Joe Allen, ειδικός στην ποιότητα του αέρα και καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας TH Chan του Χάρβαρντ, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη. Η έρευνα δείχνει ότι τα πρατήρια καυσίμων αποτελούν σημαντικές πηγές πτητικών οργανικών ενώσεων, μιας κατηγορίας χημικών ουσιών που περιλαμβάνει το καρκινογόνο βενζόλιο, ενώ τα οχήματα εσωτερικής καύσης παράγουν ρύπους που σχηματίζουν νέφος. Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου επηρεάζουν επίσης αρνητικά την υγεία λόγω της επίδρασής τους στην κλιματική αλλαγή.

«Θα προτιμούσα πολύ περισσότερο να φορτίζω το ηλεκτρικό μου όχημα παρά να τα γεμίζω βενζίνη στο πρατήριο», είπε ο Allen.

«Καθώς επεκτείνουμε τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων -ειδικά τους σταθμούς ταχείας φόρτισης- θα πρέπει επίσης να δώσουμε προσοχή στις πιθανές εκπομπές από τον ίδιο τον εξοπλισμό φόρτισης», δήλωσε ο Yao.

Σχετικά Άρθρα