Ο δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής της Xiaomi Corp., Lei Jun, παρουσίασε ένα νέο smartphone αξίας περίπου 630 δολαρίων, σχεδιασμένο να ανταγωνιστεί άμεσα το μόλις κυκλοφορημένο iPhone 17 – επιβεβαιώνοντας τις ευρύτερες φιλοδοξίες της κινεζικής εταιρείας να τα βάλει με τους αμερικανικούς κολοσσούς, από την Apple Inc. έως την Tesla Inc, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Το νέο Xiaomi 17, που θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις Pro και Pro Max όπως και η premium σειρά της Apple, ξεκινά από 4.499 γουάν (631,20 δολ.) για το βασικό μοντέλο και φτάνει έως 5.999 γουάν για την κορυφαία έκδοση, όπως ανακοίνωσε ο Lei σε διαδικτυακή παρουσίαση την Πέμπτη.
Η τιμή του είναι πάνω από 100 δολάρια χαμηλότερη από το φθηνότερο iPhone 17 που παρουσιάστηκε μόλις λίγες εβδομάδες πριν στο ετήσιο event της Apple.
Ο Lei επιτίθεται στην Apple με τον πιο άμεσο τρόπο μέχρι σήμερα, προσαρμόζοντας το branding και το timing της Xiaomi έτσι ώστε τα προϊόντα της να συγκρίνονται κατευθείαν με τα καλύτερα των Αμερικανών. Σε δίωρη διαδικτυακή παρουσίαση, έκανε σύγκριση «πλάι-πλάι» με το iPhone, εστιάζοντας στη διάρκεια μπαταρίας, την ποιότητα οθόνης και τις δυνατότητες της κάμερας.
Την ίδια μέρα, ο Lei αντιπαρέβαλε και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Xiaomi με εκείνα της Tesla, στοχοποιώντας ειδικά το Model Y. Η Xiaomi βρίσκεται σε ανοδική πορεία μετά την επιτυχημένη πρώτη της επέκταση στα EVs, που τριπλασίασε την κεφαλαιοποίησή της τον τελευταίο χρόνο.
Ο 55χρονος επιχειρηματίας έχει περιγράψει τα EVs ως το «τελευταίο μεγάλο επιχειρηματικό του στοίχημα», αλλά δεν μένει εκεί: έχει ανακοινώσει επένδυση 7 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη δικών της mobile processors, AI μοντέλων και νέων chips, επιχειρώντας να μεταμορφώσει τη Xiaomi από μια εταιρεία «φθηνών iPhone killers» σε παγκόσμιο παίκτη υψηλής τεχνολογίας.
Η Xiaomi στοχεύει πλέον στην premium αγορά, όπου η Apple κυριαρχεί με 62% των παγκόσμιων πωλήσεων smartphones άνω των 600 δολαρίων, ενώ η ίδια έχει μονοψήφιο μερίδιο (σύμφωνα με την Counterpoint Research).
Η εταιρεία, με αξία που πλησιάζει τα 200 δισ. δολάρια, έχει κερδίσει έδαφος σε μια αγορά όπου δεσπόζουν η BYD και η Tesla του Elon Musk. Μέχρι τον Ιούνιο, το δεύτερο της μοντέλο, το SUV YU7, είχε ήδη ξεπεράσει σε πωλήσεις το Tesla Model 3, μόλις έναν χρόνο μετά τις πρώτες παραδόσεις του SU7 την άνοιξη του 2024.
Το YU7 συγκέντρωσε 289.000 παραγγελίες μέσα σε μία ώρα από την ανακοίνωσή του, με τους χρόνους αναμονής πλέον να μετρούνται σε μήνες. Η Xiaomi στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή και να λανσάρει το πρώτο της EV στην Ευρώπη μέχρι το 2027.
Το καλοκαίρι υπήρξε κρίση εμπιστοσύνης, όταν ένα θανατηφόρο ατύχημα με το sedan SU7 προκάλεσε ρυθμιστικό έλεγχο. Ωστόσο, η εταιρεία προχώρησε σε ανάκληση 116.000 οχημάτων και αναβάθμιση over-the-air των λειτουργιών υποβοήθησης οδηγού, κερδίζοντας ξανά τη ζήτηση.
Πέρα από τα smartphones και τα EVs, η Xiaomi επενδύει επιθετικά στην ανάπτυξη τεχνολογιών ημιαγωγών.
Το 2024, ο Lei ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα διαθέσει τουλάχιστον 7 δισ. δολάρια για τη δημιουργία δικού της mobile processor. Ήδη μια ομάδα 2.500 μηχανικών εργάζεται πάνω σε αυτό, με την εταιρεία να παρουσιάζει τον Xring O1 chip τον Μάιο, σχεδιασμένο για να τροφοδοτήσει συσκευές νέας γενιάς όπως το Tablet 7 Ultra.