MENU

MyStreet: Σε λειτουργία η νέα ψηφιακή εφαρμογή για καταγγελίες τραπεζοκαθισμάτων στους δήμους

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα και ποιοι είναι οι κανόνες

Σε λειτουργία η η νέα ψηφιακή εφαρμογή MyStreet, δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να καταγγέλλουν άμεσα και σε πραγματικό χρόνο την παράνομη χρήση κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα. Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην καλύτερη εποπτεία και διαφάνεια γύρω από την κατανομή και χρήση των δημόσιων χώρων, όπως πλατείες, πεζοδρόμια και πάρκα.

Πώς λειτουργεί το MyStreet

Το MyStreet app διατίθεται δωρεάν και υποστηρίζει όλες τις «έξυπνες» συσκευές με λειτουργικό Android και iOS, ακόμα και tablets.

Οι χρήστες μπορούν:

  • Να ελέγξουν αν η χρήση τραπεζοκαθισμάτων σε κοινόχρηστους χώρους έχει τη νόμιμη άδεια.
  • Να υποβάλουν καταγγελίες, είτε ανώνυμα είτε επώνυμα.
  • Να εντοπίσουν παραβάσεις μέσω του διαδραστικού χάρτη, ο οποίος απεικονίζει τα όρια μίσθωσης, τα στοιχεία της σύμβασης (εμβαδόν, ημερομηνίες) και τη νομική κάλυψη της χρήσης.

Για την επώνυμη καταγγελία απαιτείται σύνδεση με κωδικούς Taxisnet, ενώ η εφαρμογή βάζει όρια στον αριθμό καταγγελιών ανά χρήστη και ανά σημείο, αποτρέποντας την κατάχρηση. Επιπλέον, η χρήση της υπηρεσίας γεωεντοπισμού (Geolocation) διασφαλίζει ότι η καταγγελία υποβάλλεται μόνο από χρήστες που βρίσκονται κοντά στο συγκεκριμένο σημείο.

Διαχείριση καταγγελιών και ρόλος των Δήμων

Οι καταγγελίες που υποβάλλονται μέσω του MyStreet αποστέλλονται αυτόματα στην ψηφιακή πλατφόρμα του Μητρώου Κοινόχρηστων Χώρων, την οποία διαχειρίζεται ο αρμόδιος δήμος. Συγκεκριμένοι δημοτικοί υπάλληλοι είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο και την επίλυση των παραβάσεων.

Η εφαρμογή έχει αναπτυχθεί από το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος και συντηρείται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η χρήση της εφαρμογής εντάσσεται στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που ισχύει από 7 Αυγούστου 2025, η οποία αφορά τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με την ΚΥΑ:

  • Ο πολίτης έχει πρόσβαση σε γεωχωρικά δεδομένα της παραχωρηθείσας έκτασης ανά δήμο.
  • Μπορεί να εντοπίσει και να καταγγείλει τυχόν παραβάσεις, όπως η υπέρβαση ορίου τραπεζοκαθισμάτων.
  • Οι επώνυμες καταγγελίες γίνονται με πιστοποίηση ταυτότητας μέσω της ΓΓΠΣΨΔ.
  • Οι ανώνυμες καταγγελίες υποβάλλονται χωρίς συμπλήρωση προσωπικών στοιχείων, ως «επισκέπτης».

Οι χρήστες έχουν πρόσβαση μόνο στο ιστορικό των δικών τους επώνυμων καταγγελιών, με αναλυτικά στοιχεία, όπως αριθμό καταγγελίας, λόγο, περιγραφή, δήμο και τοποθεσία.

Περιορισμοί και εναλλακτικές δράσεις

Το MyStreet θέτει συγκεκριμένους περιορισμούς για να εξασφαλίσει την αξιοπιστία του:

  • Μία μόνο καταγγελία την ημέρα ανά συσκευή και για την ίδια παραχώρηση.
  • Η καταγγελία πρέπει να υποβάλλεται από κινητή συσκευή που βρίσκεται κοντά στο επίμαχο σημείο.

Σε περίπτωση αδυναμίας υποβολής καταγγελίας μέσω της εφαρμογής, οι πολίτες μπορούν να προχωρήσουν σε αναφορά μέσω οποιουδήποτε άλλου πρόσφορου μέσου, απευθυνόμενοι στις αρμόδιες δημόσιες αρχές, οι οποίες υποχρεούνται να μεταβιβάζουν τις καταγγελίες άμεσα στους δήμους μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων.

Η νέα εφαρμογή MyStreet αποτελεί σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια βιώσιμης διαχείρισης και προστασίας των κοινόχρηστων χώρων από αυθαίρετες επεκτάσεις και παραβάσεις. Μέσω της ψηφιακής εποπτείας και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών, οι δήμοι αποκτούν μια νέα, δυναμική «φρουρά» προστασίας του δημόσιου χώρου.

Σχετικά Άρθρα