Όσοι εργάζονται στα τμήματα Τεχνητής Νοημοσύνης της Tesla καλούνται να προετοιμαστούν για μια χρονιά-ορόσημο. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο Λογισμικού AI, Ashok Elluswamy, το 2026 θα αποτελέσει «τη δυσκολότερη χρονιά της ζωής τους», όπως είπε σε μια all-hands συνάντηση που συγκέντρωσε τις ομάδες Autopilot και Optimus.
Η ηγεσία της εταιρείας περιέγραψε αναλυτικά τα deadlines και τους νέους στόχους. Από την εμπορική έναρξη της υπηρεσίας Robotaxi μέχρι την πρώτη ουσιαστική φάση παραγωγής του ανθρωποειδούς ρομπότ Optimus, η Tesla μπαίνει στην πιο επιθετική τεχνολογική επέκταση της ιστορίας της.
Πηγές μέσα στην εταιρεία περιγράφουν το meeting ως μια από τις πιο έντονες εσωτερικές ομιλίες των τελευταίων ετών.
• Για το Robotaxi, ο Elon Musk έχει δεσμευτεί ότι η υπηρεσία θα λειτουργεί έως το τέλος του 2025 σε 8–10 μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, με στόχο πάνω από 1.000 αυτόνομα οχήματα σε λειτουργία.
• Για το Optimus, η Tesla στοχεύει σε έναρξη παραγωγής στο τέλος του 2026, με σταδιακή κλιμάκωση τα επόμενα χρόνια.
Και τα δύο projects αποτελούν προσωπικά στοιχήματα του Musk — και τις πιο φιλόδοξες AI εφαρμογές που έχει επιχειρήσει ποτέ η εταιρεία.
Το τμήμα Autopilot παραμένει ο πυλώνας της εταιρείας, με υψηλό φόρτο εργασίας, εβδομαδιαίες συναντήσεις με τον Musk και περιορισμένη πρόσβαση ακόμη και σε εργαζομένους άλλων τμημάτων.
Μετά την αποχώρηση του πρώην επικεφαλής του Optimus, Milan Kovac, ο Elluswamy ανέλαβε επιπλέον ρόλο και στο ρομποτικό project, οδηγώντας το προς μια πιο camera-first φιλοσοφία, αντίστοιχη με το Full Self-Driving.
Οι συναντήσεις με τον Musk, σύμφωνα με εργαζόμενους, «συχνά τελειώνουν μετά τα μεσάνυχτα».
Το πρόσφατο πακέτο αποδοχών που ενέκριναν οι μέτοχοι για τον Musk, το μεγαλύτερο της ιστορίας, βασίζεται σε milestones που θυμίζουν “τεχνολογικές αποστολές στη Σελήνη”:
• 1.000.000 Robotaxis σε δημόσιους δρόμους
• 1.000.000 ανθρωποειδή ρομπότ Optimus
Αν επιτευχθούν, ο Musk θα μπορούσε πράγματι να γίνει ο πρώτος CEO τρισεκατομμυριούχος στην ιστορία.
Η αγορά της τεχνητής νοημοσύνης ωριμάζει ταχύτατα. Οι ρυθμιστικές πιέσεις εντείνονται. Ο ανταγωνισμός (ιδίως στην αυτόνομη οδήγηση) γίνεται πιο σκληρός από ποτέ.
Για την Tesla, το 2026 δεν είναι απλώς ένα challenging έτος. Είναι το σημείο όπου θα αποδειχθεί:
• αν το Robotaxi μπορεί να λειτουργήσει σε μεγάλη κλίμακα,
• αν το Optimus μπορεί να βγει από το στάδιο του “εντυπωσιακού πρωτοτύπου”,
• αν το μοντέλο “AI-first εταιρεία αυτοκινήτων” είναι βιώσιμο ή ουτοπικό.
Περισσότερες ειδήσεις
Η Tesla σταματάει να φτιάχνει αυτοκίνητα – Ο Elon Musk ποντάρει τα πάντα στα ρομπότ
Peugeot χωρίς… οδηγό — Τα αυτόνομα e-Traveller ετοιμάζονται να «κατακτήσουν» την Ευρώπη από το 2026
Θέμα.. «κουλτούρας» οι 14.000 απολύσεις της Amazon — Έτσι δικαιολογεί η εταιρεία το μεγαλύτερο ξεκαθάρισμα της χρονιάς