MENU

«Βροχή» οι καταγγελίες και τα παράπονα για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες στη χώρα

Πέρυσι έγιναν περί τις 8.600 καταγγελίες, κυρίως για τις υψηλούς λογαριασμούς, τις συνεχιζόμενες βλάβες και τη χαμηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών

Περισσότερες από 8.500 καταγγελίες και παράπονα που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες διαχειρίστηκε το 2024 η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), όπως προκύπτει από την έκθεση πεπραγμένων της Αρχής.

Συνολικά την περασμένη χρονιά η ΕΕΤΤ διαχειρίστηκε 8.599 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 7.361 αφορούσαν τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, με την πλειονότητα (6.366) να επιλύονται απευθείας από την ΕΕΤΤ ή να προωθούνται στους παρόχους για περαιτέρω διερεύνηση. Το μεγαλύτερο μέρος των παραπόνων (74%) σχετιζόταν με συνδυαστικές σταθερές υπηρεσίες, δηλαδή τηλεφωνία, διαδίκτυο και συνδρομητική τηλεόραση. Η κινητή τηλεφωνία αποτέλεσε το 24% των αναφορών, ενώ ποσοστό 2% αφορούσε άλλες υπηρεσίες, όπως αυξημένης χρέωσης ή υπηρεσίες καταλόγου.

Στην κορυφή των προβλημάτων που ανέφεραν οι χρήστες βρέθηκαν:

  • Η αμφισβήτηση χρεώσεων λογαριασμών (29%)
  • Οι αναφορές συνεχιζόμενων βλαβών (23%)
  • Η χαμηλή ποιότητα υπηρεσίας (16%)
  • Οι καθυστερήσεις ή άρνηση παροχής υπηρεσιών (13%)

Τα υπόλοιπα προβλήματα που αναφέρθηκαν από τους καταναλωτές αφορούσαν αυθαίρετες ενεργοποιήσεις ή τη μη απόδοση συμφωνημένων προσφορών. Σημαντικός αριθμός καταγγελιών (952) χαρακτηρίστηκαν ως επαναληπτικές, δηλαδή περιπτώσεις όπου οι χρήστες αμφισβήτησαν τις απαντήσεις των παρόχων ή δήλωσαν ότι το πρόβλημα δεν επιλύθηκε. Αντιθέτως, 43 καταγγελίες κρίθηκαν εκτός αρμοδιοτήτων της Αρχής.

Ιδιαίτερα ενεργή ήταν η ΕΕΤΤ και στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών, διαχειριζόμενη 1.238 παράπονα, τα οποία αφορούσαν κυρίως καθυστερήσεις παραδόσεων, απώλειες αντικειμένων και θέματα χρεώσεων. Για την ενίσχυση της εξυπηρέτησης των πολιτών, το 2024 εκδόθηκε νέος Κανονισμός για τη διαδικασία εξέτασης παραπόνων και επίλυσης διαφορών, θέτοντας πιο ξεκάθαρους κανόνες στη λειτουργία των παρόχων.

Καταλυτικό εργαλείο στην όλη διαδικασία αποτελεί – όπως αναφέρει η ΕΕΤΤ – το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Καταγγελιών ΕΡΜΗΣ, μια διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει τη γρήγορη υποβολή, παρακολούθηση και αξιολόγηση καταγγελιών από τους πολίτες. Παράλληλα, η ΕΕΤΤ συνεχίζει να πραγματοποιεί επιτόπιους ελέγχους σε καταστήματα και κεντρικές εγκαταστάσεις παρόχων για να επιβεβαιώσει τη συμμόρφωση με το κανονιστικό πλαίσιο.

«Οι ρυθμιστικές αρχές καλούνται να εξελιχθούν σε αρχιτέκτονες οικοσυστημάτων, ενσωματώνοντας την καινοτομία στο έργο τους και διασφαλίζοντας παράλληλα το δημόσιο συμφέρον», αναφέρει στο μήνυμά του ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ, καθηγητής Κωνσταντίνος Μασσέλος.

Στο 100% η πληθυσμιακή κάλυψη του 5G

Μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις του 2024 ήταν η ανάθεση στην ΕΕΤΤ του κρίσιμου ρόλου του Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών (Digital Services Coordinator) στο πλαίσιο του Digital Services Act. Η νέα αυτή αρμοδιότητα φέρνει την Αρχή στο επίκεντρο της εποπτείας των μεγάλων διαδικτυακών πλατφορμών και της προστασίας των καταναλωτών σε ένα ολοένα πιο σύνθετο ψηφιακό περιβάλλον.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρει η Αρχή, η Ελλάδα κατέγραψε εντυπωσιακές επιδόσεις σε επίπεδο υποδομών. Η πληθυσμιακή κάλυψη 5G άγγιξε το 100% στα τέλη Ιουνίου 2024, υπερβαίνοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η κάλυψη από οπτικές ίνες έφτασε το 46%, αυξημένη κατά 20% σε σχέση με το 2023, ενώ οι γραμμές FTTH αυξήθηκαν κατά 73% σε έναν μόνο χρόνο.

Το 2024 εκδόθηκαν 853 αποφάσεις της Ολομέλειας, καθώς και εκατοντάδες αποφάσεις επί ακροάσεων και διοικητικών κυρώσεων, ενώ διεκπεραιώθηκαν 6.403 αιτήματα παρόχων για αδειοδοτήσεις και αριθμοδοτήσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη λειτουργία του Συστήματος Διαχείρισης Φάσματος, με αύξηση 42% στα δικαιώματα που χορηγήθηκαν για σταθερές υπηρεσίες.

Διαγραφή domain name για παράνομο εμπόριο

Στο πεδίο της διαδικτυακής ασφάλειας και της καταπολέμησης παράνομων δραστηριοτήτων, η ΕΕΤΤ προχώρησε στη διαγραφή 28 ονομάτων χώρου που είχαν χρησιμοποιηθεί για παράνομη εμπορία αγαθών. Στο σύνολο της περιόδου 2021 – 2024 οι διαγραφές ανήλθαν στις 209. Παράλληλα, εντάθηκαν οι φραγές σε ονόματα χώρου και IP για παράνομα τυχερά παιχνίδια, streaming αθλητικών μεταδόσεων και παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων.

Το προηγούμενο έτος συμπληρώθηκαν και 20 χρόνια λειτουργίας της φορητότητας αριθμών. Από το 2004 έως σήμερα έχουν μεταφερθεί περισσότεροι από 16,7 εκατομμύρια αριθμοί, γεγονός που καθιστά τη φορητότητα ένα από τα πιο επιτυχημένα εργαλεία ενίσχυσης του

ανταγωνισμού, όπως διαπιστώνει η Αρχή. Το 2024 μεταφέρθηκαν μέσω φορητότητας συνολικά 951.930 αριθμοί, σημειώνοντας μικρή μείωση κατά 6,6%, σε σχέση με το 2023. Συγκεκριμένα, μεταφέρθηκαν 633.665 αριθμοί κινητής τηλεφωνίας (μείωση 5,9% σε σχέση με το 2023), 317.925 αριθμοί σταθερής τηλεφωνίας (μείωση 8,1% σε σχέση με το 2023) και 340 μη γεωγραφικοί αριθμοί (αριθμοί σειρών 800, 801 κ.ά.).

Περισσότερες ειδήσεις

Amazon Leo Ultra: Η κεραία του 1 Gbps που αλλάζει τους κανόνες στο δορυφορικό internet

Κiro: Ο «υπάκουος» AI developer της AWS που τεστάρει εκατοντάδες σενάρια μόνος του

Συμφωνία – ορόσημο 38 δισ. δολ. μεταξύ Amazon και OpenAI για υπερυπολογιστική ισχύ

Σχετικά Άρθρα