«Το 2025 η λιανική αγορά μόδας στην Ελλάδα δείχνει αξιοσημείωτη κινητικότητα, με την έλευση σημαντικών διεθνών brands, την ανάπτυξη νέων ελληνικών επιχειρήσεων και την εδραίωση της βιώσιμης και προσιτής πολυτέλειας ως βασικών αγοραστικών τάσεων».
Αυτό επισημαίνει στην τελευταία της ανάλυση για την αγορά καταστημάτων η εταιρία κτηματομεσιτικών υπηρεσιών Δανός που συνεργάζεται με την BNP Paribas Real Estate, διαπιστώνοντας ότι τα διαθέσιμα καταστήματα σε μεγάλες εμπορικές οδούς δεν επαρκούν για την κάλυψη της ζήτησης, ενώ το ίδιο ισχύει και στα επιτυχημένα εμπορικά κέντρα που διατηρούν λίστα αναμονής με επώνυμες εταιρείες για την μίσθωση των χώρων τους.
«H λιανική στην Ελλάδα το 2025 δεν βρίσκεται μόνο σε φάση ανάκαμψης, είναι σε μετάβαση προς μια πιο πολυεπίπεδη και εξειδικευμένη αγορά, όπου η εμπειρία, η βιωσιμότητα και η διαφοροποίηση καθορίζουν την επιτυχία. Οι προοπτικές ανάπτυξης (ΑΕΠ) για το σύνολο του 2025 κινούνται γύρω στο 2,3 %, με την κυβέρνηση να διατηρεί πλεονάσματα και την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας να έχει αναβαθμιστεί στα επίπεδα επενδυτικής βαθμίδας», όπως σχολιάζεται σχετικά.
Οι καταναλωτές έχουν πλέον πρόσβαση σε ποικιλία επιλογών: Διεθνή brands fast fashion και lifestyle, ελληνικές δημιουργικές επιλογές και διεξόδους μέσω νέων πολυτελών malls και open-air εμπορικών πάρκων. Μέσα στο 2025, η αγορά καταγράφει σημαντικές αλλαγές στη λιανική, με τον κλάδο ειδικά της ένδυσης να γίνεται πιο δυναμικός, με νέες εισόδους διεθνών ονομάτων αλλά και την ενίσχυση ελληνικών brands με ισχυρή ταυτότητα.
Σημαντική ζήτηση καταστημάτων υπάρχει και σε όλες τις επαρχιακές πόλεις, που συνήθως δεν υπάρχει επαρκής αριθμός καταστημάτων, με καταστήματα μικρού μεγέθους, ήτοι κάτω από 150 τ.μ., επιφάνεια, που δεν καλύπτει τις ανάγκες κυρίως των νεοεισερχόμενων εταιρειών που πωλούν προϊόντα με χαμηλές τιμές και χρειάζονται μεγάλες επιφάνειες πώλησης, χώρους με εμβαδό άνω των 400 τ.μ. σε ένα επίπεδο και αυξημένες προδιαγραφές στατικής επάρκειας (>500 κιλά /τ.μ.), που συνήθως δεν υπάρχει.
Νέες αφίξεις και αναζήτηση χώρων
Σημαντικές πολυεθνικές αλυσίδες εισέρχονται στην ελληνική αγορά, όπως οι παρακάτω:
Και άλλες εταιρείες, που εισήλθαν στη χώρα, όπως η Sinsay, η Pepco, η LC Waikiki και η Kiabi, επιβεβαιώνουν τη δυναμική των value for money προτάσεων για καθημερινή ένδυση.
Παράλληλα με τις διεθνείς εισόδους το Ελληνικό brand Callista (Handmade Leather Bags – Luxury Bags ), εγκαινίασε το Μάιο το νέο flagship κατάστημα του σε έναν εξαιρετικό χώρο, επί της οδού Βουκουρεστίου 4 στην Αθήνα.
Το μετρό ενίσχυσε την εμπορικότητα του κέντρου στη Θεσσαλονίκη
Όσον αφορά την αγορά της Θεσσαλονίκης, το άνοιγμα του Μετρό μετέτρεψε την Εγνατία σε έναν πιο ελκυστικό προορισμό και ενίσχυσε την εμπορικότητα του κέντρου.
Επώνυμες εταιρείες άνοιξαν νέα καταστήματα στο κέντρο, όπως:
Την ίδια στιγμή, η κ. Αυγερίου Ευμορφία, επικεφαλής του τμήματος Λιανικής και Αναψυχής (Retail & Leisure) της εταιρίας Δανός διαπιστώνει ότι η μεγάλη ζήτηση έχει δημιουργήσει την ανάγκη για νέας
γενιάς malls, με την αγορά να εξελίσσεται ραγδαία. Το νέο εμπορικό κέντρο εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού θα προσφέρει περίπου 100.000 τ.μ. εκμισθώσιμης επιφάνειας, με πάνω από 340 καταστήματα και ανοικτές ζώνες πρασίνου. Στην έκταση του πρώην αεροδρομίου, παράλληλα, αναπτύσσεται το πολυτελές Riviera Galleria, έκτασης 19.000 τ.μ., με ειδίκευση σε πολυτελή brands και εστίαση υψηλών προδιαγραφών. Από την πλευρά της, η Trade Estates ΑΕΕΑΠ συνεχίζει να επενδύει σε εμπορικά πάρκα ανοικτού τύπου, τα Τοp Parks και στην περιφέρεια, σε Πάτρα, Ηράκλειο και Πειραιά, ενώ επίσης στην περιφέρεια, το Paralimnio στα Ιωάννινα επαναλειτουργεί εντός του 2025, ως πλήρως ανακαινισμένο εμπορικό πάρκο για να ενισχύσει την εμπορική κίνηση της πόλης.