Θέλεις να πουλήσεις το σπίτι σου; Τέλεια. Αν όμως θέλεις να πετύχεις την καλύτερη τιμή, δεν αρκεί απλώς να ανεβάσεις μια αγγελία και να περιμένεις το τηλέφωνο να χτυπήσει.
Η αγορά είναι απαιτητική. Ο σύγχρονος αγοραστής δεν ψάχνει μόνο τετραγωνικά και καλή τοποθεσία. Θέλει να μπει σε έναν χώρο που θα μπορεί να φανταστεί τη ζωή του εκεί. Και για να το πετύχεις αυτό, χρειάζεται προετοιμασία.
Με τις σωστές κινήσεις, μπορείς να αυξήσεις όχι μόνο την αξία του ακινήτου σου αλλά και τις πιθανότητες να το πουλήσεις γρήγορα.
Δες τα 12 βασικά βήματα που πρέπει να κάνεις πριν βγάλεις το σπίτι σου στην αγορά, για να το παρουσιάσεις στην καλύτερη εκδοχή του.
Μην αρκεστείς σε «έναν φίλο που κάνει τον μεσίτη». Βρες κάποιον επαγγελματία, που ξέρει πραγματικά την περιοχή σου, ξέρει να διαπραγματεύεται και να προστατεύει τα συμφέροντά σου. Ζήτησέ του να σου δείξει προηγούμενες δουλειές του, να σου πει πώς σκοπεύει να προωθήσει το ακίνητό σου και να τον κρίνεις από τη σοβαρότητα και τον τρόπο δουλειάς του.
Μπορεί το διαμέρισμά σου να είναι υπέροχο, αλλά αν η είσοδος της πολυκατοικίας θυμίζει δεκαετία ’80, ο υποψήφιος αγοραστής θα… ξενερώσει πριν καν χτυπήσει το κουδούνι. Ένα απλό καθάρισμα ή λίγο βάψιμο στον κοινόχρηστο χώρο μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά.
Το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να αδειάσεις το σπίτι από περιττά πράγματα. Όσο πιο άδειο και καθαρό, τόσο πιο μεγάλο και «ανοιχτό» φαίνεται. Ντουλάπια, συρτάρια, ράφια — όλα πρέπει να είναι τακτοποιημένα. Και ναι, ο κόσμος κοιτάει μέσα στα ντουλάπια.
Ο στόχος είναι ο επισκέπτης να μπορεί να φανταστεί τον εαυτό του να ζει εκεί. Οι οικογενειακές φωτογραφίες, οι ιδιαίτεροι πίνακες ή τα διακοσμητικά με προσωπικό γούστο καλό είναι να φύγουν, τουλάχιστον για όσο καιρό δείχνεις το σπίτι.
Δεν χρειάζεται να κάνεις ανακαίνιση, αλλά αν οι τοίχοι είναι λερωμένοι ή σε πολύ έντονα χρώματα, ένα φρέσκο βάψιμο σε ουδέτερους τόνους θα κάνει το σπίτι να δείχνει φρέσκο και καθαρό. Το λευκό ή το πολύ ανοιχτό γκρι λειτουργεί πάντοτε.
Χαλαρωμένα πόμολα, βρύσες που στάζουν, παλιές πρίζες, καμένες λάμπες. Όλα αυτά δίνουν την εντύπωση εγκατάλειψης. Διόρθωσέ τα. Είναι εύκολο και οικονομικό.
Ο επισκέπτης μπορεί να μην το πει φωναχτά, αλλά θα το σκεφτεί: «Αν δεν φρόντισαν ούτε αυτά, τι άλλο δεν έχουν προσέξει;»
Δεν χρειάζεσαι κήπο: ένα όμορφο βάζο με λουλούδια, ένα μπολ με φρέσκα φρούτα στο τραπέζι ή μερικά πράσινα φυτά σε στρατηγικά σημεία κάνουν τον χώρο πιο «ζωντανό».
Κανείς δεν θέλει να αγοράσει έναν χώρο που έχει «ποτίσει» από οποιαδήποτε μυρωδιά. Αν υπάρχει οσμή από τσιγάρο, μαγειρικά υπολείμματα ή υγρασία, φρόντισε να την εξαλείψεις. Η ατμόσφαιρα πρέπει να είναι φρέσκια, χωρίς να μυρίζει έντονα αποσμητικά. Άνοιξε παράθυρα, καθάρισε χαλιά, στρώματα και κουρτίνες.
Η καθαριότητα δεν τελειώνει ποτέ. Ιδιαίτερη προσοχή σε κουζίνα και μπάνιο, είναι τα δύο σημεία που «μετράνε» περισσότερο στις αποφάσεις αγοράς.
Ασφάλισε κοσμήματα, χρήματα και πολύτιμα αντικείμενα σε ασφαλές σημείο. Καλύτερα να είσαι προνοητικός και προσεκτικός, παρά να μετανιώσεις.
Αν έχεις τη δυνατότητα, ένας επαγγελματίας διακοσμητής ή ακόμα και ένας έμπειρος μεσίτης μπορεί να σου προτείνει αλλαγές στη διάταξη ή μικρές προσθήκες που θα κάνουν το σπίτι σου να δείχνει ακόμα πιο θελκτικό, ειδικά στις φωτογραφίες της αγγελίας.
Μην το αφήσεις στην τύχη. Η σωστή προετοιμασία μπορεί να σημαίνει περισσότερους ενδιαφερόμενους, λιγότερη διαπραγμάτευση και τελικά μια πώληση στην τιμή που θέλεις.