MENU

«Θύμα» της ελληνικής γραφειοκρατίας η μεγάλη 5άστερη επένδυση των 250 εκατ. ευρώ από τη Grivalia στους Πεταλιούς

Ο μακρύς δρόμος για την εξασφάλιση των απαραίτητων αδειοδοτήσεων δεν αναμένεται να τελειώσει πριν από το δεύτερο εξάμηνο του 2026 οπότε υπολογίζεται να εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα

Σχεδόν σε ένα χρόνο από σήμερα, στο δεύτερο μισό του 2026 εκτιμάται ότι θα έχει εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα για την επένδυση 5 αστέρων της Grivalia στους Πεταλιούς Ευβοίας.

Στην επένδυση αναφέρθηκε χθες (1/10) από το βήμα του Athens Riviera Summit ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Grivalia Γιώργος Χρυσικός, ο οποίος μάλιστα έκανε λόγο για «σημαντικές δυσκολίες» που έχει αντιμετωπίσει μέχρι τώρα ο όμιλος στο μακρύ δρόμο των αδειοδοτήσεων. «Είμαστε ακόμη σε μία χώρα που αντιμετωπίζει αρκετά ζητήματα σε ό,τι έχει να κάνει με τη γραφειοκρατία», δήλωσε ο κ. Χρυσικός, προσθέτοντας πάντως ότι η συγκεκριμένη επένδυση έστω κι αν χωροθετείται κοντά στην Εύβοια θα έχει πολλά να προσφέρει και για το τουριστικό προϊόν της Αττικής. «Ένα μεγάλο μέρος του κοινού θα φτάνει με ελικόπτερο σε 5 λεπτά από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ 20 λεπτά θα είναι ο χρόνος πρόσβασης με σκάφος από τη Ριβιέρα. Άρα μιλάμε για ένα ποιοτικό τουριστικό προϊόν που απευθύνεται σε κοινό υψηλών εισοδηματικών κριτηρίων και θα επηρεάσει θετικά σε ένα μεγάλο εύρος».

Ως προς την ίδια την επένδυση πρόκειται για έργο χαμηλής πυκνότητας, 75 ξενοδοχειακών κλειδιών και 20 επώνυμων κατοικιών που θα λειτουργούν με χρονομεριστικές μισθώσεις, χαμηλού ύψους που θα αναπτυχθεί σε μία έκταση 550 στρεμμάτων στο νότιο τμήμα του νησιού. Το project αναμένεται να απασχολήσει περίπου 700 εργαζόμενους κατά τη φάση της κατασκευής του και να δημιουργήσει 350 νέες θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας του. Όπως επισημαίνεται από την εταιρεία «στόχος είναι να αναδειχθεί η νότια Εύβοια σε έναν νέο προορισμό πολυτελούς φιλοξενίας με βιώσιμα χαρακτηριστικά» μέσα από ένα έργο που θα υπογράφει το διεθνές, πολυτελές brand της Six Senses του ομίλου IHG Hotels & Resorts κι ένα από τα πλέον γνωστά brands πολυτελών resorts φιλοξενίας και ευεξίας παγκοσμίως. Μετά το ΠΔ, ο χρόνος της κατασκευής υπολογίζεται σε τρία χρόνια για την επένδυση.

Στα 450 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πλάνο της πενταετίας

Ο κ. Χρυσικός ανέφερε ότι αδειοδοτικά το έργο στους Πεταλιούς είναι το πιο προχωρημένο από τις δύο νέες επενδύσεις – η δεύτερη είναι στο Καλό Λιβάδι της Μυκόνου – που προωθεί αυτή την περίοδο η Grivalia Hospitality, μετά την ολοκλήρωση των δύο μεγάλων projects στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, το One & Only Aesthesis στα πρώην Αστέρια της Γλυφάδας και το glamping με την ιδιωτική λέσχη στη Α΄ Ακτή Βούλας. Το συνολικό επενδυτικό πλάνο της επόμενης πενταετίας προσεγγίζει τα 450 εκατ. ευρώ με αυτές τις δύο νέες επενδύσεις.

Σημειώνεται εδώ ότι το επενδεδυμένο χαρτοφυλάκιο της Grivalia Hospitality ανέρχεται σε 822 εκατ. ευρώ με στόχο να ξεπεράσει το 1,4 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Σημαντικές επιπλέον υπεραξίες, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, θα προκύψουν με την πλήρη αδειοδοτική ωρίμανση της στρατηγικής επένδυσης των Πεταλιών εντός του 2026. Το 2024 ο όμιλος διέθετε έξι ξενοδοχειακές μονάδες σε λειτουργία, συνολικής δυναμικότητας περίπου 500 κλειδιών και πολυτελών κατοικιών, σε στρατηγικές τοποθεσίες σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, μέσω της Grivalia Sea Services, η εμπειρία φιλοξενίας ενισχύεται με στόλο πέντε σκαφών και ένα παραδοσιακό καΐκι τα οποία είναι διαθέσιμα για τους πελάτες των ξενοδοχείων και στα μέλη της ιδιωτικής λέσχης.

Χθες, από το βήμα του συνεδρίου ο κ. Χρυσικός, ανέφερε ότι ως πλαίσιο της στρατηγικής της χώρας στο κομμάτι της φιλοξενίας «δε θα πρέπει να εστιάζουμε στο να διπλασιάσουμε ή να τριπλασιάσουμε τον αριθμό των τουριστών αλλά μόνο τη μερίδα αυτών που ξοδεύουν περισσότερο. Ως χώρα έχουμε πράγματι όλα τα συστατικά που χρειάζονται, φυσικό κάλλος, εύκολη πρόσβαση, καλές καιρικές συνθήκες, γαστρονομία και φυσικά πολύ ωραίους ανθρώπους. Όμως σε αυτή τη φάση, το θέμα των υποδομών, όχι μόνο των ξενοδοχειακών υποδομών αλλά συνολικά στις μεταφορές, τα απορρίμματα, τα δίκτυα, θα πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα, σε όλα τα επίπεδα, όπως επίσης και το θέμα της συνολικής εμπειρίας που δίνουμε τελικά στον επισκέπτη, πέραν και του αυτονόητου που αφορά τους ίδιους τους κατοίκους».

Σχετικά Άρθρα