MENU

Άνοιξε ο δρόμος για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά – «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση ύψους 70 εκατ. ευρώ

Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι πολυσύνθετο και στοχεύει στην ολοκλήρωση κρίσιμων οδικών αξόνων και τη βελτίωση της κυκλοφορίας

Τον δρόμο διάπλατα για την υλοποίηση του κομβικού οδικού έργου της Δυτικής Αττικής «Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά» ανοίγει το πράσινο φως που έδωσε το ΥΠΟΜΕ για την ένταξη της πράξης: «Κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά και ολοκλήρωση ημιδιανοιχθέντος τμήματος της περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω για τη σύνδεσή της με την Π.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου στους Δήμους Χαϊδαρίου και Ασπροπύργου Νομού Αττικής» στο «Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025».

Η επίσημη αυτή απόφαση μεταφράζεται στην άμεση προκήρυξή του διαγωνισμού, ύψους περίπου 70 εκατομμυρίων ευρώ όπως είχε δεσμευθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, εντός του τρέχοντος έτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω έργο αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά το οδικό δίκτυο, να διευκολύνει την πρόσβαση σε κρίσιμες βιομηχανικές περιοχές και να αποσυμφορήσει την κίνηση στον άξονα της Εθνικής Οδού, αποτελώντας ένα ορόσημο για τις υποδομές της Αττικής.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι πολυσύνθετο και στοχεύει στην ολοκλήρωση κρίσιμων οδικών αξόνων και τη βελτίωση της κυκλοφορίας σε ένα κομβικό σημείο:

  • Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (ΔΠΛΑ).
  • Κατασκευή του Ανισόπεδου Ημικόμβου Σκαραμαγκά, ο οποίος θα συνδέσει τη ΔΠΛΑ με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου.
  • Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου Σχιστού.
  • Κατασκευή του νέου Ανισόπεδου Κόμβου Ναυπηγείων.
  • Αναδιαμόρφωση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της Λεωφόρου Σχιστού στα τμήματα μεταξύ των παραπάνω κόμβων.
  • Κατασκευή του απαραίτητου δικτύου συλλεκτήρων ομβρίων της περιοχής.

Με προαίρεση στον διαγωνισμό περιλαμβάνονται επιπλέον κρίσιμες παρεμβάσεις:

  • Η κατασκευή μέρους κλάδων στους Ανισόπεδους Κόμβους Σχιστού (Κορίνθου – Σχιστό και Σχιστό – Αθήνα) και Ναυπηγείων (Αθήνα – Παλάσκα και Παλάσκα – Σχιστό).
  • Εργασίες καθαίρεσης της υφιστάμενης γέφυρας και κατασκευής νέας στην ίδια θέση στον Ανισόπεδο Κόμβο Σχιστού.
  • Διαμόρφωση κλάδων εισόδου/εξόδου στην ΔΠΛΑ για τη δημιουργία του Ανισόπεδου Ημικόμβου Ασπροπύργου, με κατασκευή της Κάτω Διάβασης της οδού LR-1 για τη σύνδεσή της με την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου.

Το «ξεχασμένο» έργο

Υπενθυμίζεται ότι το έργο «ξύπνησε» από τον λήθαργο ετών τον περασμένο Ιανουάριο, όταν είχε παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί σε ένα βαθμό και το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που «ακινητοποιεί» καθημερινά τον Κηφισό. Ένας από τους στόχους είναι η αποσυμφόρηση της περιοχής της δυτικής Αττικής και της λεωφόρου Κηφισού, όπου καταγράφεται η κυκλοφορία περίπου 20.000 φορτηγών ημερησίως, καθώς μέσω της δημιουργίας εναλλακτικής διαδρομής από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια αναμένεται να μειωθεί αισθητά η πίεση στη λεωφόρο Κηφισού.

Το έργο αφορά την κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά και την ολοκλήρωση του ημιαδιανοιχθέντος τμήματος της περιφερειακής λεωφόρου Αιγάλεω για τη σύνδεσή της με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου στους δήμους Χαϊδαρίου και Ασπροπύργου.

Στο φυσικό αντικείμενο του έργου συνολικού μήκους 7,4 χιλιομέτρων, περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, ο ανισόπεδος ημικόμβος Σκαραμαγκά για την σύνδεσή της με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, η αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Σχιστού, η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Ναυπηγείων, η αναδιαμόρφωση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της λεωφόρου μεταξύ των παραπάνω κόμβων και η κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλογής ομβρίων της περιοχής.

Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου είχε αρχικά δρομολογηθεί το 1997, αλλά ύστερα από αρκετές περιπέτειες και παλινωδίες, εγκαταλείφθηκε οριστικά το 2003, αφήνοντας πίσω της ημιτελείς σήραγγες και ένα κόστος 22 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο.

Η σχετική απόφαση που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια:

Σχετικά Άρθρα