Στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού της δικτύου στοχεύει η κυβέρνηση της Αργεντινής, καθώς αυξάνεται η ανάγκη εξαγωγών και μείωσης του κόστους μεταφοράς στο μισό από περιοχές μακριά από λιμάνια. Σύμφωνα με το Reuters, στη χώρα της Λατινικής Αμερικής αναζητείται η φόρμουλα, ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και να βρεθεί η ανάδοχος εταιρεία ανάληψης του έργου.
Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά το δίκτυο Belgrano Cargas, το οποίο διαχειρίζεται τις τρεις μεγαλύτερες γραμμές εμπορευματικών τρένων της χώρας. Η πρωτοβουλία, που θα ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου έτους και με την ανάπτυξη των γραμμών θα μπορούσε να επεκτείνει την παραγωγή παγκόσμιων εξαγωγών όπως η σόγια, το καλαμπόκι, ο χαλκός και το λίθιο.
Η ιδιωτικοποίηση του δικτύου αποτελεί μέρος του σχεδίου του Προέδρου, Javier Milei, να μεταβιβάσει τις προβληματικές κρατικές επιχειρήσεις σε ιδιωτικά χέρια και να προσελκύσει επενδύσεις για την αναπλήρωση των αποθεμάτων που έχουν εξαντληθεί μετά από χρόνια οικονομικής κρίσης.
Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού συστήματος μετά από χρόνια παραμέλησης θα είναι μια τεράστια πρόκληση: «Ο όγκος του φορτίου που μεταφέρεται (με τρένο) σήμερα είναι χαμηλότερος από αυτόν του 1970, αν και η γεωργική παραγωγή έχει αυξηθεί σχεδόν έξι φορές την ίδια περίοδο», δήλωσε ο Alejandro Núñez, πρόεδρος της κρατικής Belgrano Cargas y Logística που διαχειρίζεται το δίκτυο Belgrano Cargas.
Το δίκτυο περιλαμβάνει τρεις γραμμές που εκτείνονται σχεδόν 8.000 χιλιόμετρα (5.000 μίλια) και σήμερα μεταφέρουν περίπου 7,5 εκατ. τόνους φορτίου ετησίως, εκ των οποίων το 60% είναι γεωργικά προϊόντα και παράγωγα. Κατά καιρούς, τα τρένα ταξιδεύουν τόσο αργά στις ερειπωμένες γραμμές που τα φορτία σόγιας παραβιάζονται εύκολα. Οι εκτροχιασμοί είναι συχνοί.
Άλλα 11.000 χλμ. (6.800 μίλια) γραμμών θα τεθούν σε διαγωνισμό. Αυτά είναι προς το παρόν εντελώς εκτός λειτουργίας.
Τα περισσότερα φορτία στην Αργεντινή αποστέλλονται οδικώς. Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές μεταφέρουν μόνο το 5% του συνόλου, μικροσκοπικό σε σύγκριση με το 20% στη Βραζιλία και περισσότερο από το 40% στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Περισσότερες ειδήσεις
Σιδηροδρομικά δίκτυα: Στα «σκαριά» σχέδιο που θα ενώνει τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης