MENU

Χρ. Δήμας: Παράγοντας ανθεκτικότητας για την Ελλάδα οι υποδομές – Η πρόοδος σε τέσσερα εμβληματικά έργα

Η μεγαλύτερη σύγχρονη πρόκληση αφορά την κλιματική κρίση

Με χρηματοδοτήσεις που ξεπερνούν τα 1,3 δισ. ευρώ για τις πληγείσες περιοχές και με εμβληματικά έργα σε εξέλιξη, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά δυναμικά στη μετάβαση προς μία Ελλάδα πιο ανθεκτική, βιώσιμη και τεχνολογικά προηγμένη.

Η Πάτρα – Πύργος, ο Ε65, η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης και η υπερυψωμένη λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη αποτελούν τα τέσσερα μεγάλα έργα που βρίσκονται σήμερα σε στάδιο προχωρημένης υλοποίησης και δίνουν τον τόνο για το μέλλον των υποδομών στην Ελλάδα.

Η πρόοδος των έργων

  • Πάτρα – Πύργος: Το έργο παρουσιάζει 85% πρόοδο, με τα πρώτα 65 χλμ. να παραδίδονται έως τον Ιούλιο του 2025, ενώ τα υπόλοιπα 10 χλμ. έως το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς, ολοκληρώνοντας τη σύνδεση με το Μιντιλόγλι.
  • Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 (Βόρειο Τμήμα): Προχωρά η κατασκευή του τμήματος Καλαμπάκα – Εγνατία, μήκους 45,5 χλμ., με ολοκλήρωση εντός 2026.
  • Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά: Το έργο κινείται με ικανοποιητικό ρυθμό και προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2026.
  • Υπερυψωμένη λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη: Βρίσκεται στο 25% της κατασκευής και αναμένεται να παραδοθεί το 2027, προσφέροντας σημαντική αποσυμφόρηση στο οδικό δίκτυο της πόλης.

Πολιτικές ανθεκτικότητας απέναντι στην κλιματική κρίση

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, μιλώντας στο 1ο Συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων (ΕΛΙΤΗΕ), υπογράμμισε ότι οι υποδομές που σχεδιάζονται σήμερα δεν αφορούν μόνο το παρόν, αλλά καθορίζουν το μέλλον της χώρας, καθώς ενσωματώνουν στοιχεία ανθεκτικότητας, βιωσιμότητας και καινοτομίας.

Ο κ. Δήμας τόνισε ότι η κλιματική κρίση αποτελεί τη μεγαλύτερη σύγχρονη πρόκληση, επηρεάζοντας άμεσα το σχεδιασμό και το κόστος των έργων. Όπως ανέφερε, για τη δέσμη έργων αποκατάστασης σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα μετά τις καταστροφικές θεομηνίες Daniel και Elias, απαιτήθηκε εξεύρεση άνω του 1,3 δισ. ευρώ. Στόχος είναι η δημιουργία ανθεκτικότερων υποδομών που να ανταποκρίνονται στις ολοένα και συχνότερες ακραίες καιρικές συνθήκες.

Ψηφιακά εργαλεία στον σχεδιασμό και τη συντήρηση των έργων

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Υπουργός στην ψηφιακή μετάβαση, σημειώνοντας ότι αλλάζει ριζικά ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζονται, υλοποιούνται και συντηρούνται οι υποδομές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το Building Information Modeling (BIM) και το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών, τα οποία διευκολύνουν τον έλεγχο και την αποτελεσματικότητα των έργων.

Διαχείριση υδάτινων πόρων με ολιστική προσέγγιση

Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε και στη διαχείριση των υδάτινων πόρων, ένα κρίσιμο πεδίο στο οποίο το Υπουργείο εκτελεί έργα όπως αρδευτικά δίκτυα, φράγματα και αντιπλημμυρικά, πολλά από τα οποία έχουν μεταφερθεί στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

«Επιδιώκουμε μια ολιστική προσέγγιση στην υλοποίηση των υποδομών, που να λαμβάνει υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά και τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης», κατέληξε ο Υπουργός.

Σχετικά Άρθρα