MENU

Χρ. Δήμας: Έγκαιρη πληρωμή των αναδόχων και όσων εκτελούν δημόσια έργα μέσω του ΠΔΕ

Το ΥΠΟΜΕ διαχειρίζεται έργα ύψους 2,5 δισ. ευρώ που σχετίζονται με φράγματα, αρδευτικά δίκτυα, έργα ύδρευσης και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις

Την έγκαιρη πληρωμή όλων των αναδόχων δημοσίων έργων, από τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους μέχρι και τους μικρότερους εργολάβους, αποτελεί πλέον πραγματικότητα, χάρη στην ενίσχυση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Αυτό επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μιλώντας στο «Economist Fifth Thessaloniki Metropolitan Summit».

Όπως ανέφερε, από τα 500 εκατ. ευρώ που είχαν ανακοινωθεί πριν από τρεις μήνες από τον Πρωθυπουργό, τα 300 εκατ. ευρώ έχουν ήδη κατευθυνθεί στο Υπουργείο Υποδομών, δίνοντας ώθηση στην απρόσκοπτη υλοποίηση των έργων.

«Αυτή η χρηματοδότηση μας επιτρέπει να πληρώνουμε έγκαιρα όλους τους αναδόχους και να τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα. Το τελευταίο διάστημα καταφέραμε να διασφαλίσουμε έγκαιρες πληρωμές στο σύνολο των έργων, χωρίς εξαιρέσεις», τόνισε ο κ. Δήμας.

Υποδομές και μεταφορές σε πλήρη εξέλιξη

Η χρηματοδοτική ενίσχυση ενδυναμώνει τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη:

  • Μετρό Θεσσαλονίκης: Η επέκταση προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς ολοκληρώνεται το α’ τρίμηνο του 2026.
  • Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας Κυκλοφορίας: Στο 27% πρόοδος, με ορίζοντα παράδοσης τον Μάιο του 2027.
  • Πάτρα – Πύργος: Ήδη παραδόθηκαν τα πρώτα 65 χλμ. από τα συνολικά 75.
  • Ε65: Τα τελευταία 45,5 χλμ. θα ολοκληρωθούν έως το β’ τρίμηνο του 2026.
  • ΒΟΑΚ: Σε εξέλιξη τα τμήματα Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη και Νεάπολη – Χερσόνησος, ενώ υπεγράφη η σύμβαση για το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά (157 χλμ.).

Ο Υπουργός ξεκαθάρισε: «Ο ΒΟΑΚ δεν είναι ένα μελλοντικό σχέδιο, είναι έργο που υλοποιείται. Όποιος περάσει από τα σύνορα Λασιθίου – Ηρακλείου βλέπει ήδη τα έργα».

Διαχείριση υδάτινων πόρων και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις

Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε και στα έργα ύψους 2,5 δισ. ευρώ που αφορούν φράγματα, αρδευτικά δίκτυα και ύδρευση. Ενδεικτικά:

  • Φράγμα Μπραμιανών (Λασίθι)
  • Φράγμα Ασωπού (Κορινθία)
  • Φράγμα Τσικνιά (Λέσβος)

Όπως επισήμανε, «το 80% των υδάτινων πόρων καταναλώνεται στην άρδευση και μόλις το 20% στην ύδρευση», υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία των αρδευτικών έργων σε περίοδο κλιματικής πίεσης.

Νέα έργα και στρατηγικές ΣΔΙΤ

Στον σχεδιασμό μπαίνουν και νέες υποδομές, όπως ο Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά, ενώ συνεχίζεται η αξιοποίηση των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για βασικούς οδικούς άξονες:

  • Δράμα – Αμφίπολη
  • Θεσσαλονίκη – Έδεσσα
  • Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
  • ΒΟΑΚ: τμήμα Νεάπολη – Χερσόνησος

Τέλος, ο Υπουργός ανέδειξε τον καθοριστικό ρόλο του Ταμείου Ανάκαμψης ως χρηματοδοτικού εργαλείου, με έργα όπως ο Ε65, ο ΒΟΑΚ και οι αποκαταστάσεις ζημιών από την κακοκαιρία Daniel να έχουν ενταχθεί στο πλαίσιο του μηχανισμού.

Σχετικά Άρθρα