MENU

Προκηρύχθηκε το έργο των τριών κόμβων Σκαραμαγκά – Σχιστού – Ναυπηγείων – Στα 70 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός

Χρ. Δήμας: Λιγότερη ταλαιπωρία, πιο γρήγορες διαδρομές και μεγαλύτερη ασφάλεια

Εντός χρονοδιαγράμματος προχώρησε σήμερα, Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, η προκήρυξη του έργου κατασκευής των τριών ανισόπεδων κόμβων Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων, καθώς και της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ, εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο αποσυμφόρησης του οδικού δικτύου και βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στη Δυτική Αττική.

«Λιγότερη ταλαιπωρία, πιο γρήγορες διαδρομές»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε κατά την προκήρυξη:
«Η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω και οι τρεις νέοι ανισόπεδοι κόμβοι στον Σκαραμαγκά, το Σχιστό και τα Ναυπηγεία σημαίνουν λιγότερη ταλαιπωρία, πιο γρήγορες διαδρομές και μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο για χιλιάδες ανθρώπους».

Ο Υπουργός επισήμανε ότι το έργο θα λειτουργήσει ως εναλλακτικός άξονας προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια, μειώνοντας την επιβάρυνση στη Λεωφόρο Κηφισού, ενώ θα εξαλείψει κυκλοφοριακές εστίες συμφόρησης στη Λεωφόρο Σχιστού.

Όπως σημείωσε, το έργο αναβαθμίζει «τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής», δημιουργώντας έναν ενιαίο οδικό άξονα Σχιστού – Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό Αθηνών–Κορίνθου στην περιοχή των νέων κόμβων.

Σημαντική ανάσα για την περιοχή το έργο

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης χαρακτήρισε το έργο «σημαντική ανάσα για ολόκληρη την περιοχή και αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας», υπογραμμίζοντας ότι η καθυστέρηση υλοποίησής του «θα οδηγούσε σε κυκλοφοριακό έμφραγμα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το έργο είναι καθοριστικό ενόψει της λειτουργίας του Θριασίου Κέντρου το 2026, καθώς εκτρέπει τη βαριά κυκλοφορία εκτός αστικού ιστού, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος σημείωσε πως πρόκειται για «μια ουσιαστική παρέμβαση που θα βελτιώσει αισθητά την κυκλοφορία σε περιοχή με υψηλή συγκέντρωση εγκαταστάσεων logistics και έντονη μεταφορική δραστηριότητα».

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς έκανε λόγο για «ξεχωριστή μέρα για το λεκανοπέδιο», τονίζοντας ότι το έργο «ήταν προτεραιότητα από την πρώτη μέρα ανάληψης της Περιφέρειας» και ότι «καμία συνολική μελέτη για το κυκλοφοριακό της Αττικής δεν θα μπορούσε να προχωρήσει χωρίς αυτό».

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Κ. Κυρανάκης, ο Υφυπουργός Υποδομών Ν. Ταχιάος, ο Περιφερειάρχης Αττικής Ν. Χαρδαλιάς, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δ. Αναγνώπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Σ. Σακαρέτσιος, ο Ειδικός Γραμματέας Υδραυλικών Έργων και Κτιρίων Χ. Μυγδάλης, καθώς και βουλευτές και δήμαρχοι των περιοχών που επηρεάζονται άμεσα από την παρέμβαση.

Ο Γ.Γ. Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος υπογράμμισε πως η προκήρυξη «ολοκληρώνει ένα κρίσιμο βήμα για τη Δυτική Αττική», καθώς θα ενισχύσει τη συνδεσιμότητα των δυτικών προαστίων με τον Πειραιά και το εθνικό δίκτυο, μειώνοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Νωρίτερα το energodromio.gr μετέδιδε:

(12:00) Εντός της ημέρας (10/11) αναμένεται η προκήρυξη του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, έργο το οποίο προβλέπεται να αποσυμφορήσει την κίνηση των βαρέων οχημάτων που σήμερα διέρχονται μέσα από κατοικημένες περιοχές, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Όπως εξήγησε, ο σχεδιασμός προβλέπει σύνδεση 1,5 χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών – Κορίνθου με την περιφερειακή Αιγάλεω, ενώ θα κατασκευαστούν τρεις νέοι κόμβοι: Σκαραμαγκά, Αιγάλεω και Ναυπηγείων. Με την ολοκλήρωση του έργου θα καταργηθεί ένα φανάρι, βελτιώνοντας τη ροή των οχημάτων και μειώνοντας τις καθυστερήσεις.

Ο Υπουργός διευκρίνισε ότι με τη δημοσίευση της προκήρυξης θα ακολουθήσει η φάση δημοπράτησης, με διάρκεια κατασκευής περίπου 36 μήνες.

Επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης – Νέοι σταθμοί στις αρχές του 2026

Σχετικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Δήμας αναφέρθηκε στη διακοπή λειτουργίας του για περίπου έναν μήνα, λόγω των εργασιών σύνδεσης με την Καλαμαριά, επισημαίνοντας ότι στις αρχές του 2026 θα τεθούν σε λειτουργία πέντε νέοι σταθμοί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΚΕΤΑ και του Υπουργείου Μεταφορών, μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του μετρό η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης έχει μειωθεί κατά 15%, ενώ με την ολοκλήρωση της επέκτασης το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.

Σύντομα στην κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος – Το πρώτο εξάμηνο του 2026 η πλήρης παράδοση του Ε65

Για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, ο Υπουργός γνωστοποίησε ότι τα τελευταία 10 χλμ. του έργου θα δοθούν πολύ σύντομα στην κυκλοφορία, ολοκληρώνοντας έτσι ένα κρίσιμο κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου.

Όσον αφορά στον Ε65, ο κ. Δήμας σημείωσε πως απομένουν 65 χλμ. έως την πλήρη σύνδεση της Καλαμπάκας με την Εγνατία Οδό στον κόμβο των Γρεβενών, με το έργο να αναμένεται να παραδοθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026.

Περισσότερες ειδήσεις

Κόμβος Σκαραμαγκά: Το σχόλιο Ταχιάου

Άνοιξε ο δρόμος για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά – «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση ύψους 70 εκατ. ευρώ

Αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων του «Πάτρα – Πύργος»

Σχετικά Άρθρα