MENU

ΔΑΑ: Πλήρης ενεργειακή αυτονομία με ΑΠΕ μέσω του «Route 2025» – Πρότυπο βιώσιμης υποδομής το Ελ. Βενιζέλος

Εξηλεκτρισμός, αντλίες θερμότητας και real-time energy management στις παρεμβάσεις που παρουσίασε ο ΥΠΟΜΕ Χρ. Δήμας

Την πλήρη ενεργειακή αυτονομία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας που παράγονται εντός των εγκαταστάσεών του προβλέπει η πρωτοβουλία «Route 2025», η οποία παρουσιάστηκε παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα.

Πρόκειται για ένα έργο που μετατοπίζει το βάρος από τη λειτουργία μεταφορών στον εκσυγχρονισμό κρίσιμης εθνικής υποδομής, με σαφή ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

«Route 2025»: Παραγωγή, αποθήκευση και ιδιοκατανάλωση ενέργειας

Το πρόγραμμα «Route 2025» περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο παρεμβάσεων που καλύπτει:

  • παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ εντός του αεροδρομίου,
  • αποθήκευση και ιδιοκατανάλωση,
  • ψηφιακή διαχείριση ενέργειας σε πραγματικό χρόνο,
  • κατάργηση της χρήσης φυσικού αερίου μέσω αντλιών θερμότητας,
  • εξηλεκτρισμό του εταιρικού στόλου.

Όπως σημείωσε ο Χρίστος Δήμας, το έργο δεν συνιστά απλώς ένα τεχνικό ορόσημο, αλλά μια δομική τομή στις υποδομές αεροναυτιλίας, με εφαρμογές που ξεπερνούν τα όρια του ίδιου του αεροδρομίου.

Σύνδεση με το ΕΣΕΚ και τον εθνικό ενεργειακό μετασχηματισμό

Ο υπουργός ενέταξε το «Route 2025» στο ευρύτερο πλαίσιο του αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ/NECP) 2025, το οποίο προβλέπει:

  • ταχεία διείσδυση ΑΠΕ έως το 2030,
  • ενίσχυση υποδομών μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας,
  • στροφή σε ενεργειακά αυτόνομα και ψηφιακά διαχειριζόμενα assets.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΔΑΑ λειτουργεί ως πιλότος εφαρμογής για αντίστοιχες παρεμβάσεις σε λιμάνια, περιφερειακά αεροδρόμια και σιδηροδρομικούς σταθμούς.

ReFuelEU Aviation και εκσυγχρονισμός αεροναυτιλίας

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και:

  • στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον εκσυγχρονισμό της αεροναυτιλίας, με τεχνολογικές αναβαθμίσεις και διοικητική αναμόρφωση της ΥΠΑ,
  • στον Κανονισμό ReFuelEU Aviation, που από 1ης Ιανουαρίου 2024 οδηγεί σε σταδιακή αύξηση χρήσης Sustainable Aviation Fuels (SAF), από 2% το 2025 σε 6% το 2030.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το «Route 2025» αποδεικνύει στην πράξη ότι η μετάβαση σε υποδομές χαμηλών εκπομπών μπορεί να γίνει με σχέδιο, ωριμότητα και συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Κλείνοντας, ο Χρίστος Δήμας χαρακτήρισε το έργο υπόδειγμα για την εξέλιξη κρίσιμων υποδομών σε εθνικό επίπεδο, τονίζοντας ότι η ενεργειακή μετάβαση δεν αποτελεί κόστος αλλά ευκαιρία, όταν ενσωματώνεται στον σχεδιασμό από την αρχή.

Περισσότερες ειδήσεις

Τον ανάδοχο του μεγάλου έργου επέκτασης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» επιλέγει στις αρχές του 2026 η εταιρία του ΔΑΑ

Πρασινίζει το «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Εν αναμονή των τελικών προσφορών

Κυρ. Μητσοτάκης: Ενεργειακή αναβάθμιση της Ελλάδας – Εντός των επόμενων 18 μηνών ερευνητικό γεωτρύπανο στο Ιόνιο

Σχετικά Άρθρα